15 بازی جدید و مورد انتظار PC در سال 2019

به گزارش کنفرانس هکا، وب سایت دیجی رو - حسین محمودزاده: برای گیمرها سال 2018 سال خوبی بود و بازی های بزرگی مانند God of War و Red Dead Redemption 2 در این سال روانه بازار شدند. اما در مورد سال جاری چه؟ آیا بازی های بزرگی را تجربه خواهیم کرد؟ پاسخ مثبت است و در ادامه همین مطلب قصد داریم تا شما را با 15 مورد از هیجان انگیزترین عناوینی که بر روی رایانه های شخصی قابل بازی خواهند بود، آشنا کنیم.

15 بازی جدید و مورد انتظار PC در سال 2019

بازی هایی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد یا دارای تاریخ عرضه تأیید شده برای بهار 2019 هستند و یا انتظار می رود که در نیمه اول سال وارد بازار شوند. در ضمنً بازی های این لیست لزوماً عناوین پرخرج و در اصطلاح AAA نیستند، بلکه سعی کرده ایم بازی های کوچک تری را هم که به نظر جذاب و هیجان انگیز می رسند، معرفی کنیم.

Resident Evil 2

تاریخ عرضه: 5 بهمن (25 ژانویه)

اولین بازی بزرگی که در سال 2019 برای رایانه های شخصی عرضه خواهد شد، نسخه بازسازی شده رزیدنت اویل 2 است. نسخه اولیه این بازی در سال 1998 عرضه شده بود و به اعتقاد بسیاری از گیمرها و منتقدان بهترین شماره از مجموعه رزیدنت اویل می باشد. طرفداران این عنوان سال های سال بود که منتظر ساخت نسخه بازسازی شده آن بودند و این آرزو تا یکی دو هفته دیگر بالاخره به واقعیت بدل خواهد شد.

کپکام برخلاف آخرین نسخه از این سری، یعنی رزیدنت اویل 7، در رزیدنت اویل 2 به سراغ همان داستان آشنای مربوط به راکون سیتی و شخصیت های دوست داشتنی مجموعه، مانند لیان، کلر و ایدا وانگ رفته و خط داستانی بازی تغییر زیادی نسبت به نسخه اولبه نخواهد داشت. سیستم دوربین هم مانند رزیدنت اویل 4 روی شانه بوده و خبری از دوربین اول شخص نخواهد بود.

The Occupation

تاریخ عرضه: 16 بهمن (5 فوریه)

بازی The Occupation یکی دیگر از عناوین بزرگ سال 2019 است که در ابتدا گفته می شد در ماه اکتبر سال گذشته عرضه خواهد شد، اما عرضه آن با تأخیر روبرو شد و در حال حاضر انتظار می رود روز پنجم ماه فوریه شاهد ورود آن به بازار باشیم. صرف نظر از اینکه این عنوان دوباره تأخیر خواهد خورد یا نه، یکی از هیجان انگیزترین بازی هایی است که برای عرضه در سال 2019 در نظر گرفته شده است.

شما در این بازی نقش یک روزنامه نگار را بر عهده خواهید داشت که در تلاش برای کشف حقیقت یک جنایت مرگبار است. داستان بازی یکی از مهم ترین نقاط قوت آن به شمار می رود و قرار است تصمیم هایی که در طول بازی می گیرید، تأثیر عمیقی بر روند بازی داشته باشد.

Metro Exodus

تاریخ عرضه: 26 بهمن (15 فوریه)

سری بازی های مترو که بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده اند، به محبوبیت خوبی در بین گیمرها دست یافته و شماره جدید آن یکی از مورد انتظارترین بازی های سال 2019 است. Metro Exodus در ابتدا قرار بود در روز 3 اسفند (22 فوریه) منتشر شود، اما ناشر این عنوان تصمیم گرفت برای پرهیز از رقابت با Anthem بازی خود را یک هفته زودتر و در روز 26 بهمن روانه بازار کند. البته با توجه به فشردگی بالای بازی ها در سه ماهه اول سال 2019، باز هم رقبای قدرتمندی در انتظار نسخه جدید مترو خواهند بود که از جمله آن ها می توان به Crackdown 3 و Far Cry: New Dawn اشاره کرد.

به هر حال بازی های مترو با تم آخر الزمانی خود، طرفداران پر و پا قرصی دارد و باید دید آیا Metro Exodus می تواند پیروزیت نسخه های گذشته را تکرار کند یا نه.

Far Cry: New Dawn

تاریخ عرضه: 26 بهمن (15 فوریه)

اصلی ترین رقیب Metro Exodus یعنی نسخه جدید سری بازی های فارکرای با نام کامل Far Cry: New Dawn دقیقاً در همان روزی منتشر خواهد شد که مترو عرضه می شود. نکته جالب دیگر این که، سازندگان فارکرای هم تصمیم گرفته اند تا نسخه جدید بازی خود را که بدون شماره و به عنوان یک اسپین آف عرضه خواهد شد، با تم آخرالزمانی طراحی و روانه بازار کنند!

این طور که از تریلرهای بازی برمی آید، داستان New Dawn پس از اتفاقات Far Cry 5 دنبال شده و محیط و نقشه بازی دقیقاً همانی خواهد بود که در Far Cry 5 دیده بودیم. با اینکه عرضه نسخه های فرعی یا اسپین آف برای سری فارکرای نکته عجیبی نیست اما تا به حال سابقه نداشته که در این مجموعه شاهد یک داستان آخر الزمانی باشیم. باید دید آیا یوبی سافت می تواند بازار را از چنگ مترو برباید یا نه.

Anthem

تاریخ عرضه: 3 اسفند (22 فوریه)

زمانی انتظار می رفت که روز 22 فوریه روزی شلوغ برای بازی های بزرگ باشد، اما پس از مدتی تاریخ عرضه Crackdown 3 به جلوتر و 15 فوریه منتقل شد و همان طور که اشاره کردیم سازندگان مترو هم تصمیم گرفتند برای رو در رو نشدن با Anthem، بازی خود را 15 فوریه منتشر کنند! Anthem جدیدترین ساخته کمپانی بایوور بوده و سبکی مشابه با Destiny دارد؛ البته این طور که به نظر می رسد داستان Anthem در مقایسه با Destiny بسیار بهتر خواهد بود.

البته بابوور تاکنون ترجیح داده بیش از اینکه به معرفی داستان بازی بپردازد، بر روی مکانسیم های گیم پلی تمرکز کرده و در تریلرهای بازی این مسئله کاملاً مشهود است. بر اساس آنچه که تاکنون از روند گیم پلی Anthem مشخص شده، به نظر می رسد با یک عنوان روان و درگیری هایی نفس گیر روبرو خواهیم بود. اما با تمام این احوال، قسمت اکشن بازی تمام بخش ماجرا نیست و نباید از یاد برد که عناوینی مانند Mass Effect: Andromeda وجود داشته اند که با وجود اکشن جذاب، نتوانستند در جلب نظر مخاطبان پیروز ظاهر شوند.

The Sinking City

تاریخ عرضه: 1 فروردین 98 (21 مارس)

استودیوی Frogwares سابقه ساخت سری بازی های شرلوک هلمز را در کارنامه دارد. بازی هایی که با هزینه کم تولید شده و البته از برخی مسائل و باگ ها نیز رنج می برند. ما با وجود این مسائل و باگ ها، بازی هایی که این استودیو ساخته به خوبی توانسته اند فضای رازآلود و کارآگاهی ماجرای هلمز و واتسون را به گیمر منتقل کنند و از این حیث عناوینی ارزشمند به حساب می آیند.

Frogwares با اتکا به تجربه ای که در این چند ساله به دست آورده، این بار قصد دارد یک بازی بزرگ تر با داستانی وسیع تر را روانه بازار کند و این عنوان هم چیزی نیست جز The Sinking City. این روزها تعداد بازی هایی که با تم کارآگاهی و معمایی تولید می شوند چندان زیاد نیست و همه تولید کننده ها ترجیح داده اند تا برای جذب مخاطب حداکثری، بازی های خود را بسیار ساده و به دور از هرگونه چالشی طراحی کنند! در چنین شرایطی The Sinking City یک غنیمت محسوب می شود و بی صبرانه منتظریم تا نتیجه کار Frogwares را در سال 2019 مشاهده کنیم.

Sekiro: Shadows Die Twice

تاریخ عرضه: 2 فروردین 98 (22 مارس)

اگر از طرفداران بازی های سخت و چالش برانگیز باشید حتماً نام استودیوی فرام سافت ویر به گوشتان خورده است؛ استودیویی که به واسطه طراحی سری بازی های دارک سولز به شهرتی جهانی دست پیدا کرد. با اینکه به گفته مسئولان این استودیو دیگر خبری از نسخه های جدید دارک سولز نخواهد بود اما این به معنی بیکار نشستن فرام سافت ویر نیست و بازی جدید آن ها به زودی روانه بازار خواهد شد.

این بازی جدید که Sekiro: Shadows Die Twice نام دارد، با اینکه هیچ ربطی به سری دارک سولز ندارد اما سعی کرده تا همان حال و هوا و روند بازی را حفظ کند. نبردهای نفس گیر، غول آخرهای بزرگ و چالش برانگیز و داستان های افسانه ای، همچنان از ارکان اصلی بازی محسوب می شوند. اما این بار شاهد روایت داستان در دوره جنگ های داخلی ژاپن موسوم به سنگوکو، خواهیم بود.

Mortal Kombat XI

تاریخ عرضه: 3 اردیبهشت 98 (23 آوریل)

در حال حاضر چیز زیادی از مورتال کامبت 11 نمی دانیم. این بازی در اواخر سال 2018 و در جریان همایش سالانه The Game Awards با پخش یک تریلر سینماتیک معرفی گشت. تنها نکته ای که از تریلر بازی می توان متوجه شد، حضور اسکورپیون و دارک رایدن در آن است. همچنین به نظر می رسد، همانند Injustice 2 در این بازی هم امکان شخصی سازی کاراکترها وجود خواهد داشت.

یکی از جذاب ترین بخش هایی که در چند سال اخیر به مورتال کامبت اضافه شده، بخش کمپین یا داستانی آن است. با اینکه بخش داستانی شماره های 9 و 10 به خوبی طراحی شده بود اما به نظر می رسد این بخش رفته رفته حالتی تکراری به خود گرفته و نیاز به یک تغییر و تحول اساسی دارد. در حال حاضر شایعات حکایت از این دارند که در مورتال کامبت 11 یک داستان پر و پیمان با امکان گشت و گذار در نقشه های بازی در نظر گرفته شده است.

Rage 2

تاریخ عرضه: 24 اردیبهشت 98 (14 مه)

نسخه اول Rage در سال 2010 عرضه شده بود و با وجود گیم پلی روان و خوبی که داشت، به واسطه برخی مسائل در طراحی مراحل و سایر بخش ها، نتوانستند به پیروزیت چندانی دست پیدا کند. حال پس از گذشت 8 سال، id Software در نظر دارد تا با همکاری استودیوی Avalanche شماره دوم این بازی را با کیفیتی به مراتب بهتر روانه بازار کند. بد نیست بدانید که کمپانی نام آشنای بتزدا انتشار این نسخه از بازی را بر عهده خواهد داشت.

تریلرهایی که تاکنون از Rage 2 منتشر شده، حکایت از گیم پلی جذاب و اکشن هیجان انگیز این بازی دارند. اما نکته ای که هنوز مبهم باقی مانده، شیوه روایت داستان و عمق آن است. این طور که از ظواهر امر پیداست، سازندگان Rage 2 تصمیم گرفته اند تا بازی خود را به عناوینی مانند Borderlands نزدیک کرده و سرعت حرکات و اکشن ها را افزایش دهند. حال باید دید آیا Rage 2 در زمینه داستان هم حرف هایی برای گفتن خواهد داشت یا نه.

Heavens Vault

کمپانی بازیسازی Inkle یکی از مطرح ترین استودیوهایی است که در حال حاضر اقدام به تولید عناوین داستان محور می کنند و از نمونه بازی های آن ها می توان به 80 Days و Sorcery اشاره کرد. این بازی ها از ساختار بسیار پیچیده ای برخوردار هستند که از صدها انتخاب کوچک تشکیل شده و باعث می شود تا هر بازیکنی تجربه ای خاص و منحصر به فرد از بازی داشته باشد.

این ساختار پیچیده داستان سرایی در بازی جدید Inkle یعنی Heavens Vault که قرار است در سال جاری میلادی عرضه شود، نیز به طور کامل و در بهترین حالت ممکن به کار گرفته شده است. در این بازی شما نقش یک باستان شناس فضایی را بر عهده خواهید داشت که در پی رمزگشایی از یک زبان قدیمی و از بین رفته، است. با توجه به نسخه های اولیه ای که از Heavens Vault منتشر شده می توان گفت با هر بار شروع کردن بازی، مکالمات مختلف، رویدادهای مختلف و لحظه های کاملاً متفاوتی را تجربه خواهید کرد. در واقع این یک بازی معمایی است که اجازه اشتباه کردن را هم به گیمر می دهد و همین مسئله یکی از نکات جالب آن خواهد بود.

Imperator: Rome

استودیوی پارادوکس اینتراکتیو همواره به ساخت بازی های استراتژی کلان مشهور بوده و عناوین ساخته شده توسط این استودیو به شدت مورد توجه گیمرهای علاقه مند به این سبک بوده است. بازی Europa Universalis: Rome در سال 2008 توسط پارادوکس اینتراکتیو عرضه شده بود و ماجراهای آن در سرزمین روم باستان اتفاق می افتاد. از آن زمان به بعد دیگر شاهد عرضه هیچ عنوانی با این حال و هوا و فضای داستانی نبودیم تا اینکه بالاخره اعلام شده بازی بعدی با عنوان Imperator: Rome در دست ساخت است و ما را دوباره به روم باستان خواهد برد!

در حالی که این بازی اساساً بر مبنای جنگ و فتوحات است، اما بسیار کنجکاو هستیم تا با شخصیت های بخش داستانی بازی آشنا شویم. با توجه به نسخه آزمایشی بازی که در سال گذشته و در جریان کنفرانس سالانه پارادوکس به نمایش درآمد، به نظر می رسد بازی با الهام از عنوان جنگ های صلیبی (Crusader Kings) ساخته شده و در آن با ژنرال ها و فرماندهانی برخورد خواهیم داشت که هر یک به دنبال اهداف خود هستند.

The Outer Worlds

ابسیدین (Obsidian) یک بازی جدید در دست ساخت دارد. همین یک جمله کافیست تا توجه طیف گسترده ای از گیمرها جلب شود! اگر با ابسیدین آشنایی ندارید باید بگوییم این استودیو دو شماره از بازی Pillars of Eternitys به عنوان آخرین کارهای خود در کارنامه دارد که پیروز شده اند تحسین گیمرها و منتقدین را به همراه داشته باشند.

بازی جدید ابسیدین، یعنی Outer Worlds در سبک نقش آفرینی ساخته شده و با اینکه در مقایسه با Fallout: New Vegas کوچک تر خواهد بود اما به نوعی می توان آن را ادامه معنوی این عنوان دانست. داستان بازی در فضا اتفاق می افتد و هیچ ربطی به حال و هواوی پسا آخرالزمانی سری فال اوت ندارد، اما با این حال می توان المان های آشنای Fallout: New Vegas را با عناوینی متفاوت در آن مشاهده کرد. بی صبرانه منتظر تجربه Outer Worlds هستیم.

Outer Wilds

اسم این بازی به شکلی عجیب شباهت زیادی به Outer Worlds دارد، اما موضوع وقتی جالب تر می شود که بدانید داستان هر دو بازی در فضا جریان خواهد داشت! با این حال این دو بازی ربط دیگری به هم ندارند و کاملاً متفاوت از یکدیگر خواهند بود.

Outer Wilds قرار است نسخه ای بهتر و کامل تر از No Mans Sky باشد و امکان گشت و گذار و کاوش در یک منظومه خورشیدی را برای گیمرها مهیا کند. البته نکته جالب ماجرا اینجاست که بازیکن در یک حلقه زمانی قرار خواهد داشت که مانع تکراری شدن بازی شده و هر 20 دقیقه منظومه خورشیدی را بازنشانی خواهد کرد.

Doom Eternal

اگر علاقه زیادی به Rage 2 ندارید و شوترهای کلاسیک کمپانی id را ترجیح می دهید، نگران نباشید زیرا بازی Doom Eternal هم برای عرضه در همین سال برنامه ریزی شده است. این بازی ادامه ای بر نسخه ریبوت Doom خواهد بود که در سال 2016 عرضه شد و توانست مورد تحسین گیمرها و منتقدان قرار بگیرد.

سری Doom هیچگاه داستان پیچیده ای نداشته و تنها چیزی که باید بدانید این است که در عنوان جدید از این سری، زمین مورد تهاجم بیگانه ها قرار گرفته و باید با تجهیزات کاملی که در اختیار دارید به جنگ آن ها بروید.نسخه ریبوت Doom یک بازی اکشن اول شخص بسیار خوش ساخت و روان بود و مطمئناً Doom Eternal همین روند را ادامه خواهد داد.

Disco Elysium

Disco Elysium یک عنوان نقش آفرینی کارآگاهی با دوربین ایزومتریک است که قرار است داستانی جذاب و درگیر کننده را برایمان روایت کند. ایده خاص بازی اولین چیزی است که با مشاهده تریلرهای بازی می توان متوجه آن شد. البته در مورد عناوین جدید کمی باید با احتیاط اظهار نظر کرد، زیرا همواره این احتمال وجود دارد که بازی نهایی با آنچه که گفته شده به کلی متفاوت باشد؛ مانند اتفاقی که برای Sea of Thieves رخ داد.

اما در مجموع جدیدترین ساخته استودیوی ZA/UM یک بازی کاملاً متفاوت و جذاب به نظر می رسد که می تواند ما را از دست بازی های اکشن تکراری این روزها خلاص کند!

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

طفره: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: برترین ها
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3681

به "15 بازی جدید و مورد انتظار PC در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 بازی جدید و مورد انتظار PC در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید