نوش داروی بیشتر از یک نفر برای کرونا

به گزارش کنفرانس هکا، همان طور که متوجه شده اید، کرونا تمام مناسبات معمول فرهنگی، اجتماعی، مالی و سیاسی را دچار اختلال نموده است.

نوش داروی بیشتر از یک نفر برای کرونا

به گزارش گروه بازرگانی خبرنگاران، همان طور که متوجه شده اید، کرونا تمام مناسبات معمول فرهنگی، اجتماعی، مالی و سیاسی را دچار اختلال نموده است. در همین زمان کم، تغییرات گسترده ای در زندگی تمامی افراد دنیا به وجود آورده؛ سبک تازه ای از زیستن را به همه تحمیل نموده و احتمالاً اثرات عظیم آن تا سال ها ادامه خواهد داشت.

در روبروه با این تغییرات، دو استراتژی می توان در پیش گرفت. استراتژی اول، دست روی دست گذاشتن و منتظر ماندن و همسو نشدن با تغییرات است که طبیعتاً نتیجه خاصی نیز به دنبال ندارد؛ اما استراتژی دوم که می تواند راهگشا و متفاوت باشد، با شرایط موجود حرکت کردن و حسابی خود را در این روزها قوی تر و مجهزتر کردن است

مجموعه آموزشی بیشتر از یک نفر در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و پاسخ به نیازهای آموزشی و سرگرمی مخاطبینش، محتواهای جذاب و سرگرم نماینده ای را در دوران قرنطینه در نظر گرفته است. محتواهایی که مبنای علمی داشته و در زندگی روزمره هرکدام از افراد جامعه، کاربرد دارند.

در شرایط متفاوت و البته سخت قرنطینه که نگرانی ها زیاد است و مناسبات معمول روزمره با مشکل روبرو شده است؛ یکی از بهترین کارها آموزش و آماده شدن برای دوران بعد از کروناست.

بهترین رویکرد در بحران هایی مثل کرونا چیست؟

رویکرد مجموعه بیشتر از یک نفر در روبروه با بحران هایی نظیر کرونا، رویکرد حل مسئله بوده است. چرا که معتقدیم در دل هر بحران، فرصتی هم نهفته است.

انتخاب این استراتژی یاری می نماید تا افراد، به جای مغلوب شرایط شدن و فرورفتن در نقش قربانی، به این باور برسند فقط به دنبال راه چاره ها بگردند و به جای در پیش دریافت انفعال، به تجزیه و تحلیل شرایط بپردازند.

بنابراین تیم بیشتر از یک نفر تصمیم گرفت به جستجوی بهترین راه چاره ها برای گذر از بحران کرونا و ثمربخش کردن روزهای قرنطینه بپردازد.

خروجی این همفکری، تصمیم برای فراوری محتوای آموزشی با کیفیت و سرگرم نماینده با توجه به زیرساخت های آموزشی مجموعه بود.

از اهداف مجموعه برای طراحی و فراوری محتوای ارزشمند ویژه ایام کرونا، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • از آنجا که استرس باعث تضعیف سیستم بدنی فرد می گردد؛ تصمیم بر فراوری محتوای آموزشی و سرگرمی گرفتیم تا افراد مختلف جامعه هم آموزش ببینند و هم با داشتن حالی خوب، متحمل استرس کمتری شوند.
  • ممکن است بسیاری از افراد پس از سرانجام قرنطینه و عادی شدن اوضاع، از اینکه دوران قرنطینه را به بطالت گذرانده اند، احساس دلسردی نمایند؛ کوشش بر این بود تا تهدید روزهای خانه نشینی، به فرصتی خوب برای آموزشی و سرگرمی بدل گردد.
  • طبق آمار سازمان بهزیستی، میزان تنش های خانگی در این ایام، رو به افزایش است؛ بنابراین سرگرم شدن خانواده ها به آموزش و لذت بردن از محتوای جذاب، به آن ها یاری می نماید تا روزهای شادتری داشته باشند.

بیشتر از یک خونه چگونه به دنیا آمد؟

در نتیجه این تصمیمات، پروژه ای اثربخش و البته جذاب به نام بیشتر از یک خونه به دنیا آمد!

مجموعه بیشتر از یک نفر با کوشش جمعی از همکاران و مدرسین، به سرپرستی پیغام بهرام پور، در چندین قسمت مختلف اقدام به فراوری مجموعه ویدئوهای سرگرمی-آموزشی به نام بیشتر از یک خونه کرد.

اما محتوای بیشتر از یک خونه چه بود؟

محتواهای متنوعی برای این پروژه در نظر گرفته شد. از جمله:

آموزش ورزش در منزل

از آنجا که تحرک در ایام قرنطینه کمتر می گردد؛ بیشتر از یک نفر، با همراهی مربی سابق تیم ملی موی تای و پیغام بهرام پور هر روز، دقایقی را به ورزش هایی با کمترین امکانات ممکن و بیشترین بازدهی (در قالب لایوهای نیم ساعته اینستاگرامی) اختصاص داد که خوشبختانه با استقبال زیادی روبرو شد.

آموزش زبان انگلیسی با مدرس خارج از کشور

خانم تیانا، یکی مدرسان زبان انگلیسی، با مجموعه لایوهایی در اینستاگرام، کوشش کرد با همراهی پیغام بهرام پور به صورت خیلی ساده و کاربردی و مفرح، زبان انگلیسی را به کاربران آموزش دهد. مجموعه بیشتر از یک نفر پیش از این نیز مقالاتی برای آموزش زبان انگلیسی در خانه منتشر نموده بود.

آموزش پیرایش و اصلاح موی آقایان در منزل

در ایام قرنطینه خانگی، توصیه متخصصین بهداشتی این است که تا حد امکان به مکان هایی که احتمال آلودگی در آن ها زیاد است (از جمله آرایشگاه ها، استخرها و غیره) تردد نگردد. به همین علت، بیشتر از یک نفر از یک پیرایشگر حرفه ای درخواست کرد تا در لایوهای آموزشی، به افراد در منزل، آموزش آرایشگری ارائه کند. به هرحال برای اینکه یاد بگیریم چطور جذاب و دوست داشتنی باشیم ظاهر زیبا و مرتب نیز مهم است.

آموزش شناخت بهتر مغز انسان

یکی دیگر از آموزش های بیشتر از یک نفر، آموزش حقایقی از مغز (این ارگان پیچیده) بود که پیغام بهرام پور با استفاده از مطالعاتش در این زمینه، ارائه داد.

آموزش کاهش تعارضات و تنش ها در منزل

طبق آمارهای مستند، میزان تنش دوران قرنطینه، به ویژه در بین زوجین، افزایش سه برابری داشته است. یکی از روانشناسان و عضو هیئت علمی دانشگاه، با استفاده از تجربیات خود، به کاربران آموزش هایی برای کاهش میزان استرس، میزان تنش و رضایت بیشتر از زندگی ارائه داد.

آموزش سلامت دندان در منزل

مطب های دندان پزشکی نیز به دلایل بهداشتی، به ناچار تعطیل شده اند؛ بنابراین یکی از دندان پزشکان به مجموعه بیشتر از یک نفر پیوست تا راهکارهای ساده مراقبت از دندان ها را در این روزها به دوستان آموزش دهد و از دندان پزشک، بی نیازشان کند.

ویدئوهای جالب و سرگرم نماینده

پزشکان می گویند، یکی از راه های بهبود سطح ایمنی بدن در روبروه به ویروسی مثل کرونا، آرامش و عدم استرس است. ما کوشش کردیم در لابه لای آموزش ها ویدئوهای جالب و سرگرم نماینده قرار دهیم تا بتوانیم کمی از بار استرس بحران کرونا را کم نموده باشیم.

در نهایت، بدون همراهی شما، امکان پذیر نبود

کارهای عام المنفعه ای که تا به امروز توسط مجموعه بیشتر از یک نفر طراحی و پیاده سازی شده، سمینارهای خیریه، آموزش های رایگان و به طورکلی هرکاری که اجرا شده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت؛ بدون همراهی کاربران عزیزمان، امکان پذیر نبود. مدیریت و همکاران مجموعه، دست تک تک دوستان عزیز و همراهان گرامی را به گرمی می فشارد و بابت همراهی صمیمانه و دائمی تان سپاسگزار است.

در سرانجام مجموعه بیشتر از یک نفر بر خود لازم می داند از تمامی کادرهای درمانگر اعم از پزشکان، پرستاران و همه کسانی که بار سنگین مراقبت از بهداشت عمومی را بر دوش می کشند، صمیمانه سپاسگزاری و تشکر کند.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

طفره: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10215

به "نوش داروی بیشتر از یک نفر برای کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوش داروی بیشتر از یک نفر برای کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید