سفر به جنوب شرق آسیا (قسمت دوم)

به گزارش کنفرانس هکا، جنوب شرق آسیا منطقه جذاب از دنیا است. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا با بعضی از این مناطق آشنا شویم.

سفر به جنوب شرق آسیا (قسمت دوم)

وقتی به جنوب شرقی آسیا می رویم، با تنوع جذابی از فرهنگ، غذا و دیدنی ها رو به رو می شویم. در قسمت دوم این مقاله از زبان جویی اسلادانی (Joey Skladany)، سفرنامه نویس حرفه ای، با این منطقه از دنیا بیشتر آشنا می شویم.

پوکت (Phuket)، تایلند

کجا بمانیم؟

این که کجا می مانید بستگی به سبک سفرتان دارد. اگر به دنبال دیدن نمایش های پینگ پنگ و خوشی های به سبک MTV هستید، باید در پاتونگ (Patong)، در جنوب شرقی پوکت اقامت کنید. اما برای افرادی که به دنبال آرامشند، گوشه های خلوت تر استان، مثل جزایر کیپ پانوا (Cape Panwa) و کوه سیره (Ko Sire) پیشنهاد می گردد. تصمیم با شما است اما با دقت انتخاب کنید چون جا به جایی در جزیره خیلی راحت نیست و تاکسی ها می توانند خیلی گران تمام شوند.

چه کار کنیم؟

با توجه به اینکه پوکت یک جزیره پر از ساحل است، احتمالا بخواهید بیشتر زمان خود را در آب سپری کنید. اگر به جزایر پوستر مانند فی فی (Phi Phi) با آن آب های فیروزه ای، شن های نرم و غواصی بی نظیرش نروید، احتمالا پیشمان خواهید شد. من زیاد به کارائیب سفر می کنم و سواحل اینجا با قدرت به رقابت با آن سواحل مخفی می پردازند. ادعای جسورانه ای که احتمالا مادرم به خاطرش مرا خواهد زد!

چه بخوریم؟

در اینجا هزاران رستوران برای انتخاب وجود دارد (و البته محل اقامتتان به شما محل غذا خوردنتان را دیکته می نماید)، اما پیشنهاد من منطقه ای به نام خلیج (The Cove) در کنار اقیانوس است. منوی غذاهای دریایی اینجا حتی برای افراد مشکل پسند نیز مناسب است. اگر پیتزا می خواهید، پیتزا سفارش دهید اما استیک ماهی تن این جا که با ذرت تند در ظرف های مشهورش سرو می گردد انتخابی حتمی است. حتما دستی بر سر گربه چاق وحشی این مکان در راه برگشت بکشید.

چیانگ مای، تایلند

کجا بمانیم؟

یکی از جالب ترین جنبه های چیانگ مای (Chiang Mai)، تقسیمش بین قسمت مدرن و قسمت سنتی است. اگر به دنبال بخش لوکس و مدرن هستید، هتل Akyra Manor را برای شما ساخته اند. این بوتیک -هتل با استخر پشت بام و اتاق های با وان های فضای بازش یک فوق ستاره در آسمان شهر محسوب می گردد. کاملا واضح است که تمامی جزئیات این مکان با دلیل خاص خودشان ساخته شده اند.

از لامپ ها و لوستر های ویژه و طراحی شده ی لابی اش گرفته تا پرده های سراسر مخمل که دیوار های طبقات را مزین نموده اند. من هتل هایی را دوست دارم که راه خودشان را برای نمایش اهمیت میهمان دارند و هتل آکیرا مانور در این راستا پیروز بوده است.

چه کار کنیم؟

می توانید بیش از 300 معبد بودایی را ببینید. یادتان باشد فقط به بازدید از معابد مشهور بسنده نکنید. هر معبدی تفاوت های خودش را دارد و ممکن است از یکی بیشتر از دیگری خوشتان بیاید.

در راستا کوه ها و جنگل های بارانی زیپ لاین کنید. تور پرواز جنگل (Jungle Flight) یک زیپ لاین 1200 متری با مناظر 360 درجه و پانورامیک از سبزی بی نهایت دارد. ممکن است استفاده از واژه ی نفس گیر کمی کلیشه ای باشد اما من واقعا وقتی که با سرعت بیش از 60 کیلومتر در ساعت در ارتفاع چند صد متری سر می خوردم، هم از هیجان هم از منظره خارق العاده نفسم گرفت.

با فیل ها رفیق شوید. برعکس پوکت و بانکوک، بیشتر پناهگاه های چیانگ مای، بهشت های امنی برای این غول های دوست داشتنی هستند.

اینجا هم بحث بر سر اینکه آیا باید فیل سواری کنیم یا نه وجود دارد. انتخاب ما گروه پاتارا (patara) بود چرا که ادعا می کردند سواری آن ها بدون سبد انجام می گردد. بچه فیل ها بسیار دوست داشتنی هستند و ممکن است شما بخواهید ماهوت (لباس مربی فیل) شیک خود را به کمد تابستانیتان اضافه کنید.

چه بخوریم؟

هرچیز که به دستتان آمد! چیانگ مای شهر غذایی محبوب ما بود چرا که آشپزیش از تمامی نقاط دنیا اثر می گرفت. برای مثال در آشپز خانه ایتالیک (Italic) غذاها ترکیبی از آشپزی شمال و جنوب تایلند و ایتالیایی هستند. در اینجا حتی می توانید آشپزی را یاد بگیرید. کائو سوی (Kao soi) اینجا که یک غذای سنتی چیان مایی همراه با نودل تخم مرغ، سوپ کاری ملایم، ترشی کلم و مرغ است، به یاد ماندنی ترین غذای سفر ما بود.

بانکوک، تایلند

ممکن است اتمام سفر در یک شهر که انرژیش با نیویورک رقابت می نماید کمی غیر معقول باشد اما ماندارین اورینتال (Mandarin Oriental) یک واحه پنهان است. این موقعیت خوبی برای شما است که در هتلی بمانید که در آمریکا شبی 2/2 میلیون تومان هزینه دارد اما اینجا هزینشه اش کمتر از نصف آن است. اتاق ها بزرگ هستند و بسیار زیبا دکور شده اند. در کنار استخر با لبخند به شما بستنی نارگیلی می دهند. صادقانه بگویم، ترک هتل برای کاوش در پایتخت تایلند بسیار سخت بود.

چه کار کنیم؟

معابد اینجا بسیار خارق العاده، زیبا و بسیار بسیار طلایی هستند. بازار های بانکوک و خیابان های آن نیز دیدنی هستند.

چه بخوریم؟

غذاهای بانکوک نیز بسیار متنوعند و می توانید آنجا غذاهای غربی، آسیایی و تایلندی را با قیمت های مختلف بیابید.

این هم از بخش دوم این مقاله مختصر و جالب درباره جنوی شرق آسیا. نظر شما خبرنگارانیی های عزیز چیست؟

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: کجارو / chowhound.com
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7050

به "سفر به جنوب شرق آسیا (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به جنوب شرق آسیا (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید