آریزو5 در برابر ام جی 350

به گزارش کنفرانس هکا، چینی، توربو، مونتاژی؛ فقط 200 تومن. این کل چیزی است که می توان درباره دو خودرو این گزارش نوشت. یک سوی میدان چری آریزو5 توربو قرار گرفته است که در چهار سال اخیر فروشی بالغ بر 14 هزار و600 دستگاه را در ایران تجربه کرده و در دیگر سو، این ام جی 360 است که با فروشی نزدیک به چهار هزار دستگاه ظرف 18 ماه، لبه رقابت با مدعیان بزرگ این بخش از بازار را تیز کرده است. اینجا در سه بخش گنجایش فضای صندوق و اتاق، عملکرد موتور و گیربکس و البته امکانات به بررسی نسخه های توربو دو خودرو چری آریزو5 و ام جی 360 خواهیم پرداخت.

آریزو5 در برابر ام جی 350

فضا و گنجایش

چری آریزو5 توربو و ام جی 360 از نظر اندازه با هم برابر هستند اما کمی فاصله محوری ام جی 360 توربو از آریزو5 توربو بیشتر است، بنابراین می توان گفت فضای کابین ام جی 360 توربو می تواند کمی دل بازتر و با جای پای بهتر نسبت به آریزو5 باشد. همچنین ارتفاع و طول کلی 360 توربو نیز از آریزو5 توربو بیشتر است اما در بحث عرض خودرو، رجحان با آریزو5 توربو است. هنگامی که به آمار و ارقام فضای بار و صندوق عقب این دو خودرو نگاه می کنیم، تفاوت خاص و محسوسی با هم ندارند و با توجه به ورودی یکسان صندوق عقب، می توان این دو خودرو را در بحث فضای بار تا حد بسیار زیادی برابر دانست. در بحث ابعاد کلی هم رجحان های ام جی 360 توربو آنقدر نیست که بتوان گفت چری آریزو5 توربو با اختلاف محسوس و زیادی از رقیب چینی خود کوچک تر است.

موتور و گیربکس

چری آریزو5 توربو به موتور 1.5 لیتری مجهز است که 147 اسب بخار را با گشتاور 210 نیوتن متر تولید می کند. ام جی 360 توربو هم موتور 1.5 لیتری دارد و توان خروجی آن 130 اسب بخار با گشتاور 210 نیوتن متر است اما رجحان در حرکت و شتاب بی شک با ام جی360 توربو خواهد بود، زیرا 360 توربو، گشتاور حداکثری را به مراتب زودتر از آریزو5 توربو به راننده تحویل می دهد. پس این دلیل اول برای پیش افتادن ام جی 360 توربو در شتاب اولیه است اما در نگاه دیگر جعبه دنده آریزو5 توربو، CVT با قابلیت تیپ ترونیک هفت سرعته است که جعبه دنده به روزی به حساب نمی آید و تا حدی در شروع حرکت و شتاب گیری نمی تواند به پای جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک آیسین ام جی 360 توربو برسد. پس در بحث شتاب گیری لحظه ای هم ام جی 360 توربو می تواند به دلیل جعبه دنده منطقی تر، دوباره جلو افتد اما به دلیل سبک عملکرد جعبه دنده های CVT در رسیدن به نهایت سرعت، احتمال آن زیاد است که چری آریزو5 توربو بتواند نهایت سرعت بیشتری را برای راننده فراهم کند. همچنین به دلیل حدود 17 اسب بخار بیشتر که در دور موتور بالا پدید می آید، احتمال وقوع چنین اتفاقی در چری آریزو5 توربو بیشتر می شود.

امکانات و راحتی

ایمنی فعال چری بسیار بهتر از ام جی است و این را می توان از شش ایربگ 10 نقطه ای آریزو در مقابل تنها دو ایربگ 360 فهمید. البته اوضاع ام جی در بخش رفاهی هم خوب نیست و این خودرو حتی امکانات ساده ای مثل کروز کنترل، استارت دکمه ای و حالت اقتصادی رانندگی را ندارد. سری360 شرکت ام جی در بحث امکانات کلی به سیستم کالیبره فشار باد لاستیک، کامپیوتر سفر، تریم داخل چرم مصنوعی، صفحه نمایش لمسی، سانروف و چراغ روزتاب مجهز است، در حالی که چری آریزو5 توربو به سانروف، استارت دکمه ای، کروز کنترل، سنسور نور، تریم داخلی چرم مصنوعی، سنسور باد لاستیک، کامپیوتر سفر، دی لایت و سیستم مالتی مدیا مجهز است. در عین حال دو سدان چینی این جمع به دوربین و سنسور پارک عقب، خطوط کمکی پارک و قابلیت اتصال تلفن همراه به خودرو مجهزند. در بخش سیستم صوتی و تصویری، نمایشگر ام جی 360 توربو حدود یک اینچ بزرگ تر از چری آریزو5 توربو است و قابلیت های بیشتری هم دارد. در میان تمام امکانات، این تنها رجحان امکاناتی 360 توربو نسبت به چری آریزو5 توربو است و در این بخش باید گفت به مراتب آریزو5 توربو برای آپشن دوستان، خودروی مناسب و بهتری است و بیشتر در کابین ام جی 360 توربو کم کاری دیده می شود.

نتیجه گیری

آریزو5 به رغم قیمت بالایی که در مقایسه با دنا پلاس توربو دارد، بی فایده پرفروش نشده است. طیف رنگ بدنه جذاب، طراحی مدرن، شبکه فروش و خدمات پس از فروش گسترده و امکانات بهتر هم زمینه را برای رجحان بر ام جی360 فراهم کرده است. اینها همه یعنی پنج از 360 کمتر نیست و حتی بیشتر است. تا نظر شما چه باشد دوستان عزیز؟

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیوار
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7447

به "آریزو5 در برابر ام جی 350" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آریزو5 در برابر ام جی 350"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید