موتور فرمول یک در خودروی جاده ای و عادی! ، عکس

به گزارش کنفرانس هکا، اتومبیل برای بعضی از افراد ثروتمند صرفا یک سرمایه گذاری است. اما خودروهایی در جهان وجود دارند که علاوه بر داشتن ارزش قیمتی بسیار، فرصتی خاص و استثنایی را به مالکان آن ارائه می نمایند. مرسدس بنز آ اِم گِ پروجکت وان از جمله این خودروهاست.

موتور فرمول یک در خودروی جاده ای و عادی! ، عکس

امیرمسعود عابدین: مرسدس بنز آ اِم گِ پروجکت وان به علت داشتن یک موتور واقعی F1 در درون خود، امکان راندن یک خودروی فرمولا وان را در خیابان های عادی فراهم می نماید. پروجکت وان در سپتامبر 2017 به عنوان یک کانسپت نمایش داده شد و به علت موانع مربوط به رعایت مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای، در موعد مقرر فراوری نشد و فرایند تحویل آن به تاخیر افتاد. حالا پس از گذراندن این موانع و آغاز تحویل این خودرو، نمونه های خاص و کم کارکرد آن در بعضی از حراجی ها موجود شده است.

از این مرسدس بنز کمیاب فقط 275 دستگاه فراوری می گردد. SBX Cars به تازگی یک نمونه بسیار کم کارکرد را به حراج گذاشته که ارزشی چند میلیون دلاری خواهد داشت. این ابرخودرو فقط 88 کیلومتر کارکرد داشته و در شرایط بی عیب و نقصی است. به گفته AMG، به علت مقررات سختگیرانه آلایندگی، دیگر هرگز یک موتور F1 را در خودروهای فراوریی جاده ای قرار نخواهد داد. این موضوع باعث می گردد تا پروجکت وان یک خودروی خاص و مهم تلقی گردد.

پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ V6 برای مهندسان دردسرهای زیادی ایجاد کرد؛ چرا که آنها مجبور بودند سرعت دور آرام موتور F1 را از 5000 دور بر دقیقه به 1200 دور بر دقیقه کاهش دهند. این مشکل به تنهایی توسعه خودرو را تا 9 ماه طولانی کرد. پیشرانه 566 اسب بخاری بنزینی این خودرو باید هر 5 هزار کیلومتر بازسازی گردد. این خودرو همواره در حالت برقی آغاز به کار می نماید.

با خروجی ترکیبی 1049 اسب بخار و دور موتور 11000 دور در دقیقه، این خودرو یک AMG معمولی نیست. پروجکت وان در 2.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر، در 7 ثانیه به 200 کیلومتر و در 15.6 ثانیه به 300 کیلومتر بر ساعت می رسد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 فروردین 1403 بروزرسانی: 27 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16737

به "موتور فرمول یک در خودروی جاده ای و عادی! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور فرمول یک در خودروی جاده ای و عادی! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید