نکات خواندنی در خصوص سفر به ارمنستان با تور ارمنستان

به گزارش کنفرانس هکا، ارمنستان از کشورهای بسیار زیبا و هیجان انگیز و دارای جاذبه های توریستی فراوان است.

نکات خواندنی در خصوص سفر به ارمنستان با تور ارمنستان

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام سفر باتو، در ادامه با جاذبه های ارمنستان آشنا می شویم.

شطرنج بخشی از آموزش تحصیلی است

این موضوع نشان می دهد که چرا ارمنی ها در این ورزش فکری پیروز تر هستند. در حقیقت، از زمان جدایی از شوروی، این کشور توانست خود را به عنوان یک قهرمان دنیای در ورزش معرفی کند، برنده مسابقات قهرمانی اروپا در سال 1999، قهرمانی دنیا در سال 2011 و المپیاد شطرنج در سال های 2006، 2008 و 2012 برای تیم مردان شدند و در حالی که تیم زنان تنها توانست قهرمانی اروپا را در سال 2003 به دست آورد.

زرد آلو یکی از نمادهای کشور ارمنستان

اگر به پرچم کشور ارمنستان دقت نموده باشید، دیده اید که از سه رنگ قرمز، آبی و نارنجی تشکیل شده است. از حقایق جالب کشور ارمنستان این است که رنگ نارنجی نمادی از زردآلو است. از همین جا می توانید از اهمیت بالای زردآلو برای ارمنی ها مطلع شوید. هنگام قدم زدن در بازارها و فروشگاه های ارمنستان می توانید انواع مختلف زردآلو را خریداری کنید. زردآلوی خشک شده، زردآلوی تازه، آب زردآلو و هر فرآورده دیگری از زردآلو که فکرش را بکنید.

ایروان، شهر صورتی

شهر زیبای ایروان در تور ارمنستان به شهر صورتی نیز شهرت دارد. ساختمان های آن با سنگ های آتشفشانی ساخته شده اند که از سنگ ها از هنگامی که متعلق به صخره ها بودند، رنگ صورتی داشتند. امروزه سایه صورتی رنگ ساختمان ها کاملاً محسوس است. به همین دلیل لقب شهر صورتی را برای آن انتخاب نموده اند.

ایروان، یکی از قدیمی ترین پایتخت های دنیا

از حقایق جالب کشور ارمنستان این است که پایتخت آنها شهر ایروان یکی از قدیمی ترین شهرهایی است که زندگی در آن جریان یافت، گفته می گردد که این شهر 29 سال قبل از رم بنا نهاده شده است. این شهر باستانی چشم اندازی باشکوه از کوه آرارات را در مقابل خود دارد. این شهر قدیمی دارای ساختمان های کهن و جذاب بسیاری است و احتمالاً احتیاجی نباشد که ذکر کنیم موزه های آن فوق العاده هستند.

طولانی ترین تله کابین دنیا

با استناد به کتاب رکوردهای گینس طولانی ترین تله کابین بدون توقف دنیا بال های تاتو هستند. طول این تله کابین به 5.7 می رسد. این تله کابین از روستای هالیدروز در نزدیکی آزادراهی در ایروان شروع شده و تا روستای تاتو در جنوب ارمنستان امتداد پیدا می نماید. این مورد از حقایق جالب کشور ارمنستان شما را به صومعه تاتو می رساند که یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی کشور ارمنستان است. اولین مسافر تله کابین سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان بود. تا قبل از آن تله کابین ساندیا پیک در ایالات متحده با 4.3 کیلومتر طول این عنوان را از آن خود نموده بود.

پیش از سفر، کمی اطلاعات کسب کنید

می خواهید راهی ارمنستان شوید؟

صبر کنید و ابتدا کمی در ارتباط با تاریخ و فرهنگ این کشور مطالعه کنید. هنگامی که شما بدانید چه بر مردم کشور مقصدتان گذشته است، آنها چه چیزهایی را دوست دارند و از چه چیزهایی بیزارند، رعایت چه نکاتی برایشان مهم است و چه چیزی را توهین محسوب می نمایند، سفر آرام تر و بهتری خواهید داشت. به علاوه داشتن اطلاعات اولیه در خصوص ارمنستان، برای بومیان این کشور بسیار حائز اهمیت است.

با مردم محلی راحت باشید

ممکن است در اولین نگاه اهالی ارمنستان خیلی گرم و صمیمی به نظر نرسند، اما با کمی دقت متوجه می شوید که قلب های بسیار مهربانی دارند و از ارائه هیچ یاریی، به خصوص به گردشگران خارجی دریغ نمی نمایند.

در خیابان های هر کدام از شهرهای ارمنستان، اگر حس کردید که گم شده اید، با آرامش سراغ یکی از محلی ها بروید و با خیال راحت بگذارید که با مهربانی یاریتان نمایند.

ارمنی ها در هدایت شما، پاسخ به سوالات تان و یاری رساندن به شما در شرایط سخت، از هیچ تلاشی فروگذار نمی نمایند.

حداقل یک بار به پیک نیک بروید

آفتاب و طبیعت ارمنستان در تور ارمنستان را برای پیک نیک از دست ندهید. لیستی تهیه کنید و به خرید بروید، هیچکدام از خوراکی های خوش مزه ارمنستان را از قلم نیندازید. سبزیجات و میوه های تازه و خوشمزه و پنیرهای متنوع ارمنی را حتماً در لیست خرید خود جای دهید. تمامی وسایل مورد احتیاج برای یک پیک نیک به یاد ماندنی را فراهم کنید و با همسفرانتان نیمروزی را در هوای آزاد بگذرانید.

برای هر مسیری، هزار درام به رانندگان بدهید

هزار درام ارمنستان، برای ما یعنی حدوداً 8 هزار تومان، پس شاید خیلی هم مبلغ زیادی به نظر نیاید. اگر می خواهید که راننده تاکسی های این کشور را راضی نگه دارید تا خستگی رانندگی در ترافیک از تن شان در برود، فرقی نمی نماید که از کجا به کجا رفته یا چند دقیقه در راه بوده اید، با پرداختن هزار درام، می توانید لبخند را بر لبانشان ببینید.

کمی هم هیجان تجربه کنید

در ارمنستان و تور زمینی ارمنستان هیجان و آرامش در هم تنیده اند. در این کشور کوچک و آرام، تفریحاتی پرشور هم پیدا می شوند، پس خود را از آنها بی نصیب نگذارید.

می خواهید استراحت کنید؟ در کافه ای یا در گوشه ای از شهر بنشینید، از خوردن خوراکی های ارمنی لذت ببرید و از تماشای چشم اندازهای شهر و مردمی با فرهنگی متفاوت لذت ببرید، ارمنستان یکی از بهترین مقاصد برای شماست. اما در کنار این تفریحات از پاراگلایدر سواری، صخره نوردی و اسکی هم نباید چشم پوشی کرد. کمی تحرک و شور را چاشنی سفرتان کنید.

برای تغییرات دما آماده باشید

تابستان های ارمنستان به طور معمول گرم هستند اما با این حال باید به اندازه کافی لباس زمستانی با خود همراه کنید. اما در همین روزهای گرم و خشک تابستانی، هر از چند گاهی هم احتمال بارش باران وجود دارد. همچنین مناطق ییلاقی و خارج از شهر، تفاوت دمای فاحشی با خود شهر دارند که شاید وادارتان کند لباس هایی کمی گرم تر بپوشید.

اگر هم خیال سفر در فصل زمستان به سرتان زده است، حسابی لباس گرم تهیه کنید و خودتان را برای سرمایی نسبتاً شدید آماده کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 2205

به "نکات خواندنی در خصوص سفر به ارمنستان با تور ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات خواندنی در خصوص سفر به ارمنستان با تور ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید