نظامیان آمریکا در اجرای منطقه امن در سوریه مشارکت نمی نمایند

به گزارش کنفرانس هکا، وزیر دفاع آمریکا آدینه گفته که خروج نظامیان این کشور از شمال سوریه ادامه دارد و سربازان آمریکایی در اجرای منطقه امن در سوریه مشارکت نخواهند کرد.

نظامیان آمریکا در اجرای منطقه امن در سوریه مشارکت نمی نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا آدینه گفته که خروج نظامیان این کشور از شمال سوریه ادامه دارد.

اسپر علاوه بر این در این بیانیه گفت: هیچ سرباز آمریکایی در فرایند اجرایی منطقه امن در سوریه مشارکت نخواهد نمود.

وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران گفت: هیچ نیروی زمینی آمریکایی در اجرای منطقه امن مشارکت نخواهد نمود با وجود این ما هم با ترکیه و هم با نیرو های دموکراتیک سوریه (قسد) در تماس خواهیم بود.

کاخ سفید چهارشنبه هفته گذشته (17 مهرماه) بعد از گفت وگوی تلفنی ترامپ و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام نمود که نیرو های آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب نشینی می نمایند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کرد در این مناطق تفسیر کردند.

نیرو های آمریکایی تا به حال از این چند شهرسوریه از جمله رقه، منبج، عین عیسی، عین العرب (کوبانی) و رأس العین خارج شده اند.

ترکیه از هفته ها پیش اعلام نموده بود که میخواهد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک منطقه امن ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا نموده که میخواهد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد.

ترامپ در روز های گذشته در واکنش به نقدها از راهبردش در سوریه و رها کردن کرد های سوری عملیات ترکیه را بخشی از جنگ 200 ساله ترکیه با گروهی از کرد ها توصیف نموده و گفته که قصد ندارد آمریکا را وارد آن کند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه (25 مهرماه) اعلام نمود آنکارا و واشنگتن به توافقی برای برقراری آتش بس پنج روزه در شمال سوریه دست پیدا نموده اند.

پنس که در ترکیه در کنار پامپئو حضور داشت گفت: توقفی در عملیات نظامی برای 120 ساعت برقرار خواهد شد و همزمان، ایالات متحده خروج نیرو های ی. پ. گ. را از مناطق مورد نظر در منطقه امن تسهیل خواهد نمود. بعد از اتمام این مرحله، ترکیه موافقت نموده که آتش بس را دائمی کند.

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت که دولت آمریکا هم متعهد شده تحریم ها علیه ترکیه را اعمال نکند. او گفت: بعد از برقراری آتش بس دائمی، آمریکا تحریم های اعمال شده را پس خواهد گرفت.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه بعد از پنس در یک کنفرانس خبری حاضر شد و گفت که توافق با آمریکا آتش بس نیست بلکه تعلیق عملیات است. او گفت: ترکیه کوشش برای کنترل منطقه مرزی را ادامه خواهد داد.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

طفره: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6613

به "نظامیان آمریکا در اجرای منطقه امن در سوریه مشارکت نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامیان آمریکا در اجرای منطقه امن در سوریه مشارکت نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید