نیسان جوک 2022 هیبریدی با کاهش چشمگیر مصرف سوخت معرفی گردید

به گزارش کنفرانس هکا، نیسان برای سال 2022 از نسخه کاملا هیبریدی جوک رونمایی نموده است و ادعا می نماید که این خودرو به لطف فناوری پیشرفته در شرایط شهری تا 80 درصد مواقع در حالت تمام الکتریکی قرار گرفته است و تا 40 درصد باعث کاهش مصرف سوخت می گردد.

نیسان جوک 2022 هیبریدی با کاهش چشمگیر مصرف سوخت معرفی گردید

پیشرانه تازه نیسان جوک (Nissan Juke) یک مجموعه تمام هیبریدی ساخت این خودروساز ژاپنی است که شامل یک موتور الکتریکی با قدرت 49 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر می گردد و با یک موتور درون سوز 1.6 لیتری همراه شده است که گشتاور 94 اسب بخار و گشتاور 148 نیوتن متر فراوری می نماید.

برای این خودرو، رنو فرانسه هم یک واحد استارت/ژنراتور ولتاژ بالای 15 کیلوواتی ارائه نموده است که به موتور بنزینی، یک اینورتر و یک باتری 1.2 کیلووات ساعتی که با آب خنک کاری می گردد، متصل شده است. همه این بخش ها با یک جعبه دنده نوآورانه رنو همراه شده اند که چهار دنده برای استفاده در پیشرانه احتراق داخلی و دو دنده برای استفاده در پیشرانه الکتریکی دارد.

سیستم انتقال قدرت، کلاچ ندارد و به جای سینکرونایزر از نوع زبانه دار استفاده می نماید. این ویژگی در خودروی کلیو ای-تک (Clio E-Tech) رنو هم دیده می گردد. با وجود پیشرانه پیچیده ای که نیسان جوک 2022 استفاده می نماید، راننده نیازی به تعویض دنده ندارد و به جای آن از دو موتور الکتریکی موجود برای همگام سازی چرخ دنده ها استفاده می گردد. هم زمان یک کامپیوتر نقاط تعویض دنده، شارژ مجدد باتری و بعلاوه معماری هیبریدی پیشرفته سری-موازی را مدیریت می نماید.

به جای ساخت یک هیبرید سری یا یک هیبرید موازی یا حتی یک هیبرید سری-موازی، پیشرانه ای که در رنو کلیو با عنوان ای-تک و در نیسان جوک با عنوان هیبریدی شناخته می گردد، به تنهایی همه انواع دیگر را به صورت یکپارچه انجام می دهد و یک سیستم همه کاره است.

آغاز از سرعت صفر بدون توجه به اندازه فشار دادن پدال گاز، در حالت تمام برقی انجام می گردد و علاوه بر این، تا سرعت 55 کیلومتر بر ساعت، خودرو در حالت الکتریکی باقی خواهد ماند. سپس بسته به سرعت رانندگی، شارژ باتری و نیازهای شتاب گیری، حالت های هیبریدی بین یکدیگر جابه جا می شوند.

جوک هیبریدی 2022 در حالی که هنوز در مرحله دریافت مجوز است، میانگین انتشار کربن دی اکسید (CO2) ترکیبی 118 گرم در هر کیلومتر و میانگین مصرف سوخت ترکیبی 4.35 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. اما مشخصات دقیق تر پس از تکمیل فرآیند دریافت گواهینامه اعلام خواهد شد.

درست مانند خودروهای برقی یا هیبریدی پیشرفته دیگر، موتور الکتریکی برای شارژ مجدد باتری در هنگام کاهش سرعت استفاده می گردد و نیسان سیستم پله ای ای-پدال (e-Pedal) خود را هم پیاده سازی نموده است که امکان کاهش سرعت با شتاب 0.15g را تا رسیدن به سرعت تنها 5 کیلومتر بر ساعت فراهم می نماید و پس از آن باید از ترمزهای معمولی برای رسیدن به توقف کامل استفاده کرد. بدین ترتیب در حالت ای-پدال، برداشتن پای راننده از روی پدال گاز، به جوک هیبرید امکان می دهد تا سرعت خود را تا سرعت خود را به شکلی چشمگیر کاهش دهد.

نصب سیستم هیبریدی به علت قرار دادن باتری، ظرفیت صندوق عقب را تا 68 لیتر کاهش داده است و اکنون حجم بار حدود 345 لیتر است، در حالی که با تا کردن جایگاه های عقب می تواند تا 1237 لیتر افزایش یابد.

به گفته نیسان فضای زانو با حدود 553 میلی متر بدون تغییر مانده و این یعنی شرایط جایگاه عقب تغییر ننموده است. در داخل خودرو بعلاوه جوک هیبرید با خوشه ابزار اصلاح شده، دکمه ای برای حالت ای-پدال و دکمه ای برای فعال کردن حالت الکتریکی ارائه می گردد.

از نگاه طراحی، جوک هیبریدی با تغییرات آیرودینامیکی اندکی در جلوپنجره، تغییر توری به طرح مشبک و بعلاوه تغییراتی در سپر، اضافه کردن پنجره مشبک رادیاتور و تغییر شکل اسپویلر عقب که برای جریان هوای تمیزتر در پشت خودرو، روی پنجره عقب قرار گرفته، همراه شده است. بعلاوه به دلایل آیرودینامیکی، محور عقب پوششی برای ایجاد جریان هوای آرام در زیر خودرو دارد و چرخ های جلو هم اسپویلرهای تازهی برای بهینه کردن جریان هوا دارند.

مشتریان می توانند جوک هیبریدی را با رینگ های آلیاژی 17 اینچی دو رنگ تازه و بعلاوه رینگ های 19 اینچی دو رنگ متعلق به نیسان آریا خریداری نمایند. مدل 17 اینچی برای دیگر انواع جوک هم در دسترس است. عرضه نیسان جوک هیبریدی تازه، که نخستین در نوع خود محسوب می گردد، احتمالا در تابستان سال جاری انجام خواهد شد و در سراسر اروپا در دسترس خواهد بود.

عکس ها: نیسان جوک 2022 هیبریدی

Credit: Nissan

منبع: Auto Evolution

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13669

به "نیسان جوک 2022 هیبریدی با کاهش چشمگیر مصرف سوخت معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان جوک 2022 هیبریدی با کاهش چشمگیر مصرف سوخت معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید