مک بوک پرو 13 و مک بوک ایر اولین مک های مجهز به اپل سیلیکون خواهند بود

به گزارش کنفرانس هکا، اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که مک بوک پرو 13 اینچی و مک بوک ایر به احتمال زیاد اولین مک هایی خواهند بود که اپل در آن ها از پردازنده اپل سیلیکون استفاده نموده است. این اطلاعات همچنین نشان می دهند که شاید اپل قصد داشته باشد از این مک ها با پردازنده اپل سیلیکون در رویداد این ماه خودش که به تازگی دعوتنامه آن منتشر شده است، رونمایی کند.

مک بوک پرو 13 و مک بوک ایر اولین مک های مجهز به اپل سیلیکون خواهند بود

تحلیلگر با سابقه و مشهور محصولات اپل، مینگ چی کو، در ماه جولای (تیر ماه) گفت که اپل میخواهد تا قبل از انتها سال جاری از مک بوک پرو 13 اینچی و مک بوک ایر با پردازنده اپل سیلیکون رونمایی کند. او همچنین ادعا کرد که این دو مک اولین دستگاه هایی خواهند بود که اپل فرایند تغییر پردازنده از اینتل به اپل سیلیکون را در آن ها انجام خواهد داد.

درست ساعتی بعد از منتشر شدن اطلاعیه رسمی اپل برای رویدادی به نام One More Thing یکی از افشاگران اطلاعات به نام L0vetodream با منتشر کردن توییتی مدعی شده است که اپل میخواهد از دو مک بوک 13 اینچی با پردازنده های جدید اپل سیلیکون در این رویداد رونمایی کند. این افشاکننده جزئیات دیگری را در رابطه با ادعای خود مطرح ننموده است.

در ماه جولای (تیر ماه) مینگ چی کو مدعی شده بود که اپل در حال توسعه دو مک بوک جدید با نمایشگر های 14.1 و 16.1 اینچ است. این تحلیلگر در ادامه گفته بود که هر دو این مک بوک ها دارای طراحی جدیدی هستند و در آن ها از نمایشگر های mini-LED استفاده شده است. البته او در رابطه با این مک بوک ها گفت بود که به احتمال زیاد در سه ماه دوم یا سوم سال 2021 شاهد رونمایی از آن ها خواهیم بود.

علاوه بر این مک بوک ها، همچنین اطلاعات دیگری هم منتشر شده بودند که نشان می دادند اپل در حال توسعه یک آی مک جدید با نمایشگر 24 اینچی است و میخواهد تا انتها سال جاری از آن رونمایی کند. اما L0vetodream در توییت خود مدعی شده است که تا انتها سال جاری شاهد رونمایی از کامپیوتر دسکتاپ جدید توسط اپل نخواهیم بود. همچنین اطلاعات منتشر شده توسط تأمین کنندگان چینی قطعات نشان می دهندکه به احتمال زیاد اپل در نیمه اول سال 2021 از آی مک های جدید رونمایی خواهد نمود.

  • آی مک های 2021 احتمالا با پردازنده A14T عرضه خواهند شد

مینگ چی کو در رابطه با این موضوع گفته بود که به احتمال زیاد اپل از این مک بوک ها و آی مک با طراحی جدید در سه ماه چهارم سال 2020 یا اوایل سال 2021 رونمایی خواهد نمود. با توجه به این توضیحات به احتمال زیاد در سال آینده شاهد رونمایی از این مک ها با طراحی جدید خواهیم بود.

به نظر می رسد که اپل در مک های مجهز به پرازنده های اپل سیلیکون از پردازنده های سری A خودش استفاده نموده است. انتظار داریم که نسل اولیه این پردازنده های جدید بر پایه معماری 5 نانومتری توسعه داده شده باشند. همان گونه که اپل گفت این پردازنده ها به گونه ای توسعه داده شده اند که داری سرعت بالا و مصرف انرژی بهینه باشند. به احتمال زیاد این مک های جدید قادر به پشتیبانی از نرم افزار هایی باشند که بتوان آن ها را بر روی تمامی دستگاه های ساخت این شرکت اجرا کرد.

برای اولین بار اپل در کنقرانس WWDC 2020 به صورت رسمی گفت که آن ها قصد دارند در آینده تمامی پردازنده های اینتلی که هم اکنون در مک ها از آن استفاده می کنند را با پردازنده جدید اپل سیلیکون جایگزین کنند. اپل در این کنفرانس گفت که این فرایند در حدود 2 سال طول خواهد کشید.

  • تیم کوک گفت سال جاری منتظر محصولات هیجان انگیز اپل باشید

منبع: MacRumors

آموزشگاه ما: آموزش باید برای همه در دسترس باشد

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12096

به "مک بوک پرو 13 و مک بوک ایر اولین مک های مجهز به اپل سیلیکون خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مک بوک پرو 13 و مک بوک ایر اولین مک های مجهز به اپل سیلیکون خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید