مکان های گردشگری کوبا

به گزارش کنفرانس هکا، کوبا که یکی از بزرگترین جزیره های کارائیب است فرهنگ و تاریخ غنی دارد و یک رمز و راز فریبنده است.

مکان های گردشگری کوبا

اجرای موسیقی زنده در کنار سایر موارد باعث شده است این بخش از کره خاکی یکی از بهترین منطقه برای بازدید توریست ها باشد.

خودروهای وینتیج هنوز هم در خیابان های آن دیده می شود، ساختمان های قدیمی زیبا در کوبا چشم نوازی می نماید و نواحی گردشگری افراد را به سمت خود می خواند.

کوبا زیبایی های طبیعی زیادی دارد. این جزیره بزرگ بیش از 3000 کیلومتر خط ساحلی دارد و سواحل زیادی در آن دیده می شود.

صخره های مرجانی در آب های فیروزه ای می درخشند و حومه این جزیره منطقه بسیار خوبی برای افراد مشهور بوده است.

با وجود این تاریخ غنی و زیبایی هایی که در کوبا وجود دارد بازدید از آن بسیار ارزشمند خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم 14 مورد از جاذبه های توریستی کوبا را با هم مرور کنیم.

همچنین بخوانید: سواحل زیبا و دیدنی در کوبا
  1. هاوانای قدیمی

هاوانای قدیمی که میراث ثبت شده در یونسکوست یکی از مواردی است که به خوبی حفظ شده و تاریخ کوبا را به خوبی نشان می دهد.

پیاده روی در خیابان های سنگ فرش شده هاوانا و سر زدن به باروک بزرگ و ساختمان های نئوکلاسیک، می تواند زندگی 200 سال قبل در کوبا را به شما نشان دهد. بازسازی های گسترده ای که در این ناحیه اجرا شده روح و جان تازه ای به ساختمان های تاریخی آن بخشیده است.

جاذبه های توریستی برتر در این ناحیه شامل Plaza de la Catedral ،Catedral de San Cristobal ،Bodeguita del Medio و Castillo de la Real Fuerza است.

همچنین در شهر قدیمی هاوانا Plaza Vieja یکی از پر جنب و جوش ترین مناطق در این ناحیه است. ساختمان اصلی در این شهر Casa del Conde Jaruco است که متعلق به قرن هجدهم است و دارای پنجره های رنگی و زیباست. در نزدیکی این جاذبه زیبا، camera obscura واقع شده است که دید زیبایی از برج 35 متری فراهم می نماید. بازدید کنندگان باید حداقل یک روز را برای کاوش شهر قدیمی و سایر جاذبه های موجود در آن اختصاص دهند.

  1. Varadero

Varadero یکی از مشهورترین مقاصد ساحلی کوبا محسوب می شود. این ساحل در امتداد Peninsula de Hicacos کشیده شده و در کنار دریایی قرار گرفته است که این منطقه را به سرزمین اصلی متصل می نماید.

بیش از 50 هتل زیبا در این منطقه محبوب واقع شده است و سواحل شنی سفید رنگ آن بازدید کنندگان زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جذب می نماید.

موارد برجسته این ناحیه شامل Parque Natural Punta Hicacos (یک پناهگاه طبیعی با ساحل زیبا) و دو غار به نام های Cueva de Ambrosio و Cueva de Musulmanes است.

همچنین در این ناحیه می توانید Parque Josone را پیدا کنید که میزبان باغ گل، رستوران، استخر شنا و یک دریاچه کوچک است و بازدید کنندگان می توانند از قایق های موجود استفاده کنند.

در شمال شرقی Varadero، Cayo Piedra Underwater Park واقع شده است که یک منطقه غواصی محبوب است و افراد می توانند زندگی زیر دریا را کاوش کنند و انواع ماهی ها را از نزدیک ببینند. علاوه بر غواصی، این ناحیه فعالیت های مختلفی همچون ماهیگیری، گلف، چتربازی و سفر یک روزه به جاذبه های فرهنگی را در اختیار افراد قرار می دهد.

  1. Trinidad

این شهر جزو میراث دنیای یونسکوست که کاوش آن همانند سفر به گذشته است.

ساختمان های حفظ شده قدیمی و زیبا و خیابان های سنگ فرش شده در مرکز این شهر حس استعماری عجیب غریبی را در بازدیدکنندگان ایجاد می نماید.

قدمت بیشتر معماری هایی که در این ناحیه یافت می شود به قرن هفدهم و نوزدهم بر می شود.

امروزه Trinidad یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی کوبا محسوب می شود و خیابان های آن اغلب با توریست های خارجی پر شده است.

مسافران می توانند از جاذبه های توریستی این شهر دیدن کنند.

یکی از این جاذبه ها Plaza Mayor است که میدان مرکزی شهر محسوب می شود. در بالای میدان کلیسای نئوکلاسیک Church of the Holy Trinity قرار گرفته است. سایر مناطق توریستی این شهر شامل کلیسا و صومعه Saint Francis با برج ناقوس، موزه معماری استعماری، گالری هنری در Casa de Aldeman Ortiz و Palacio Brunet خانه بزرگ ساخته شده در سال 1812 است.

در شرق ترینداد، در جاده ای که به سمت Sancti Spiritus می رود، Valle de los Ingenios واقع شده است که اثار تاریخی متعددی از قرن نوزدهم دارد.

  1. Guardalavaca

Guardalavaca در استان Holguin سواحل پر زرق و برقی دارد و یکی از مناطق ساکت و آرام در این ناحیه محسوب می شود. شاخ و برگ های سرسبز در امتداد ساحل کشیده شده است و سایه خوبی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

سفر یک روزه از Guardalavaca شامل ماجراجویی در جنگل، سفرهای دریایی و تور به Santiago de Cuba است.

در غرب Guardalavaca ناحیه ای به نام Bahia de Naranjo قرار گرفته است که در برگیرنده دو ساحل بزرگ و سه جزیره است.

Chorro de Maita نیز یکی دیگر از گزینه های مسافرتی از Guardalavaca است.

  1. Playa Paraíso, Cayo Largo del Sur

در کشوری که به خاطر سواحل زیبایش مشهور و شناخته شده است، Playa Paraíso در جزیره Cayo Largo del Sur یکی از بهترین نقاط توریستی در کوبا محسوب می شود.

این منطقه زیبا رشته ای از شن های سفید ریز است. جزیره Cayo Largo del Sur یکی از مقاصد محبوب برای افرادی است که به دنبال نور خورشید هستند. این منطقه آب و هوای خشک و آفتابی دارد.

  1. Cayo Coco

یکی دیگر از ساحل های زیبای کوبا و مشهورترین آن ها ساحلی به نام Cayo Coco است که در رمان های همینگوی نیز به آن اشاره شده است.

Cayo Coco توسط یک پل به سرزمین اصلی متصل شده است و به وسیله راستاهای هوایی بازدیدکنندگان زیادی به این ناحیه سفر می کنند.

سواحلی که در آن نور خورشید به خوبی منتشر می شود جزو جاذبه های اصلی این ناحیه محسوب می شوند.

Playa Los Flamencos یک ساحل متفاوت با خط ساحلی 5 کیلومتری است که شن های ریزی در آن دیده می شود.

این در حالیست که Playa Prohibidad آرام، دست نخورده و بکر است و مناظر طبیعی زیبایی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

افرادی که به حیوانات علاقه مند هستند می توانند از سفر به El Baba Nature Park لذت ببرند که میزبان لاک پشت ها، کروکودیل ها و فلامینگوهاست.

ساحل Cayo Guillermo که توسط جاده ای به Cayo Coco متصل شده است جزو سواحل زیبا و توریستی در این ناحیه محسوب می شود.

  1. Parque Nacional Vinales

Parque Nacional Vinales که جزو میراث دنیای یونسکوست یک دره زیبا و سرسبز در Sierra de los Organos شمال Pinar del Rio است.

تپه های سنگ آهکی که با نام mogotes شناخته شده اند در طول دره دیده می شوند و منظره زیبایی ایجاد نموده اند. بستر دره در Parque Nacional Vinales یک ناحیه کشاورزی است که در آن تنباکو، میوه و سبزیجات مختلف رشد پیدا می کنند.

برای افرادی که به گردش در فضای باز علاقه دارند، این پارک پیاده روی و اسب سواری در تپه ها را ارائه می نماید.

در نزدیکی این پارک شهر زیبای Vinales قرار گرفته است که یک منطقه عالی برای کاوش ناحیه های اطراف است. شرکت های مسافرتی سفر یک روزه ای به هاوانا دارند.

  1. Baracoa

یکی از جاذبه های توریستی شرق کوبا Baracoa زیبا و دیدنی است که قدیمی ترین شهر این کشور محسوب می شود.

این شهر در سال 1511 در استان Guantanamo ساخته شد و ساخت و ساز اولین کلیسای این منطقه نیز در آن موقع شروع شد.

این شهر تا سال 1960 که بزرگراه La Farola ساخته شد از دنیای بیرون جدا شده بود و هنوز هم یک منطقه دور افتاده و دور دست است.

امروزه بازدید کنندگان زیادی از سرتاسر دنیا برای دیدن معماری استعماری و آبشارها و سواحل زیبا به این ناحیه سفر می کنند.

El Yunque نیز بر زیبایی این ناحیه افزوده است و افرادی که به پیاده روی و کوهنوردی علاقه دارند می توانند به قله 589 متری آن صعود کنند. دامنه کوه جزو میراث ثبت شده در یونسکوست و پناهگاهی برای پرندگان نادر و گیاهان محسوب می شود.

برای اینکه بتوانید مناظر ویژه و خاص این منطقه را ستایش کنید باید سری به La Farola highway بزنید که یک راستا 49 کیلومتری کشیده شده از Baracoa بر فراز کوه هاست. بازدید از Museo Municipal بسیار ارزشمند خواهند بود.

Fuerte Matachin نیز قلعه نظامی است و نگاه اجمالی به تاریخ Baracoa فراهم می نماید. خود قلعه نیز نمای بسیار خوبی به خلیج دارد. در 20 کیلومتری شمال غربی Baracoa یکی از بهترین سواحل این ناحیه واقع شده است که با نام Playa Maguana شناخته شده است.

  1. The Malecon

Malecon که به نظر می رسد در سال 1902 ساخته شده باشد یکی از تفرجگاه های ساحلی مشهور در هاواناست. پیاده روی در این ناحیه تاریخ شهر را برای شما آشکار می نماید. این تفرجگاه ساحلی حدود 7 کیلومتر از Habana Vieja تا Vedado کشیده شده است.

در این راستا مسافران می توانند ساختمان های قدیمی و حفظ شده قرن بیستم را از نزدیک مشاهده کنند که نشان دهنده سبک های معماری مختلف است. این ساختمان ها به رنگ صورتی و زرد رنگ آمیزی شده اند و بهترین مکان برای عکسبرداری هستند.

  1. Santa Clara

زمانی که شهرهای ساحلی و استراحتگاه های موجود در این ناحیه به نظرتان یکسان و شبیه به هم رسید، بهتر است سری به Santa Clara در استان Villa Clara بزنید و زیبایی آن را تحسین نمایید.

Santa Clara جاذبه های فرهنگی زیادی دارد و یکی از شهرهای جذاب و زیبایی است که به خاطر وجود دانشگاه مشهور و شناخته شده است.

Memorial Comandante Ernesto ‘Che Guevara بزرگترین جاذبه این شهر محسوب می شود.

Museo Historico de la Revolucion نیز آثار و اقلام شخصی چه گوارا را به نمایش گذاشته است. هواداران چه گوارا باید سری به Monumento a la Toma del Tren Blindado بزنند که یک موزه کوچک در این ناحیه است.

Santa Clara میزبان Teatro de la Caridad نیز هست که یکی از معدود تئاترهای حفظ شده کوبا محسوب می شود. علی رغم بازسازی های مکرری که در این تئاتر اجرا شده است بیشتر بخش های داخلی همچون مبلمان، آثار هنری، وسایل تزیینی و سایر موارد در صندلی اصلی خود باقی مانده اند.

  1. Castillo de San Pedro del Morro

Castillo del Morro که جزو میراث دنیای یونسکوست یکی از بهترین قلعه های اسپانیایی حفظ شده از قرن هفدهم است.

این قلعه درب ورودی خلیج سانتیاگو و در 10 کیلومتری جنوب غربی Santiago de Cuba (دومین شهر بزرگ این کشور) واقع شده است.

ساختار این قلعه در سال 1587 طراحی شده است اما ساخت آن چندین دهه به طول انجامید و در نهایت در اواخر قرن هفدهم ساخت آن به اتمام رسید.

افراد محلی این قلعه را در اصل برای مقابله با دزدان دریایی ساخته بودند اما در اواخر سال 1700 به عنوان زندان نیز به کار گرفته می شد. امروزه بازدید کنندگان می توانند سطوح مختلفی از قلعه را مورد کاوش قرار دهند و در خصوص دزدان دریایی اطلاعاتی به دست آورند. همچنین مسافران می توانند از نمای زیبایی که به خلیج وجود دارند لذت ببرند.

سایر موارد برجسته فرهنگی Santiago de Cuba شامل Diego Velasquez Museum و Cementerio de Santa Ifigenia است که میزبان باقی مانده بعضی از چهره های نظامی مشهور در کوباست.

Parque Baconao که کمتر از یک ساعت با شهر فاصله دارد جایی است که بازدید کنندگان می توانند مزارع قهوه را از نزدیک ببینند و در باغ های زیبای آن قدم بزنند.

  1. Peninsula de Zapata

Peninsula de Zapata که بهشت دوستداران طبیعت و پرنده هاست، منطقه ای در دوردست با جمعیت اندک در کوباست که مناظر زیبایی دارد و یکی از بزرگترین تالاب ها در کارائیب است.

Cienaga de Zapata یا Zapata Swamp به عنوان میراث دنیای یونسکو میزبان بیش از 150 گونه مختلف از پرندگان است. در این ناحیه می توانید کروکودیل ها را نیز پیدا کنید. بخشی از این شبه جزیره به پناهگاه طبیعی اختصاص داده شده است.

Gran Parque Natural de Montemar جایی است که بازدیدکنندگان می توانند بعضی از این موجودات را در زیستگاه های طبیعی خود مشاهده کنند. در دهانه خلیج Pigs پلیا گیرن واقع شده است که موقعیت مشهور متعلق به سال 1961 است. بازدید کنندگان می توانند این تاریخ جذاب را در موزه کوچکی به نام Museo Giron کاوش کنند.

در بالای خلیج Pigs (خلیج خوک ها) Playa Larga واقع شده که میزبان یک ساحل طولانی و زیبا با پوشش گیاهی سرسبز است. غواصان مشتاق می توانند زندگی زیر آب را در موقعیت های غواصی متعدد در امتداد صخره کاوش کنند.

در شمال شرقی Playa Larga پناهگاه بزرگی برای پرندگان واقع شده است. Boca de Guama مرکز توریستی این شبه جزیره است و جاذبه اصلی آن Criadero de Cocodrilos مزرعه کروکودیل ها می باشد. در نزدیکی آن در Laguna del Tesoro روستای Villa Guama واقع شده که به عنوان روستای هندی ها طراحی شده و تنها به وسیله قایق می توان به آن دست یافت.

  1. Parque Historico Militar

Parque Historico Militar در برگیرنده دو قلعه معروف در هاوانا با نام های Castillo de los Tres Reyes del Morro و Fortaleza de San Carlos de la Cabana است.

El Morro که درب ورودی خلیج هاوانا واقع شده است در اواخر قرن شانزدهم و اوایل قرن هفدهم برای مقابله با دزدان دریایی ساخته شد. در اواسط قرن نوزدهم فانوس دریایی با سنگی جایگزین شد اما لامپ اصلی آن هنوز بر فراز دریا می درخشد. بازدید کنندگان می توانند به بالای قلعه صعود کنند و نمای زیبایی که از این ناحیه به اقیانوس و دریا وجود را تحسین کنند.

یک پیاده روی کوتاه از El Morro شما را به Fortaleza de San Carlos de la Cabana می رساند که در سال 1770 ساخته شد و بزرگترین قلعه اسپانیایی است که تا به حال ساخته شده است. در طول حکمرانی رژیم Batista این قلعه به زندان نظامی تبدیل شد و بعدها به عنوان دفتر مرکزی چه گوارا پس از انقلاب استفاده شد. بازدید کنندگان می توانند موزه ای که در این ناحیه واقع شده است را کاوش کنند که تاریخ قلعه را به خوبی نشان می دهد اما محبوب ترین زمان برای بازدید در شب زمانی است که بازیگران لباس های قرن نوزدهم را به تن می کنند.

  1. Plaza de la Revolucion در هاوانا

Plaza de la Revolucion به خاطر صندلی مهمی که در تاریخ هاوانا دارد مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

در سال 1998، پاپ ژان پل دوم جشن بزرگی در این ناحیه گرفت. درمرکز Plaza de la Revolucion یک برج خاکستری 109 متری واقع شده است که بنای یادبود قهرمان ملی کوبا یعنی خوزه مارتی است. این در حالیست که مجسمه مرمری سفید و بزرگ از او در پایه آن نهفته است. زیر مجسمه، درب ورودی به داخل Jose Marti Memorial واقع شده است که در برگیرنده موزه ای در خصوص مارتی است. بازدید کنندگان می توانند به بالای برج صعود کنند و دید بسیار خوبی به هاوانا داشته باشند. در مقابل بنای یادبود، پرتره بزرگ و معروف چه گوارا زینت بخش ساختمان داخلی است.

اروپا: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: مجله سفر
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6214

به "مکان های گردشگری کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های گردشگری کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید