19 مسیر برای گردشگری نوروزی در مرکز، خدمات رایگان شهرداری به گردشگران

به گزارش کنفرانس هکا، امیر قاسمی در مورد راه اندازی تورهای گردشگری شهرداری تهران در تعطیلات نوروز، گفت: با تأکید بر اینکه رقیب بخش خصوصی نیستیم و از آنجایی که شهرداری تهران توانایی بیشتری از بخش های خصوصی در حوزه گردشگری دارد، سال جاری تصمیم گرفتیم که همه خدماتی که از سوی شهرداری تهران ارائه می گردد رایگان باشد و شهرداری تهران در برگزاری تورهای تهرانگردی پولی شرکت نکرده است.

19 مسیر برای گردشگری نوروزی در مرکز، خدمات رایگان شهرداری به گردشگران

وی با بیان اینکه 19 مسیر گردشگری پیش بینی در مرکز شده است، اضافه کرد: در نقشه هایی که در اختیار شهروندان قرار داده می گردد می توانند نسبت به انتخاب مسیرهای گردشگری اقدام نمایند.

استقرار 100 ایستگاه اطلاع رسانی و خوشامدگویی در مبادی ورودی و خروجی تهران

قاسمی با بیان اینکه 100 ایستگاه اطلاع رسانی و خوشامدگویی در مبادی ورودی و در مبادی خروجی سایر استان ها مستقر شده است که نسبت به تحویل نقشه های گردشگری و بن کارتهای تخفیفی به هموطنان اقدام می نماید، گفت: بعلاوه تهران میزبان 180 کمپر است که نقشه ها در اختیار آنها قرار خواهد گرفت تا در هنگام خروج از مرکز و ورود به استان های دیگر معرف تهران باشند.

ثبت اطلاعات تهران در سامانه جامع گردشگری

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران اعلام کرد: در سامانه جامع گردشگری، اطلاعات تهران ثبت شده است و شهروندان می توانند با شماره گیری کد دستوری #40*1* مسیرهای گردشگری و اطلاعات گردشگری تهران را دریافت نمایند.

پیش بینی تور ویژه ری گردی برای نوروز 1403 و امکان ثبت نام تا 13 فروردین

وی با بیان اینکه سال جاری به صورت ویژه تور ری گردی برای شهروندان پیش بینی شده است، گفت: شهروندان می توانند با تماس با سامانه 137 نسبت به ثبت نام شرکت در تور ری گردی اقدام نمایند و تا 13 فروردین این ثبت نام انجام می گردد و بعد از آن هم وطنان می توانند در روز معین شده با همراه داشتن کارت ملی به ایستگاه مترو شهرری آمده و از آنجا با اتوبوس و لیدر از جاذبه های دیدنی ری بازدید نمایند.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تور ری گردی از ساعت 4:30 تا افطار خواهد بود، گفت: در این تور شهروندان می توانند از جاذبه گردشگری همانند قلعه گبری، آتشکده، کارخانه سیمان، چشمه علی و... بازدید نمایند.

وی در خصوص تورهای پیاده روی نیز اظهار کرد: در ساعت 10 و 14 هر روز لیدرها در محل هایی که پیش بینی شده مستقر هستند و به صورت رایگان همراه با شهروندان نسبت به بازدید از محل های مختلف اقدام خواهند کرد.

اتوبوس دو طبقه گردشگری در نوروز قابلیت فعالیت ندارد

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در خصوص فعالیت اتوبوس دوطبقه گردشگری گفت: تنها یک دستگاه اتوبوس گردشگری دو طبقه در تهران وجود دارد که در اختیار بخش خصوصی است؛ اما از آنجایی که این اتوبوس احتیاج به تعمیر داشت در نوروز سال جاری قابلیت فعالیت ندارد.

چرایی عدم استقرار اتوبوس های گردشگری در تهران

قاسمی در خصوص چرایی عدم استقرار اتوبوس های گردشگری در تهران عنوان نمود: اتوبوس های گردشگری برای مقاصدی همانند اراضی عباس آباد، برج میلاد و آزادی پیش بینی شده؛ اما بازخورد خوبی نداشت و در بسیاری موارد اتوبوس ها خالی و یا با حداقل مسافر حرکت می کردند و از آنجایی که این موضوع به صرفه نبود سال جاری از تاکسی هایی که در مکان های گردشگری مستقر هستند، استفاده نموده ایم.

ارائه تخفیف به شهروندان در تورهای نوروزی

وی در خصوص ارائه تخفیف به شهروندان در تورهای نوروزی نیز گفت: برگه های تخفیف شامل بازدید رایگان از موزه ها، خانه موزه ها و تعدادی شهربازی و... است؛ اما اتفاق مهمی که سال جاری رخ داد این بود که با تعدادی از هتل های 1 تا 5 ستاره رایزنی کردیم تا با تخفیف 25 درصد خدمات شان را به مسافران نوروزی ارائه دهند.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 فروردین 1403 بروزرسانی: 6 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16278

به "19 مسیر برای گردشگری نوروزی در مرکز، خدمات رایگان شهرداری به گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 مسیر برای گردشگری نوروزی در مرکز، خدمات رایگان شهرداری به گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید