چرا در مرسدس بنز آب در دلتان تکان نمی خورد؟ ، پیشرفته ترین سیستم تعلیق جهان

به گزارش کنفرانس هکا، مرسدس بنز در مدل اس کلاس W222 در سال 2014، برای اولین بار از فناوری مجیک بادی کنترل رونمایی کرد. این فناوری، الهام بخش بسیاری از خودروسازان بزرگ بود.

چرا در مرسدس بنز آب در دلتان تکان نمی خورد؟ ، پیشرفته ترین سیستم تعلیق جهان

امیرمسعود عابدین: دوربین استریو که در بخش بالایی شیشه جلو نصب شده، وظیفه رصد و بررسی سطح جاده تا 15 متری را دارد. پس از بررسی، مطابق دست انداز، به سیستم تعلیق دستور داده می شود تا به چه مقدار، تعلیق نرم یا سفت شود.

فعال و غیر فعال بودن این آپشن، تفاوتی زمین تا آسمانی دارد! علاوه بر دوربین و سنسورها، واحد کنترل یا ECU، مخزن ذخیره، مکانیزم هیدرولیکی، فنر لول و کمک فنرها هم درگیر هستند. فرایند ایجاد این آپشن 5 سال زمان برده است.

یکی از تبلیغات مشهور مرسدس بنز درباره همین ویژگی است. در این تبلیغ، از مرغ و حرکت جالب سرش برای نشان دادن ثبات بدنه و رجحان این سیستم تعلیق، استفاده کردند. مجیک بادی کنترل پیشرفته ترین سیستم تعلیق جهان به شمار میرود.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 فروردین 1403 بروزرسانی: 14 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16448

به "چرا در مرسدس بنز آب در دلتان تکان نمی خورد؟ ، پیشرفته ترین سیستم تعلیق جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا در مرسدس بنز آب در دلتان تکان نمی خورد؟ ، پیشرفته ترین سیستم تعلیق جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید