پوست اندازی حیرت انگیز تویوتا، آینده غول ژاپنی در چین رقم می خورد

به گزارش کنفرانس هکا، تویوتا از دو خودروی مفهومی تازه در اتو شانگ های 2023 تحت سری bZ رونمایی کرد. این دو خودرو که bZ Sport Crossover و bZ FlexSpace نامیده می شوند، آینده محصولات برقی تویوتا را ترسیم می نمایند.

پوست اندازی حیرت انگیز تویوتا، آینده غول ژاپنی در چین رقم می خورد

به گزارش خبرآنلاین، اولین مدل یعنی bZ Sport Crossover، نوعی کراس اور کوپه محسوب می گردد. این یعنی خودروساز مشهور ژاپنی هم وارد سگمنت کراس اور های کوپه می گردد.

طراحی خودرو آنچنان از محصولات فعلی تویوتا دور نیست و نباید انتظار تفاوت های زیادی نسبت به مدل فراوریی داشته باشیم. همانطور که در خودروی bZ 4 x این رخ داد. عملکرد های هوشمندی در این مدل حضور دارد.

این مدل به طور مشترک به وسیله BYD Toyota EV Technology (یک سرمایه گذاری مشترک بین BYD و تویوتا) FAW Toyota Motor و Toyota Motor Engineering & Manufacturing China (TMEC) توسعه می یابد.

نسخه فراوریی تویوتا bZ اسپورت کراس اوور قرار است به وسیله FAW تویوتا موتور در چین فراوری و به فروش برسد.

ساده تر شدن طراحی کابین و به کار بردن فناوری و تکنولوژی های آینده مثل نمایشگر خمیده در کابین این خودرو قابل توجه است.

کانسپت bZ FlexSpace، یک SUV الکتریکی خانواده محور را پیش نمایش می دهد. این خودرو به طور مشترک به وسیله تویوتا، گروه خودروسازی گوانجو (GAC)، GAC تویوتا موتور و TMEC توسعه می یابد. برنامه این است که شاسی بلند الکتریکی به وسیله GAC تویوتا موتور فراوری و فروخته گردد.

در حالی که این دو خودرو از بیرون کاملاً آماده فراوری به نظر می رسند، اما فضای داخلی آن ها با داشبورد مینیمال، صفحه نمایش های مرکزی بزرگ و فرمان های یوغ مانند، برای فراوری کمی بیش از حد آینده نگرانه به نظر می رسد. زمانی که این دو BEV در سال آینده وارد فراوری شوند، ممکن است در طراحی داخلی شاهد تغییراتی باشیم.

تویوتا هیچ جزئیاتی در خصوص پیشرانه هر دو مفهومی فاش نکرده است. گفته نشده که آیا این مدل ها منحصر به چین هستند یا در بازار های دیگر نیز عرضه خواهند شد.

تویوتا می گوید در سال 2024 در چین به عنوان بخشی از 10 مدل BEV که این خودروساز میخواهد تا سال 2026 عرضه کند، این دو خودرو فراوری می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 14063

به "پوست اندازی حیرت انگیز تویوتا، آینده غول ژاپنی در چین رقم می خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوست اندازی حیرت انگیز تویوتا، آینده غول ژاپنی در چین رقم می خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید