پیکربندی گوشی های ویوو X فولد، X نوت و تبلت ویوو پد فاش شد

به گزارش کنفرانس هکا، در رویداد ماه آوریل ویوو، انتظار می رود که شاهد رونمایی از محصولات تازه و متفاوتی از این شرکت پیروز حوزه فناوری باشیم که این محصولات شامل گوشی تاشوی ویوو X فولد، گوشی پرچم دار X نوت و بعلاوه تبلت ویوو پد هستند. اکنون که فاصله چندانی با معرفی این محصولات نداریم، پوستر این رویداد در شبکه اجتماعی ویبو دست به دست می گردد که بر اساس اطلاعات مندرج شده روی آن، تاریخ رویداد شرکت ویوو 11 آوریل (22 فرودین ماه 1401) خواهد بود. علاوه بر این، پوستر لو رفته این رویداد اطلاعاتی درباره پیکربندی هر سه محصول تازه شرکت ویوو به ما می دهد که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

پیکربندی گوشی های ویوو X فولد، X نوت و تبلت ویوو پد فاش شد

باید خاطر نشان کنیم که تاریخ نوشته شده روی این پوستر منتشر شده هنوز به تأیید شرکت ویوو نرسیده و گفته می گردد که این شرکت امروز رسما تاریخ رویداد خود را اعلام خواهد نمود. جدا از این مسائل اما طبق اطلاعاتی که این پوستر به ما می دهد، ویوو X فولد که اولین گوشی هوشمند تاشوی این شرکت محسوب می گردد، دو پیکربندی شامل 12 گیگابایت حافظه رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت حافظه رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. بعلاوه انتظار می رود که این گوشی هوشمند در سه رنگ آبی، قرمز و نارنجی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

گفته می گردد که دیگر گوشی هوشمند تازه ویوو یعنی X نوت با سه پیکربندی که شامل 8 گیگابایت حافظه رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی، 12 گیگابایت حافظه رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت حافظه رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی هستند روانه بازار گوشی های هوشمند گردد. رنگ های مشکی، خاکستری و آبی برای این گوشی هوشمند تازه مد نظر است و بعلاوه گفته می گردد که رنگ نارنجی آن به دلایلی فراوری نخواهد شد.

تبلت ویوو پد هم احتمالا در دو پیکربندی 8 گیگابایت حافظه رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار علاقمندان این برند قرار خواهد گرفت. بعلاوه انتظار داریم که این تبلت در رنگ های خاکستری و آبی روانه بازار تبلت های هوشمند گردد. درباره قیمت این محصولات تا به امروز اطلاعاتی منتشر نشده است. گفته می گردد که گوشی های هوشمند ویوو X فولد و X نوت مجهز به پردازنده پرچم دار اسنپدراگون 8 نسل 1 هستند.

باید خاطر نشان کنیم این پردازنده که اولین تراشه 4 نانومتری کوالکام به شمار میرود، از 3 بخش تشکیل شده ولی حالا تمام هسته های پردازشی مبتنی بر معماری تازه ARMv9 هستند. اول از همه باید به هسته اصلی یعنی Cortex-X2 اشاره کنیم که سرعت 3.0 گیگاهرتز را ارائه می نماید. بعلاوه در کنار آن 3 هسته Cortex-A710 با سرعت 2.5 گیگاهرتز و 4 هسته کم مصرف A510 با سرعت 1.8 گیگاهرتز تعبیه شده است.

روی هم رفته پردازنده این چیپست حدود 20 درصد سریع تر از نسل قبلی است و تا 30 درصد انرژی کمتری مصرف می نماید. بعلاوه پردازنده گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 1 به لطف بهره گیری از معماری تازه نسبت به نسل قبلی 30 درصد عملکرد بهتری ارائه می دهد و تا 25 درصد انرژی کمتری مصرف می نماید.

قلب تپنده ویوو پد را هم احتمالا پردازنده اسنپدراگون 870 تشکیل می دهد. درباره اولین گوشی هوشمند تاشوی این شرکت خبرهای زیادی منتشر شده که بد نیست به بعضی از آن ها اشاره ای کوتاه داشته باشیم. ویوو X فولد نمایشگری تاشو با قابلیت تاشوندگی از داخل را دارد. یعنی درست مثل گلکسی زد فولد 3 اما با این تفاوت که وقتی گوشی باز می گردد، هیچ چین خوردگی در وسط آن دیده نمی گردد.

این همان نکته ای است که بسیاری از کاربران از آن به عنوان یک نقطه ضعف در طراحی یاد می نمایند و خود شرکت ها هم در کوشش هستند تا به نوعی آن را رفع نمایند اما پیروز نمی شوند. ویوو X فولد هم مثل بسیاری از گوشی های دیگر، به احتمال زیاد نمایشگری از جنس شیشه فوق باریک یا همان UTG خواهد داشت با این تفاوت که مکانیزم بسیار پیشرفته لولاهای آن باعث می گردد اندازه چین خوردگی در وسط آن در نتیجه باز و بسته کردن گوشی به حداقل برسد.

گفته می گردد که این گوشی قرار است نمایشگری 8 اینچی (در صورت باز شدن) با وضوح +QHD و رفرش ریت 120 هرتز داشته باشد. بعلاوه یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی هم به عنوان منبع تغذیه در نظر گرفته شده است که کاربر می تواند آن را با شارژر سیمی 80 واتی و بی سیم 50 واتی شارژ کند. اطلاعات دیگری از این محصولات در دسترس نیست.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13514

به "پیکربندی گوشی های ویوو X فولد، X نوت و تبلت ویوو پد فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکربندی گوشی های ویوو X فولد، X نوت و تبلت ویوو پد فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید