نمایشگر خمیده Horizon چگونه Huawei Mate 30 Pro را از سایر پرچمداران متمایز می نماید

به گزارش کنفرانس هکا، یکی از نوآوری های هوآوی در پرچم دار جدید خود، صفحه نمایش آبشاری Horizon و کلیدهای مجازی کنار گوشی است. این قابلیت، گوشی Huawei Mate 30 Pro را از سایر رقبا متمایز نموده، هوآوی برای تجربه بهتر و جلوگیری از لمس اشتباه این کلیدها نیز راهکارهایی ارائه داده است.

نمایشگر خمیده Horizon چگونه Huawei Mate 30 Pro را از سایر پرچمداران متمایز می نماید

هوآوی همیشه مشغول توسعه و تحقیق برای ایجاد بهترین تجربه کار با نمایشگر گوشی های هوشمند است. کوچک تر شدن حاشیه نمایشگر در محصولات جدید این کمپانی، می تواند گواهی بر این موضوع باشد. اما هوآوی در جدیدترین پرچمدار خود، یک گام جلوتر رفته و با استفاده از نمایشگری با انحنای 88 درجه ای، قصد داشته رویای ارائه نمایشگر بدون حاشیه را به واقعیت نزدیک کند.

نمایشگر خمیده به کار رفته در Huawei Mate 30 Pro که هوآوی از آن با عنوان HUAWEI Horizon Display یاد می نماید از نسل جدید تکنولوژی استفاده می نماید. تماشای انحنای دو طرف این گوشی یا حتی حرکت دست روی لبه های خمیده آن، به نحوی حس آبشار را در ذهن کاربر تداعی می نماید.

با هربار در دست دریافت این گوشی، نمایشگر Horizon Display دستگاه، پیشنهادهای تازه ای را پیش روی کاربر می گذارد و کنترل کم نظیری بر عملکرد بخش های مختلف را ارائه می نماید. صرف نظر از طراحی خیره کننده، این نمایشگر بعضی از پیشرفته ترین فناوری های فعلی نظیر Huawei Acoustic Display و سیستم قفل گشایی با استفاده از تشخیص چهره سه بعدی را نیز با خود به همراه دارد.

دکمه های لمسی هوآوی در دو طرف نمایشگر

هوآوی با پیروی از شعار Less is more طراحی بخش نمایشگر دستگاه را دگرگون نموده و در کوشش است تا مرز انتظارات از گوشی هایی با بدنه یکپارچه را بالاتر ببرد. به همین دلیل هوآوی دکمه های فیزیکی تنظیم صدا را از لبه فریم دستگاه حذف نموده و آن ها را با دکمه های لمسی (مجازی) جایگزین نموده است. البته دکمه فیزیکی پاور هنوز در جای خود باقی است.

حذف دکمه های تنظیم صدا از بدنه دستگاه باعث شده گوشی Huawei Mate 30 Pro در عین سادگی، زیبایی خاصی داشته باشد. نخستین تجربه در دسترس دریافت این گوشی به خوبی توجه هوآوی به طراحی ظاهری و المان های لمسی را نشان می دهد؛ همین امر می تواند برای تمایز قائل شدن میان پرچم دار هوآوی و سایر پرچم داران بازار کافی باشد.

دکمه های لمسی هوآوی، چه برای افراد راست دست و چه برای افراد چپ دست کاربردی است و احتیاج کاربر به کلیدهای فیزیکی رایج را کاملاً حذف می نماید. اما نکته مهم درباره این قسمت احتمال لمس اشتباه و تصادفی صفحه نمایش است که مسئله ای رایج در محصولات دارای نمایشگرهایی خمیده است.

هوآوی برای حل این مسئله در پرچم دار جدید خود دو راه چاره در نظر گرفته است؛ راه چاره نخست تقسیم بندی نمایشگر به سه بخش مختلف است. در واقع هوآوی با تقسیم نمایشگر به بخش رویی (همان قسمت اصلی نمایشگر) و بخش های خمیده (انحنای 2طرف نمایشگر) کوشش نموده تا از هرگونه لمس ناخواسته جلوگیری کند. این جلوگیری به وسیله جداسازی عملکرد بخش های تصویری و بخش لمسی مربوط به آن ها عمل می نماید. در واقع با لمس هر قسمت از نمایشگر تنها امکان کنترل همان قسمت از نمایشگر را خواهید داشت.

هوآوی همچنین با طراحی الگوریتم خاص خود (مبتنی بر هوش مصنوعی)، نحوه در دست دریافت گوشی توسط کاربر در دراز مدت را یاد می گیرد. به این ترتیب لمس های اشتباه در طول زمان به مرور کم و حذف می شوند.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

طفره: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: همگردی
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6447

به "نمایشگر خمیده Horizon چگونه Huawei Mate 30 Pro را از سایر پرچمداران متمایز می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگر خمیده Horizon چگونه Huawei Mate 30 Pro را از سایر پرچمداران متمایز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید