یادگار دوران استعمار ، خروس برنزی پس از 122 سال به نیجریه بازمی شود

به گزارش کنفرانس هکا، یک خروس برنزی که نیروهای استعمارگر انگلیس آن را حوالی سال 1897 از شهر بنین ربوده بودند، از دانشگاه کمبریج به خانه خود در نیجریه بازمی شود.

یادگار دوران استعمار ، خروس برنزی پس از 122 سال به نیجریه بازمی شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، خروس برنزی موسوم به اوکوکور یکی از نخستین اشیایی است که بریتانیا در اقدامی پیش بینی نشده آن را برای بازگرداندن به سرزمین مادری برگزیده است. هر چند هنوز زمان دقیق بازگشت خروس به شهر بنین در نیجریه معلوم نیست. این مجسمه برنزی همراه هزاران شیء برنزی دیگر از سوی نیروهای انگلیس استعماری در قرن 19 از قاره آفریقا خارج شد و بیش از یک قرن در دانشگاه کمبریج نگهداری می شد.

گفته می گردد پدر یکی از دانشجویان کمبریج اوکوکور را سال 1905 به دانشگاه هدیه داد و همیشه در معرض دید علاقه مندان قرار داشت اما پس از درخواست سال 2016 دانشجویان برای بازگرداندن آن به سرزمین مادری، مسئولان دانشگاه تصمیم گرفتند خروس برنزی را به نیجریه از برابر دیدگان مردم بردارند و آن را بازپس دهند. در سه سال اخیر، مذاکره میان کمبریج با یک گروه از موزه داران و هنرمندان بنین برای معین سرنوشت هزاران برنز غارت شده ادامه داشت.

چراغ بازگرداندن اموال مردم آفریقا را نخستین بار موزه منچستر روشن کرد که تصمیم گرفت چند شیء قدیمی و تاریخی را به پس از حدود 100 سال به صاحبان اصلی شان پس دهد.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7455

به "یادگار دوران استعمار ، خروس برنزی پس از 122 سال به نیجریه بازمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادگار دوران استعمار ، خروس برنزی پس از 122 سال به نیجریه بازمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید