آسمان کشور برفی می گردد، تقویت سامانه بارشی از چهارشنبه

به گزارش کنفرانس هکا، صادق ضیاییان با بیان اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز برای قالب منطقه ها کشور بارش همراه با کاهش محسوس دما پیش بینی می گردد اضافه نمود: بیشینه بارش در گیلان، مازندران، قم، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی خواهد بود.

آسمان کشور برفی می گردد، تقویت سامانه بارشی از چهارشنبه

وی ادامه داد: امروز در استان های تهران، البرز، قم، قزوین، برخی نقاط از سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه های رشته کوه البرز، همدان، مرکزی، نیمه شرقی لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد، مرکز و شمال کرمان، خراسان جنوبی، شرق و شمال خراسان رضوی، شاهد بارش برف خواهند بود.

ضیاییان گفت: دوشنبه(7 اسفند) در نوار غربی و جنوب کشور بارش کاهش می یابد و در سایر منطقه ها بارش برف و باران ادامه می یابد. عمده بارش در سواحل خزر، قزوین، البرز، تهران، قم، همدان، مرکزی، شرق لرستان، نیمه غربی اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهد بود. بعلاوه در این روز بیشینه بارش در جنوب سیستان و بلوچستان است که به صورت رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید است.

وی اضافه نمود: سه شنبه(8 اسفند) در استان های واقع در غرب و شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز بعلاوه در غرب سواحل دریای خزر و نیز برخی منطقه ها شرق و جنوب شرق بارش پراکنده رخ می دهد.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: چهارشنبه (9 اسفند) با تقویت سامانه بارشی به تدریج بارش برف و باران کل کشور به جز شمال شرق را فرا می گیرد و برای پنجشنبه(10 اسفند) به جز منطقه های از غرب و جنوب کشور، در سایر منطقه ها کشور بارش ها ادامه دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: از امروز در منطقه های از شرق و جنوب شرق، شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز، دوشنبه در نوار شرقی کشور در برخی ساعت ها وزش باد شدید رخ می دهد و در برخی از این منطقه ها ریزش گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست. بعلاوه از امروز تا سه شنبه در بیشتر منطقه ها واقع در نیمه شمالی کشور دما بین 5 تا 10 درجه کاهش می یابد.

ضیاییان افزود: امروز و فردا خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان، روز سه شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و امروز تا سه شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا دوشنبه(8 اسفند) ابری و مه رقیق در برخی ساعت ها بارش برف، از بعد از ظهر افزایش باد با احتمال کولاک برف با بیشینه دمای 5 و کمینه 1 و در روز سه شنبه(9 اسفند) ابری گاهی بارش برف در برخی ساعت ها افزایش باد با احتمال کولاک برف با بیشینه دمای 4 و کمینه صفر همراه است.

ضیاییان در خاتمه اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل و زنجان با کمینه 10- و 9- درجه سانتیگراد و بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای 24 و 22 درجه سانتیگراد خنک ترین و گرمترین مراکز استان ها پیش بینی می شوند.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 اسفند 1402 بروزرسانی: 6 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15410

به "آسمان کشور برفی می گردد، تقویت سامانه بارشی از چهارشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان کشور برفی می گردد، تقویت سامانه بارشی از چهارشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید