پلاتینیوم گیمز چگونه با Nier: Automata دنباله ای عالی خلق کرد؟

به گزارش کنفرانس هکا، در اینجا چن یامی (Chen Yamei) و زو منشا (Zou Mengxia)، از نویسندگان استودیوی چینی Softstar Beijing، شرح می دهند که پلاتینیوم گیمز (PlatinumGames) چگونه با Nier: Automata دنباله ای عالی خلق کرد؟

پلاتینیوم گیمز چگونه با Nier: Automata دنباله ای عالی خلق کرد؟

وقتی Nier: Automata معرفی گردید، تیم ما به شدت هیجان زده شد و همه ما مشتاقانه منتظر انتشار آن بودیم. در واقع همه ما Nier: Replicant را روی پلی استیشن 3 بازی نموده بودیم و دوست داشتیم، بنابراین ما اعتماد کردیم که اتوماتا داستانی خواهد داشت که به همان مقدار Replicant باورنکردنی خواهد بود. انتظارات ما بالا بود، اما Nier: Automata از آن ها فراتر رفت. این بازی علاوه بر داشتن داستانی حتی بهتر، بعلاوه دارای یک سیستم مبارزه بسیار بهبود یافته بود که هم روان و هم تاثیرگذار بود و ثابت کرد که اسکوئر انیکس (Square Enix) در انتخاب پلاتینیوم گیمز برای ساخت اتوماتا تصمیم درستی گرفته است.

نسخه های گذشته در سری Sword and Fairy همگی از یک سیستم مبارزه نوبتی استفاده می کردند. با این حال، پس از تجربه مبارزات اکشن Nier: Automata و لذت بردن از آن، تصمیم گرفتیم این بار یک بازی اکشن نقش آفرینی بسازیم. نبردهای اکشن اتوماتا یک دستاورد خیره نماینده است. هر برش تیغه 2B واقعی و قابل توجه است و ما می خواستیم این حس واقع گرایانه را با جلوه های صوتی مبارزات در Sword and Fairy: Together Forever تکرار کنیم.

مبارزات سریع و فوق العاده اتوماتا شامل جاخالی دادن و حمله با سلاح هایی مناسب فواصل نزدیک و دور برای کنترل جریان نبرد است. این تأثیر زیادی بر ما گذاشت، بنابراین یکی از ایده های اصلی ما برای Sword and Fairy: Together Forever، یک سیستم مبارزه روان بود. ما می خواستیم مطمئن شویم که هنگامی که بازیکن بین اقدامات مختلف در مبارزات سوییچ می نماید، اقداماتش به آرامی و به طور طبیعی به یکدیگر منتقل می شوند.

در این میان مانند یک شعر حماسی، موسیقی Nier: Automata که با شایستگی جایزه برترین موسیقی گیم اواردز سال 2017 دریافت کرد با روایت آن بسیار در هم تنیده شده است. موسیقی اتوماتا در طول نبرد با شکوه و غم انگیز و در حین پیمایش در دنیا، تکان دهنده بوده و داستان خود را به شکلی ظریف و غیرمستقیم پشتیبانی می نماید. ملودی های فراموش نشدنی و تصاویری دلهره آور، به بازیکنان یاری می نماید تا یک ارتباط عاطفی واقعی با جرقه های کوچک انسانیت و امیدی که در دنیای متروک اتوماتا به جای مانده، ایجاد نمایند. اتوماتا یک اثر هنری است که در طول فرآیند توسعه خود ما را به شدت الهام بخشید و انگیزه داد.

احتمالا همه کسانی که Nier: Automata را بازی می نمایند، از موسیقی آن شگفت زده می شوند. گوش دادن به آهنگی از موسیقی اتوماتا بلافاصله صحنه ای را در بازی به فکر می آورد و حتی ممکن است باعث گردد که شخص آغاز به گریه کند. به همین علت است که ما بر این باوریم که اتوماتا یک تجربه سمعی و بصری استادانه ارائه می نماید که ثابت می نماید بازی های ویدیویی می توانند شایسته ملقب شدن به اثر هنری را دارند.

در کنار اشاره به موسیقی Nier Automata، باید به داستان بازی نیز اشاره کنیم که موسیقی آن را به خوبی تکمیل می نماید. از نظر فنی کات سین های اتوماتا چندان پیچیده نیستند، اما در انتقال داستان عالی عمل می نمایند. در این میان تکان دهنده ترین جنبه Nier: Automata بدون شک دنیا سازی آن است. علاوه بر شخصیت های 2B، 9S و A2، بازی دارای شخصیت های فرعی فراموش نشدنی زیادی است، مانند خواننده ای اپرا که می خواهد زیبا گردد، ماشین هایی که از پادشاه کودک خود در جنگل محافظت می نمایند، پاسکال صلح دوست، آدم شیفته بشریت و برادر مهربانش حوا.

از آنجایی که Nier: Automata نوعی دنباله است، اینکه از روش های ارتباط آن به نسل قبلی خود، Nier: Replicant یاد بگیریم، برای ما ارزشمند بود. یکی از این عناصر مرتبط، امیل، یک شخصیت اصلی از ریپلیکانت بود که در اتوماتا ظاهر می گردد. داستان پاپولا و دوولا نیز توسعه یافته است و داستان King of Facade و فیرا اثر خود را در دنیای اتوماتا به جا می گذارد. این ارجاعات نقش مهمی در خط داستانی اصلی اتوماتا بازی نمی نمایند، بنابراین اگر رپلیکانت را بازی ننموده باشید، روی تجربه تاثیری نمی گذارند. با این حال، آن ها حس خاصی از تداوم را به سری می دهند. بدون شک، Nier: Automata یکی از برترین بازی هایی است که اخیرا منتشر شده است.

منبع: Gameindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16920

به "پلاتینیوم گیمز چگونه با Nier: Automata دنباله ای عالی خلق کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلاتینیوم گیمز چگونه با Nier: Automata دنباله ای عالی خلق کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید