چطور تنهایی در سفر خوش بگذرانیم؟

به گزارش کنفرانس هکا، رازهای تنها سفر کردن

تا حالا تنها سفر نموده اید؟ اگر جوابتان مثبت است چه تجربه ای داشته اید؟ شاید هم در حال برنامه ریزی برای یک سفر فردی هستید؟ خیلی تعیین است که تنها سفر کردن نکاتی دارد که باید از قبل به آنها مطلع باشید تا سفرتان را به برترین شکل ممکن مدیریت کنید و اگر آنها را بدانید قطعا تجربه سفر خوشی را خواهید اشت. رازهای تنها سفر کردن و یک سفر فردی پیروز را از زبان خبرنگاران بشنوید:

چطور تنهایی در سفر خوش بگذرانیم؟

امنیت

اگر بخواهید تنها سفر کنید، حتما علت خوبی برای آن دارید. شاید دوست دارید تنها سفر کردن را تجربه کنید، شاید مجبورید و شاید هم همسفری ندارید، در هر صورت، باید موارد امنیتی را رعایت کنید تا در طول سفر مسئله ای برایتان ایجاد نگردد. در صورت سفر به یک شهر و یا کشور دیگر حتما برای جابه جایی تا جایی که می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید، در غیر اینصورت تاکسی هایی را سوار شوید که هتل و یا محل اقامت تان پیشنهاد می نماید و یا بصورت خطی کار می نمایند. حتما محل اقامت و رفت و آمدتان را به شخصی اطلاع دهید و اجازه بدهید که به غیر از خودتان شخص دیگری هم از محلتان مطلع باشد و بالاخره اینکه تا جایی که می توانید در محل های خلوت و تاریک رفت و آمد نکنید.

برنامه ریزی کنید

تنها سفر کردن به این معناست که در صورتیکه تلفن همراهتان را گم کنید، همسفر دیگری وجود ندارد که از او یاری بخواهید و این اتفاق می تواند برای همه وسایل دیگرتان هم بیفتد. بهتر است شماره تلفن های مهم خانواده، دوستان و یا هر شخصی که فکر می کنید لازم ست را در جای دیگری یادداشت کنید و در واقع یک نسخه پشتیبان از هر آنچه فکر می کنید ضروری است، تهیه کنید و در کیف، کمد، صندوق شخصی و یا هر جای دیگری که به نظرتان می رسد، نگه دارید.

غذا خوردن و ترس از آن

آیا می دانید Solomangarephobia به چه معناست؟ این کلمه در واقع لغتی است که پزشکان برای ترس از تنها غذا خوردن به کار می برند و قطعا این مورد هم چیزی است که بیشتر مسافران تنها با آن روبرو هستند. اگر بتوانید به این ترستان غلبه کنید، تجربه خوشی از سفرتان خواهید اشت.

پیدا کردن دوست و همراه

این یکی دیگر از نگرانی های خیلی شایعی است که در بین افرادی که تنها سفر می نمایند مشترک است، اگر کسی از من خوشش نیاید چه کنم؟ برای اینکه این هم به یکی از ترس های شما تبدیل نگردد، مراحل زیر را دنبال کنید: لبخند به لب داشته باشید، از زبان بدن برای ارتباط برقرار کردن بهره ببرید و عینک دودی تان را کنار بگذارید! بله، هنگام صحبت کردن با شخصی، داشتن عینک دودی کاری بی ادبانه محسوب می گردد. سعی کنید اطلاعاتتان زیاد باشد تا اگر در بحثی شرکت کردید، حرفی برای گفتن داشته باشید. همه این موارد در صورتیکه در حد تعادل رعایت گردد، بسیار مفید خواهد بود.

از خودتان لذت ببرید

یکی از خصوصیات اکثرانسان ها این است که همواره در خصوص بقیه نگرانند، نگرانند که به دوست و همراهشان خوش می گذرد یا نه، نگرانند که همراهشان فلان چیز را دوست دارد یا نه و…

خوبی سفرهای تنهایی این است که باعث می گردد تا کمی خودخواه شوید و در واقع بیشتر به فکر خودتان باشید، چیزی را بخورید که دوست دارید، کاری را انجام دهید که دوست دارید، هر زمان خواستید بخوابید و حتی همه قفسه لباس را مال خودتان کنید. یکی از اصلی ترین رازهای تنها سفر کردن: از خودتان لذت ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13047

به "چطور تنهایی در سفر خوش بگذرانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور تنهایی در سفر خوش بگذرانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید