هشدار سیلاب؛ مردم سعی کنند تا سال تحویل سفر نروند

به گزارش کنفرانس هکا، صادق ضیائیان درباره آخرین شرایط جوی کشور گفت: روز دوشنبه 28 اسفند سامانه بارشی وارد کشور می شود و در استان های غرب و شمال غرب، برخی نقاط جنوب غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی، بارندگی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در منطقه ها مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود، همچنین در ارتفاعات بارش برف و کولاک دور از انتظار نیست.

هشدار سیلاب؛ مردم سعی کنند تا سال تحویل سفر نروند

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه شنبه 29 اسفند با افزایش فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، جنوب و بخش هایی از مرکز کشور، سواحل خزر، شمال شرق کشور و دامنه های جنوبی البرز بارش و وزش باد شدید داریم.

وی گفت: بیشترین فعالیت این سامانه بارشی اواخر روز دوشنبه و روز سه شنبه هفته جاری در استان های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، شمال فارس، غرب اصفهان و کردستان پیش بینی می شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه اول فروردین 1403 در اغلب نقاط کشور غیر از برخی نقاط سیستان و بلوچستان و هرمزگان بارش پراکنده و وزش باد شدید داریم؛ این سامانه به تدریج تضعیف شده و از غرب از اندازه ابرناکی و بارش کاسته می شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی شرح داد: روز پنجشنبه دوم فروردین در شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد داریم و سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

هشدار قرمز سازمان هواشناسی؛ مردم یکی دو روز سفر نکنند

ضیائیان گفت: روز سه شنبه 1402/12/29 بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید در خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد داریم.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: در این راستا بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی، آبگرفتگی گسترده معابر ، سرریز سدها، انسداد راه ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت ها مانند خطوط انتقال برق و غیره،تخریب تاسیسات و سازه های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: توصیه می شود عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، بازگشایی کانال ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی کامل دستگاه های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل ها، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت های کوهنوردی، خروج شهروندان از تفرجگاه ها و سکونتگاه های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین های کشاورزی و عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها، در دستور کار باشد.

بنابراین گزارش در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی ، پلیس از مردم خواست 3 روز سفر نروند، در این باره احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به هشدار قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی ایران، از مردم خواست در سه روز آینده سفر نروند.

به گفته شیرانی بر اساس هشدارهای سطح نارنجی و قرمز سازمان هواشناسی درباره بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، مردم 28 اسفند 1402 تا اول فروردین 1403 به سفر نروند.

گرمای 33 درجه در اهواز

مدیر کل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی مرکز گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابر گاهی بارش پراکنده پیش بینی می شود و فردا شب در برخی ساعات رگبار باران در تهران داریم، بیشینه و کمینه دما فردا در مرکز 21 و 15 درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر و اهواز با بیشینه دمای 33 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و اردبیل با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 اسفند 1402 بروزرسانی: 28 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16129

به "هشدار سیلاب؛ مردم سعی کنند تا سال تحویل سفر نروند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سیلاب؛ مردم سعی کنند تا سال تحویل سفر نروند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید