4 گوشه از گنجینه های با ارزش حیات وحش در آفریقا

به گزارش کنفرانس هکا، سفر به برترین شکارگاه های آفریقا

جایی که مشاهده چرخه زندگی حیات وحش در این سینمای طبیعی، سخت گیرترین مسافر ها را هم راضی می نماید. می توانید گله های پرتعداد حیوانات را در زمان مهاجرت بزرگ، در دشت های ماسایی مارا و چریدن فیل ها در سایه کوه کلیمانجارو را ببینید و روبرو شدن با گوریل پشت نقره ای را در پارک ملی آتشفشان (Volcanoes National Park) تجربه کنید. در بسیاری از شکارگاه های آفریقا پنج حیوان بزرگ (Big Five) یعنی: شیر، پلنگ، فیل، بوفالو و کرگدن همراه با بسیاری از گونه های دیگر وجود دارد. با امکانات مختلفی که وجود دارد، از جمله بالون، گشت با ماشین های روباز و گشت پیاده، می توانید از مشاهده حیات وحش خاص این منطقه لذت ببرید. گشت در شکارگاههای برتر آفریقا، از کنیا و تانزانیا تا نامیبیا ، آفریقای جنوبی و بوتساوانا، قطعاً تجربه ای فراموش نشدنی ای برای شما بوجود خواهد آورد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

4 گوشه از گنجینه های با ارزش حیات وحش در آفریقا

پارک ملی لوآنگوای جنوبی ، زیمبابوه

پارک ملی لوآنگوای جنوبی در زیمبابوه شرقی، یکی از پرتراکم ترین زیستگاه های حیات وحش در آفریقا به شمار میرود. رودخانه لوآنگوا یکی از بکرترین رودخانه های آفریقا است که، این پارک ملی زیبای 9059 کیلومتری را تغذیه می نماید و محبوب ترین پارک در میان سه پارک موجود در دره وسیع رودخانه لوآنگوا است. معروفیت این پارک بدلیل جمعیت زیاد پلنگ، شیر، زرافه، بوفالو، فیل و در کنار آن کروکودیل ها و کرگدن هایی است که در تالاب های آن غلت می زنند.

لوآنگوا تنها پارک جهانست که شیرهای آن اسب های آبی را شکار می نمایند و بیش از 400 گونه پرنده نیز در اینجا زندگی می نمایند. در فصل های مختلف منظره این منطقه به رنگ های مختلفی در می آید. درفصل های بارانی (نوامبر تا مارچ) که به فصل زمرد معروفیت دارند طیفی سبز رنگ و در زمستان رنگ های طلایی و قهوه ای بر این منظره ها اضافه می گردد. در طول فصول خشک تر (آوریل تا اکتبر) حیوانات در اطراف منابع آبی دائمی تجمع می نمایند و مشاهده آنها راحت تر است. گشت های پیاده این پارک نیز بسیار محبوب و مشهور است.

پارک فرامرزی کالاهاری، آفریقای جنوبی

پارک کالاهاری با وسعت 3.6 میلیون هکتار، بزرگ ترین منطقه بیابانی جهان است. این پارک حاصل ادغام پارک ملی جمسبوک بوتساوانا (Gemsbok National Park) و پارک ملی جمسبوک کالاهاری آفریقای جنوبی (Kalahari Gemsbok National Park) است و اولین پارک ملی فرامرزی در آفریقاست. منظره ها زیبا و رنگی این پارک بسیر چشم نوازند. دم عصایی ها (میرکت) در شن های سرخ بالا و پایین می پرند و شیرها در علفزار های طلایی در زیر آسمان آبی بدون ابر می گردند. یکی از حیوانات شاخص این پارک شیر یال سیاه کالاهاری است و در کنار آن می توانید حیوانات دیگر از جمله دم عصایی، چیتا، پلنگ و کفتار و انواع پرنده های مختلف را مشاهده کنید. بدلیل پوشش گیاهی کم این منطقه مشاهده حیوانات به نسبت جنگل های انبوه راحت تر است.

منطقه حفاظت شده تساوو، کنیا

این پارک که بزرگ ترین پارک کنیا است، متشکل از تساوو غربی، شرقی و پارک ملی تپه های چایولو بوده و بیشترین جمعیت فیل ها را دارد. تساوی غربی محبوبترین بخش این پارک است که صومعه کرگدن انگولیا (Ngulia Rhino Sanctuary) و چشمه های امزیما(Mzima Springs) که محل زندگی کروکودیل ها و کرگدن هاست در آن واقع شده است. در چایمو کراتر Chaimu Crater میتوانید پرنده های شکاری را ببینید. تراکم زیاد شاخ و برگ درختان در بخش های شمالی، تماشا حیوانات را کمی سخت تر می نماید، اما منظره ها سرسبز پشت زمینه زیبایی برای عکس ها ایجاد می نماید. سنگ نوردی هم از تفریحات پرطرفدار این منطقه است.

تساوی شرقی که بین نایروبی و مومباسا قرار گرفته است از بخش های مجاور غربی خشک تر است. گله های بزرگ فیل ها در خاک سرخ این منطقه می غلتند و دشت های زیبا با درختان بائوبا و حاشیه رودخانه گالانا با نخل هایش بر زیبایی ها منطقه افزوده است. بخش های مجذوب کننده دیگر شامل طولانی ترین جریان گدازه جهان، دشت یاتا، آبشارها و حیات وحش متنوع از جمله کرگدن، فیل، کودو و شیر است. پارک ملی تپه های چایولو نیز دارای تپه های سرسبز و غارها و کوه ها و دهانه های آتشفشانی است. این منطقه یکی از برترین نواحی برای مشاهده پرندگان و کوه کلیمانجارو است.

پارک ملی کوه های آتشفشانی، روآندا

خیره شدن به صورت یک گوریل تجربه ای است که هرگز از یاد کسی نخواهد رفت و پارک ملی کوه های آتشفشانی یکی از معدود مکان های جهانست که شما می توانید این موجودات باشکوه را ببینید. در سال 1967 دیان فوسی، جانورشناس آمریکایی مرکز تحقیقات کاراوکه را در این محل تاسیس کرد و کمپین حمایت از گوریل ها را راه انداخت. علاوه بر گوریل انواع گونه های دیگر از جمله کفتار،بوفالو، میمون طلایی، فیل، بز، غزال پیشانی سیاه و بیش از 170 گونه پرنده در اینجا زندگی می نمایند. مسافران زیادی هم برای بالارفتن از کاریزیمبی(Karisimbi) و کوه بیسوک (Bisoke) به این منطقه سفر می نمایند. با دوساعت رانندگی از کیگالی مرکز روآندا، به این پارک می رسید.

منبع: planetware.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13156

به "4 گوشه از گنجینه های با ارزش حیات وحش در آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 گوشه از گنجینه های با ارزش حیات وحش در آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید