چگونه مالی سفر کنیم؟

به گزارش کنفرانس هکا، اگر می خواهید با خانواده یا جمع دوستانتان به سفر بروید در مطلب زیر پیشنهاد های مالی را برای شما در نظر گرفته ایم.

چگونه مالی سفر کنیم؟

به گزارش ، هتل ها گران هستند و خیلی ها دوست ندارند در کمپ و چادر بخوابند. این است که گزینه سفر به شهر هایی که آشنایی در آن ندارند، به راحتی از فهرست بسیاری از مسافران نوروزی خط می خورد. این در حالی است که شما می توانید در یک مکان زیبا و متفاوت ساکن شوید و در عین حال هزینه مناسبی بپردازید.

این اقامتگاه ها، خانه های بوم گردی هستند. اگر می خواهید با خانواده یا جمع دوستانتان به سفر بروید خانه های بوم گردی گزینه مناسب تری هستند. زیرا این خانه ها براساس هزینه اتاق کرایه داده می شوند و نه تختخواب؛ بنابراین با دانگی کردن هزینه سفر با همسفرانتان به راحتی می توانید یک اقامتگاه مناسب در هرکجای ایران داشته باشید.

هزینه یک شب اقامت در یکی از خانه های بوم گردی کاشان برای ایام نوروز 545هزار تومان است، این درحالی است که در روز های عادی تنها 200 هزار تومان یعنی کمتر از نصف این مبلغ را باید هزینه کرد. یزد هم رویه ای به همین منوال دارد و برای یک شب اقامت در این خانه ها باید دست کم 370 هزار تومان هزینه کرد درحالی که این قیمت در روز های پایانی سال بیش از 200 هزار تومان نیست. البته این رقم منطقه به منطقه و شهر به شهر متفاوت می گردد، چرا که هر شب اقامت در این خانه ها در شیراز از 125 هزار تومان آغاز می گردد و تا شبی 360 هزار تومان می رسد.

میانگین هر شب اقامت در یکی از خانه های بوم گردی قشم هم با ظرفیت بالای 4 نفر 440 هزار تومان تا 540 هزار تومان می گردد. میانگین هر شب اقامت در کرمان هم 300هزار تومان البته نه برای اتاق یک تخته، بلکه برای یک سوییت 3 نفره چنین هزینه ای تمام می گردد. هزینه هر شب اقامت در یک سوییت سه نفره در بوشهر هم نزدیک به 260 هزار تومان می گردد. البته یک اتاق 4نفره در کویر مصر با تمام امکانات هم شبانه 750هزار تومان تمام می گردد. البته تمام قیمت های ذکر شده بستگی به شرایط محیطی و تعداد تختخواب های موجود در اتاق دارد. البته مراکز بوم گردی مسافران را از ارایه خدمات محروم نموده اند و برای آن باید هزینه ای جداگانه در نظر گرفت.

سفر با قطار ارزان و ایمن

اگرچه هزینه بلیت هوایی رفت وبرگشت مشهد برای مسافران نوروزی از 300هزار تومان آغاز می گردد و تا 900 هزار تومان ادامه دارد. اما درهمان تاریخ رفت و برگشت برای راستا ریلی تفاوت چشمگیری دارد، به طوری که حداقل قیمت 60 هزار تومانی و حداکثر قیمت آن 390هزار تومان دارد. اگر قصد سفر به تبریز و از این دست مقاصد را دارید، باز هم ارزان تر از سفر هوایی می گردد به طوری که در ایام نوروز از تهران بلیت دو طرفه برای تبریز حداکثر 70 هزار تومان می گردد. حداقل هزینه بلیت های دوطرفه به یزد 56 هزار تومان و حداکثر قیمت آن 72 هزار تومان می گردد. البته این قیمت ها برای ایام نوروز است و ممکن است در روز های معمولی ارزان تر از تعطیلات گردد. لازم به ذکر است؛ بلیت قطار در راستا های کم تردد و با قطار های 3 ستاره حداکثر 70 تا 90 هزار تومان قیمت دارد. این در حالی است که قطار به عنوان ایمن ترین وسیله تردد شناخته می گردد.

منبع: روزنامه شهروند

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 2175

به "چگونه مالی سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مالی سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید