ویژگی های یک کافی شاپ ایده آل

به گزارش کنفرانس هکا، یک کافی شاپ خوب علاوه بر بهترین تجهیزات کافه احتیاج به رعایت اصول این کار دارد.

ویژگی های یک کافی شاپ ایده آل

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام صنیع کار، اصولی که یاری می نماید تا مشتری دید بهتری نسبت به کافه و خدمات پیدا کند. کارهایی از قبیل کیفیت قهوه، اینترنت، راحتی و ... است. در این مطلب به آنالیز ویژگی های یک کافی شاپ یا رستوران ایده آل می پردازیم و خواهیم دید که ویژگی هایی مثل میز و جایگاه رستوران و کارکنان می توانند بسیار در موفقیت یک رستوران یا کافی شاپ تأثیرگذار باشد.

میز و جایگاه راحت و زیبا

اگر چه انتخاب میز و جایگاه مناسب برای کافی شاپ در نگاه اول ساده به نظر می رسد، اما ظرافت های خاصی هم دارد. راحتی میز و جایگاه کافی شاپ زمان بیشتری مشتریان را در کافی شاپ نگه می دارد تا با وبگردی یا مطالعه و نوشیدن بهترین قهوه ها، می تواند ساعت ها آن ها را جذب کند و حتی روزانه به این کار معتاد شوند.

قیمت های مناسب

وقتی یک کافه نوشیدنی های با کیفیت داشته باشد، میز و جایگاه راحت و فضای مناسب، دسترسی به اینترنت و از همه این ها گذشته قیمت مناسب و منصفانه ای هم داشته باشد، بدون شک در دل مشتری ها جا باز می نماید و معمولاً این گونه مکان ها به پاتوق های دنج بدل می شوند.

در طراحی رستوران چه استانداردهایی باید رعایت گردد

یکی از تفریح های ما ایرانی ها غذا خوردن بیرون از منزل است. خیلی از خانواده ها با توجه به درآمدشان به سراغ رستوران های گران و ارزان قیمت می فرایند تا ساعاتی را در کنار عزیزانشان بگذرانند، غافل از اینکه باید برای انتخاب یک رستوران، به غیر از داشتن غذاهای خوشمزه به نکات دیگری هم توجه داشت. در اینجا بعضی از این موارد را می گوییم.

فضای رستوران

امکان سرمایش و گرمایش آن در تابستان و زمستان به خوبی فراهم شده باشد و اگر ابعاد رستوران بزرگ است، حتماً تهویه مطبوع داشته باشد به طوری که درجه حرارت داخل رستوران برای فصول مختلف سال و نیز بر اساس سلیقه مشتری ها تنظیم باشد.

میز و جایگاه های رستوران

معینات میزهای سالن غذاخوری و ابعاد آن ها به توضیح ذیل است:

فضای لازم برای هر جایگاه 1.5 تا 2.5 مترمربع.

فاصله بین میزها 1.30 متر.

ارتفاع میزها با جایگاه معمولی 80 سانتیمتر و با جایگاه باز 90 سانتیمتراست (باید حتماً جایگاه بلند مخصوص کودک در رستوران باشد تا بچه ها را بتوان در آن قرار داد.)

میز غذاخوری جهت راحتی مشتریان ضروری است میزی در نظر گرفته گردد که برای هر نفر مساحتی با ابعاد که 60 40 سانتیمتر را ایجاد کند این مورد باعث می گردد که افرادی که در کنار هم غذا می خورند فضای کافی برای غذا خوردن را داشته باشند. اگر چه گاهی فاصله 20 سانتیمتر فضای اضافی در مرکز برای ظروف مطلوب است اما در مجموع عرض 80-85 سانتیمتر برای میز غذا مناسب می باشد میزهای گرد یا میزهای شش یا هشت ضلعی با قطر 90-120 سانتیمتر برای چهار نفر ایده آل است و می تواند در صورت لزوم یک یا دو نفر دیگر را هم پذیرا باشند.

جایگاه رستوران باید دارای کف مناسبی باشد که هنگام نشستن روی آن مقدار کمی فرو برود. در غیر این صورت فرد احساس خواب رفتگی و ناراحتی در ناحیه لگن را خواهد نمود. دسته جایگاه باید در جای مناسبی باشد، یعنی نه خیلی بالا باشد و نه خیلی پایین زیرا در این صورت، آرنج را دچار مشکل خواهد نمود.

مبلمان مناسب فضای باز و دکوراسیون خارجی

مبلمان داخل منزل و فضای بسته با مبلمان فضای باز، باغ، ویلا، حیاط و بالکن متفاوت است. این تفاوت ها هم در مواد استفاده شده و هم در ظاهر و طراحی است. اگر حیاط، باغ، ویلا یا حتی تراسی دارید که قابل استفاده است و می توانید از فضای آزاد آن لذت ببرید به راحتی می توانید با مبلمان فضای باز آن را دکوراسیون کنید و آنجا را به محیطی دل نشین برای جمع شدن دوستان و خانواده تبدیل کنید. همچنین در انتخاب مبلمان به موارد زیر توجه کنید:

معین بودجه

در گام اول باید هزینه های دکوراسیون فضای باز خود را برآورد کنید. وقتی بودجه تان رو معین کردید راحت تر می توانید محصولات مورد نظر خود را گزینش کنید. معین بودجه در انتخاب جنس و نوع محصولات محیط بسیار مؤثر است.

اندازه فضای باز

در گام دوم باید معین گردد دقیقاً چه میزان فضایی در اختیار دارید. اگر اندازه دقیق فضای خود را ندانید ممکن است هنگام انتخاب مبلمان باغی و سایر محصولات دچار اشتباه شوید. همچنین چتر و آلاچیق نیز برای دکوراسیون باغ و ویلا بسیار مناسب است.

جنس مواد

گام سوم در انتخاب مبلمان مناسب فضای باز معین جنس مواد سازنده آن است. این محصولات معمولاً از موادی ساخته می شوند که مناسب محیط باز طراحی شده اند. ازجمله ویژگی های مبلمان باغی ضد آب بودن و مقاومت در برابر تابش آفتاب می باشد. مبلمان چوبی و آلومینیومی، پلاستیکی، چدنی و جنس حصیری از جمله مواد مرسوم در ساخت محصولات فضای باز هستند. در چند سال اخیر استفاده از آلومینیوم به خاطر سبکی و ضدزنگ بودن آن بسیار مرسوم شده است.

بیش از 50 سال است که از برند صنیع کار با خوشنامی یاد می گردد و این برند امروز علاوه بر فراوری مبلمان باغی و مبلمان حصیری، خط فراوری خود در زمینهٔ فراوری جایگاه های رستوران و کافی شاپ نیز مجهز نموده و در این حوزه نیز جزو برندهای مطرح ایران می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

بیست آمار: آشنایی با علم آمار و ریاضیات

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8480

به "ویژگی های یک کافی شاپ ایده آل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های یک کافی شاپ ایده آل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید