10 استان زیبای هند که باید شناخت

به گزارش کنفرانس هکا، هند از دیرباز با تنوع فرهنگی، غذاهای محلی منحصربه فرد و منظره ها طبیعی، یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا می گردد؛ این کشور از چند استان تشکیل شده که بعضی از آن ها در زیبایی و جاذبه های گردشگری، سرآمد بقیه هستند.

10 استان زیبای هند که باید شناخت

هند با چشم اندازهای طبیعی و شهری متنوع و بعلاوه فرهنگ و غذاهای مختلف، کشوری است که مجذوب نمایندهیت های آن تمامی ندارد. هیچ شکی نیست که زمانی که با این فرصت های شگفت انگیر متنوع سفر روبرو می شویم، انتخاب برترین مکان برای بازدید، یکی از دشوارترین کارها است. خوشبختانه هنگام رزرو تور هند، این شانس را دارید که بتوانید تور ترکیبی رزرو نموده و از شهرها مختلف آن در قالب یک تور تماشا کنید. از سواحل زیبا گرفته تا شهرهایی که روی تپه های مرتفع ساخته شده اند، از بناهای مذهبی گرفته تا بناهای تاریخی؛ هند تمامی این ها را در خود جای داده است.

اگر دوست دارید به این خطه و سرزمین پهناور سفر کنید، می توانید برای انتخاب انواع تور ترکیبی هند به یاری خبرنگاران، تورهای آژانس های همکار را مشاهده و قیمت آن ها را مقایسه کنید؛ ما این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را به برترین شکل برنامه ریزی کنید.

کرالا (Kerala)

کرالا که یکی از زیباترین استان های هند است، با عنوان کشور خود خدا شناخته می گردد. در این استان بعضی از مجذوب نماینده ترین سواحل کشور، از جمله Kovalam ،Muzhappilangad ،Varakala و... واقع شده است. کرالا بعلاوه به شهرها و روستاهای تپه ای با منظره ها نفس گیر، آبشارهای زیبا، بناها و آثار تاریخی متعدد و پارک های ملی و پناهگاه های حیات وحش خود می بالد.

کسانی که در پی شهر خلوت تپه ای هستند، مونار (Munnar) همواره و در هر فصلی انتخاب مناسبی است. در هر صورت، فضای بسیار آرام کرالا مجذوب نمایندهیتش را هرگز از دست نمی دهد.

راجستان (Rajasthan)

راجستان که با عنوان سرزمین پادشاهان شناخته می گردد، استانی پر از داستان های جنگ و پیروزی ، عاشقانه ها، سیاه بختی و شکوه و جلال است.

داستان های فولکلور عشق و شجاعت و قهرمانی، به صورت فیزیکی در بناهای تاریخی متعدد، کاخ ها و قلعه های باشکوه راجستان نمود پیدا می نماید.

راجستان بعلاوه میزبان بیابان Thar و شنزار بسیار مشهور آن، Sam Sand و بعلاوه مجموعه ای نادر از حیات وحش است. از مهم ترین مقاصدی که در این استان باید از آن ها تماشا کنید، جیپور، اودایپور و جادپور است.

گوآ (Goa)

گوآ که در جهان به خاطر سواحل زیبایش معروفیت دارد، مقصدی است که در سفر به هند نباید بازدیدش را از دست داد. غروب خورشید در سواحلی با شن های طلایی، صحنه ای فوق العاده رقم می زند و غذاهای محلی که شامل انواع غذاهای دریایی نیز می گردد، اشتهابرانگیز است.

گوآ بعلاوه به جهانگردان فرصت شرکت در انواع ورزش های آبی مثل اسکی بادی (ویندسرفینگ) و اسکی روی آب را می دهد. این استان یکی از کوچک ترین استان های هند است، اما با یک شهر قدیمی، قومیت و فرهنگی منحصربه فرد. در حین سفر به اطراف گوآ، باید به معابد هندو، کلیساهای پرتغالی و پناهگاه حیات وحش سر بزنید.

اگر قصد دارید به این شهر سفر کنید، برای برنامه ریزی سفری مقرون به صرفه از خبرنگاران یاری بگیرید. جستجوی آسان، تنوع پکیج های تور گوا و سایر تورهای مسافرتی خارجی، امکان مقایسه قیمت و امکانات تورها در خبرنگاران فراهم شده است.

پنجاب (Punjab)

پنجاب که به غذاهای خوشمزه ، تنوع قومی و مذهبی و تاریخ غنی اش (به خصوص در منطقه تاریخی و مذهبی Sikh که میزبان معبد طلایی نیز هست) معروفیت دارد، مقصدی فوق العاده برای کسانی است که در پی تجربه فرهنگ محلی و داستان هایی از امپراطوری های باستانی هستند. برای اینکه فرهنگ واقعی پنجاب را تجربه کنید، باید سری به روستاهای آن بزنید. جهانگردان باید بعلاوه در مراسم پایین آوردن پرچم شرکت نمایند که در مرز Wagah برگزار می گردد.

هیماچال پرادش (Himachal Pradesh)

هیماچال پرادش که لقب سرزمین خدایان را به دوش می کشد، به خاطر چشم اندازهای طبیعی باابهت هیمالیا و روستاها و شهرهای تپه ای معروفیت دارد. Dharamsala ،Manali و Kullu بعضی از پرطرفدارترین مقاصد در این استان تپه ای است و منظره ها طبیعی بسیار زیبایی را پیشکش چشمان جهانگردان می نمایند.

در این استان، مسافران می توانند در بعضی از فعالیت های در فضای باز شرکت نمایند که از آن جمله می توان به پاراگلایدرینگ، صخره نوردی، دوچرخه سواری کوهستان، هلی اسکینگ و... اشاره نمود.

اوتار پرادش (Uttar Pradesh)

پاسخ معماری هند به عشق چیست؟ صدالبته تاج محل در آگرا. در خصوص معنویت و رستگاری چه؟ پاسخ، شهر واراناسی است که امتداد رودخانه گنگ واقع شده است و قدیمی ترین شهر هند محسوب می گردد. به همین علت، اوتار پرادش یکی از زیباترین استان های هند و میزبان مقاصد مهم و برجسته تاریخی، مذهبی و معماری هندی است. دو مورد از مهم ترین مکان های زیارتی هندوها در این استان واقع شده است: دو شهر باستانی Ayodhya و Allahabad.

گجرات (Gujarat)

گجرات که در سواحل غربی هندوستان واقع شده است، با فرهنگ و تاریخ غنی هر ساله میلیون ها جهانگرد را به خود جذب می نماید. در سفر به این استان، از بناهای متعدد باستانی، سواحل و معابد زیبای آن تماشا کنید. گجرات تنها جایی است که میزبان شیر آسیایی است و یکی از منطقه ها محافظت شده آسیا محسوب می گردد. این استان بعلاوه زادگاه ماهاتما گاندی است.

جامو و کشمیر (Jammu and Kashmir)

حتی مسافران فصلی هم تصدیق می نمایند که جامو و کشمیر با دره های سرسبز زمردی، کوه های پوشیده از برف و آسمان آبی خیره نماینده، میزبان بعضی از خیره نماینده ترین مکان های جهان است. این استان کوهستانی که به داشتن منظره ها زیبا و چشم اندازهای چشمگیر معروفیت دارد، جهانگردان و طبیعت گردان زیادی را که در پی روستاهای زیبا، آبشارها و باغ های شگفت انگیز و دره های سرسبز هستند، به سمت خود می کشد. اینجا بعلاوه می توانید به تماشای مساجد و معابد تاریخی زیبا و زیارتگاه های هندو، دژها و قلعه ها بنشینید.

کارناتاکا (Karnataka)

استان کارناتاکا با آبشارهای سفید، تپه های پوشیده در مه و جنگل های سرسبز، بعضی از متنوع ترین چشم اندازهای جهان را دارا است. کسانی که دوست دارند به منطقه ها تپه ای با منظره ها طبیعی خیره نماینده سفر نمایند، Coorg همان جایی است که باید بروند. محبوب ترین مقاصد جهانگردی کارناتاکا عبارت اند از میسور (شهر کاخ ها)، گوکارنا (جایی که جهانگردان می توانند از سواحل بکر آن لذت ببرند و هامپی (یکی از میراث به ثبت رسیده در یونسکو).

بنگال غربی (West Bengal)

کلکته، مرکز استان بنگال غربی، پر از عمارت های بزرگ و باشکوه است و به همین علت، تعجبی ندارد که به عناوین مرکز فرهنگی هند، شهر قصرها و شهر شادی شناخته گردد. این شهر بعلاوه به هنر، فیلم و صحنه های تئاتر خود می بالد. استان بنگال غربی بعضی از زیباترین منظره ها طبیعی جهان را در خود جای داده است.

هند علاوه بر این ایالات، بخش های دیگری نیز دارد که هر کدام به نوبه خود می تواند برای جهانگردان مجذوب نماینده باشد. شما می توانید لیست کاملی از جاهای تماشای هند را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق و شماره تماس، تصاویر و بعلاوه جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / heritagegetaways.in / theculturetrip.com
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13644

به "10 استان زیبای هند که باید شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 استان زیبای هند که باید شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید