نمایشگاه شاه توت عنخ آمون، گنجینه تاریخ مصر

به گزارش کنفرانس هکا، کشور مصر با قدمت تاریخی کهن و چند هزارساله، همواره یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای علاقه مندان تاریخ و آثار باستانی بوده است.

نمایشگاه شاه توت عنخ آمون، گنجینه تاریخ مصر

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام لحظه آخر، یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی و توریستی مصر، آثار باستانی به جامانده از دوران حکومت فراعنه است که وزارت میراث فرهنگی - گردشگری مصر یک بار در تاریخ 24 مارس سال 2018، اقدام به نمایش گنجینه فرعون در مرکز علمی و فرهنگی کالیفرنیا کرده بود که با استقبال بی نظیر مردم روبه رو شد.

ازاین رو این وزارتخانه قصد دارد، بار دیگر به نمایش گنجینه فرعون در کشورها پرداخته و زمینه را برای پیشرفت هرچه بیشتر صنعت گردشگری در این کشور، فراهم کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نمایش گنجینه فرعون در کشورها در ادامه این بخش از سایت لحظه آخر با ما همراه باشید. ارزان ترین تور ترکیه

همان طور که پیش از نیز اشاره کردیم، نمایش گنجینه فرعون در کشورها یک بار در مارس 2018 اجرا شده بود که جذب بیش از 700 هزار نفر بازدیدکننده را در پی داشته و سود حاصل از آن را حدود 5 میلیون دلار برآورد کردند. با توجه به بازخورد مثبت این رویداد، وزارت آثار باستانی مصر چندی پیش، از برگزاری یک نمایشگاه تحت عنوان شاه توت عنخ آمون خبر داده و اعلام داشته این نمایشگاه قرار است در تعدادی از کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای دنیا برگزار شود. دولت مصر هدف از برگزاری این نمایشگاه را علاوه برجذب توریست، بهبود و توسعه روابط فرهنگی مصر با دیگر کشورهای دنیا بیان کرده است.

در نمایشگاه مذکور کلکسیونی از حدود 150 اثر باستانی و ارزشمند از آرامگاه توت عنخ آمون که در سال 1922 میلادی، توسط یک باستان شناس و مصر شناس معروف بریتانیایی به نام هاوارد کاتر کشف شده بود، در معرض دید عموم قرارگرفته شده و به نمایش گذاشته خواهد شد. گردشگران خوب است بدانند که این نمایشگاه در برخی از کشورهای اروپایی مثل فرانسه و اسپانیا و همچنین کشورهای کره جنوبی، کانادا، ژاپن و … بر پا خواهد شد. اگر شما نیز از علاقه مندان تاریخ مصر باستان و بازدید از نمایشگاه توت عنخ آمون هستید، در ادامه این مطلب با لحظه آخر همراه باشید تا اطلاعات جالب و مفیدی درباره این پادشاه مصری، در اختیارتان قرار دهیم. تور زمینی و ارزان استانبول

توت عنخ آمون یکی از معروف ترین پادشاهان مصر بوده که در سن 10 سالگی به حکومت رسیده است. این فرد در واقع یازدهمین فرعون بوده و پدر او آخناتون و مادرش زنی به نام نفرتیتی بوده است. پادشاه توت عنخ آمون تنها 9 سال حکومت کرده و در سال 1324 پیش از میلاد مسیح، از دنیا رفته است. گردشگران مصر جالب است بدانند که علی رغم تلاش های آخناتون پدر توت عنخ آمون برای ترویج یکتاپرستی، او مجدداً اقداماتی برای بازگرداندن بت پرستی و دین چندخدایی انجام داد که در نهایت نیز، بی نتیجه ماند.

همان طور که گفتیم این پادشاه جوان پس از 9 سال حکومت یعنی حدوداً در سال 19 سالگی از دنیا رفته بوده و نقل شده که از مسائل و بیماری های جسمی بسیاری رنج می برده و حتی در آن زمان تنها به وسیله عصا، قادر به راه رفتن بوده است. همین امر حس کنجکاوی باستان شناسان را برانگیخته و باعث شده به بررسی جسد مومیانی شده این پادشاه بپردازند. کشف و بررسی جسد توت عنخ آمون، شایعاتی مبنی بر آزاد شدن یک طلسم از مقبره او به دنبال داشته که باعث شهرت هرچه بیشتر او شده و توجه افراد را به خود معطوف کرد. اکنون با نمایش گنجینه فرعون در کشورها، شاید قدری از حس کنجکاوی علاقه مندان باستان شناسی و تاریخ مصر باستان تأمین شود.

انتهای رپرتاژ خبری

طرفداران رونالدو: مجله فوتبال و طرفداران بازکن محبوب رونالدو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6239

به "نمایشگاه شاه توت عنخ آمون، گنجینه تاریخ مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه شاه توت عنخ آمون، گنجینه تاریخ مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید