کارگردان آسیایی مبتلا به کرونا درگذشت، اما نه به خاطر کرونا!

به گزارش کنفرانس هکا، تاناکورن پونگسوان کارگردان سرشناس تایلندی که با خلق فیلم توپ آتشین به شهرت جهانی رسید، در 46سالگی درگذشت.

کارگردان آسیایی مبتلا به کرونا درگذشت، اما نه به خاطر کرونا!

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، تاناکورن پونگسوان کارگردان تایلندی خالق فیلم توپ آتشین با وجود ابتلا به ویروس کرونا، پس از سال ها مبارزه با بیماری سرطان خون در 46سالگی درگذشت. بیماری کووید 19 نتوانست بر او غلبه کند اما سرطان خون این کارگردان پیروز آسیایی را از پای درآورد. خبر درگذشت او را خواهرش مانوسانون که تهیه کننده کارهایش بود گفت.

این کارگردان تایلندی به خاطر پنج فیلم شاخص بلند سینمایی در دنیا شناخته شد. جعلی یکی از این فیلم ها بود که با اکران در جشنواره بین المللی فیلم ونکوور و تحسین کارشناسان باعث شناخته شدن وی در سطح دنیای شد.

توپ آتشین فیلمی در ژانر هنرهای رزمی که ابتدا در جشنواره فیلم شرق دور در اودن اکران شد، از سوی مارکت آمریکا با استقبال روبرو شد و کمپانی لاینزگِیت پخش آمریکای شمالی و دنیای آن را برعهده گرفت تا پونگسوان به عنوان کارگردانی دنیای تثبیت گردد.

وی در زمان مرگ در حال تکمیل فیلمی با عنوان فرض کنید بود که ماجرای یک عشق معمولی را روایت می نماید. آواندا اورینگام هنرپیشه کارخانه لذت و چایانیت چانسانگاوِی هنرپیشه فیلم ماسک آهنین، نقش آفرینان اصلی این فیلم بودند.

خواهرش گفت با وجود شرایط موجود به علت بحران کرونا و قوانین فاصله اجتماعی، مراسم ترحیم مختصری برگزار می گردد تا در زمانی دیگر و گذار از این بحران مراسمی برای یادبود او و در شأن این هنرمند برگزار گردد.

رپورتاژ رایگان: 10az10: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

روسیه: روسیه: سفر به کشور پهناور تزارها، مسکو، سن پطرزبورگ، سوچی و کازان

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9758

به "کارگردان آسیایی مبتلا به کرونا درگذشت، اما نه به خاطر کرونا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگردان آسیایی مبتلا به کرونا درگذشت، اما نه به خاطر کرونا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید