مقایسه دوربین گوشی های میت 30 پرو، آیفون 11 پرو و گلکسی نوت 10 پلاس

به گزارش کنفرانس هکا، در ماه آگوست، سامسونگ با معرفی گوشی های سری نوت 10، پیشتاز گوشی های هوشمند به حساب می آمد تا اینکه یک ماه بعد اپل و هواوی نیز از گوشی های سری آیفون 11 و سری میت 30 رونمایی کردند. در حال حاضر اپل در بین گوشی های هوشمند بهترین نمایشگر را در اختیار دارد و میت 30 پرو نیز بهترین دوربین و جالب اینجاست که در هر دو بخش، نماینده سامسونگ در رده دوم قرار گرفته است! به همین دلیل تصمیم گرفتیم این سه گوشی را از لحاظ کیفیت دوربین با یکدیگر مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک قادر است تصاویر بهتری را ثبت کند.

مقایسه دوربین گوشی های میت 30 پرو، آیفون 11 پرو و گلکسی نوت 10 پلاس

مقایسه دوربین اصلی

گلکسی نوت 10 پلاس از دو گوشی دیگر قدیمی تر است و طبیعی است که نماینده های آیفون و هواوی از قابلیت های بیشتری برخوردار باشند. با این اوصاف بهتر است به تصاویر اول نگاهی بیندازیم و سپس در خصوص کیفیت این سه گوشی بحث کنیم.

در حالی که هر سه گوشی توانستند تصاویر بسیار خوبی را از ثبت نمایند، اما می توان گفت دو گوشی آیفون 11 پرو و هواوی میت 30 پرو در نشان دادن جزئیات و رنگ طبیعی برگ درختان و مناظر کمی بهتر عمل کردند. از طرفی رنگ زرد در گوشی هواوی کمرنگ تر از دو گوشی دیگر است و همچنین رنگ آسمان در نوت 10 پلاس نیز بسیار آبی تر! به طور کلی تفاوت ها بسیار اندک است و نمی توان به طور حتم یکی را به دیگری ترجیح داد.

هر سه این گوشی ها از استاندارد پیشرفته HDR بهره مند هستند اما به نظر می رسد نماینده اپل کنتراست (تضاد) بین اجسام را بهتر به تصویر کشیده. از طرفی نوت 10 پلاس و میت 30 پرو نیز جزئیات بسیار خوبی را به نمایش گذاشته اند. با این اوصاف تفاوت در این تصاویر به حدی نیست که بتوان برنده را از بین آن ها تعیین کرد.

مقایسه دوربین تله فوتو

مقایسه دوربین های تله فوتو برخلاف دوربین اصلی، تفاوت ها را بین دوربین این گوشی ها بیشتر نشان می دهد. اگرچه میت 30 پرو نمی تواند به اندازه P30 پرو بزرگ نمایی اپتیکال 5 برابری را داشته باشد، اما همچنان با سه برابر بزرگ نمایی اپتیکال با قدرت بهترین عملکرد را در این بخش داشته. شما عزیزان می توانید کیفیت دوربین های تله فوتو این گوشی ها را در تصاویر زیر مشاهده کنید.

مقایسه دوربین فوق عریض

با نگاهی به تعیینات کلی دوربین سه گوشی، می توان به وضوح رجحان هواوی میت 30 پرو را به نسبت دو گوشی دیگر مشاهده کرد که از سنسور بسیار بزرگ و فوکوس اتوماتیک بهره می برد. اما در طرف مقابل وظیفه اصلی که برعهده دوربین فوق عریض است را گلکسی نوت 10 پلاس و آیفون 11 پرو با ثبت تصاویر عریض تر، بهتر ادا نموده اند.

مقایسه دوربین اصلی در نور کم

با نگاهی به نمونه های ثبت شده توسط گوشی هواوی P30 پرو، می دانستیم که میت 30 پرو مسلما در زمینه عکاسی در شرایط نوری نامساعد بهتر عمل خواهد نمود و این چنین هم شد. البته سامسونگ نیز در این زمینه بسیار خوب عمل می کرد اما نه بهتر از هواوی! اپل هم که اخیرا با معرفی آیفون های سری 11 پا به عرصه چنین قابلیتی گذاشت چراکه آیفون های قدیمی از حالت شب در دوربین خود بهره نمی برند.

سنسور بزرگ میت 30 پرو به این گوشی اجازه می دهد نور بیشتری را جذب کند و همین مسئله نیز موجب می گردد تصاویر ثبت شده توسط این گوشی در شب به طرز عجیبی روشن شوند. علاوه بر این ها، جزئیات تصاویر نیز بسیار خوب است اما در این تصاویر به خصوص تصویر دومی، رنگ قرمز زیادی به نسبت دو گوشی دیگر حس می گردد!

تمامی تصاویر بالا زمانی ثبت شده اند که حالت شب یا Night Mode فعال بوده است. در تصاویر زیر، می توانید همین عکس ها را زمانی که حالت شب غیرفعال است مشاهده کنید.

مقایسه دوربین تله فوتو در نور کم

در تصاویری که با بزرگ نمایی ثبت شده اند، هر سه گوشی عملکرد رضایت بخش داشته اند. اما به طور کلی به می توان رای را به گلکسی نوت 10 پلاس داد که تصاویر را به شکل واقعی تری ثبت نموده است. البته نباید از بزرگ نمایی فوق العاده میت 30 پرو نیز غافل شد که برای آن دسته از کاربرانی که به بزرگ نمایی اهمیت بیشتری می دهند، صد درصد میت 30 پرو برنده این بخش خواهد بود چرا که وظیفه خود را به خوبی و بهتر از سایر گوشی ها انجام داده است.

در زیر می توانید تصاویر ثبت شده با دوربین تله فوتو در حالت معمولی را مشاهده کنید.

مقایسه دوربین فوق عریض در نور کم

متاسفانه آیفون 11 پرو در حالت فوق عریض نمی تواند از حالت شب بهره مند باشد، بنابراین اگرچه زاویه دید بسیار گسترده ای دارد و تصاویر خوبی ثبت می نماید، اما تصاویر از نور کافی برخوردار نیستند. در این تصاویر به نظر می رسد نوت 10 پلاس عملکرد بهتری داشته باشد.

دوربین اصلی قدرتمند میت 30 پرو باعث شده دوربین فوق عریض این گوشی تصاویر خوبی را ثبت کند. به عبارتی اگرچه زاویه دید تصاویر خیلی گسترده نیست، اما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. هرچند این گوشی نیز ضعف هایی در این حالت دارد. مثلا همان نور قرمز آزاردهنده که تصویر را از حالت طبیعی خارج می نماید.

به دلیل عدم وجود حالت شب در دوربین فوق عریض آیفون 11 پرو، مقایسه اصلی بین میت 30 پرو و نوت 10 پلاس خواهد بود. همانطور که گفته شد، میت 30 پرو در حال فوق عریض تصاویر بسیار خوبی ثبت می نماید اما این تصاویر آن چنان که انتظار می رود فوق عریض نیستند و همچنان نور قرمز رنگ دیده می گردد. اما به طور کلی تصاویر کمی روشن تر هستند. در نوت 10 اما این نور قرمز وجود ندارد و تصاویر بسیار عریض و پر جزئیات هستند. رنگ ها نیز طبیعی تر به نمایش درآمده اند. اگرچه کیفیت تصاویر فوق عریض این گوشی از میت 30 پرو پایین تر است، اما به طور کلی کلمه فوق عریض و هرچه که از آن انتظار می رود با نماینده سامسونگ بهتر معنا شده است.

در زیر می توانید تصویر ثبت شده با دوربین فوق عریض در حالت شب را مشاهده کنید.

نتیجه گیری

مقایسه به انتها رسید و بسیار سخت است اگر از بین این سه گوشی یکی را به عنوان رجحانن گوشی در ثبت تصاویر انتخاب کرد. همه آن ها نقاط قوت و ضعف هایی دارند که هم می تواند آن ها را در مراحلی بهتر از سایرین کند و هم در رتبه های پایین تر قرار دهد. با این اوصاف باید گفت نوت 10 پلاس رنگ ها را به زیبایی و طراوت به تصویر می کشد، میت 30 از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و آیفون هم تقریبا عملکرد ثابتی دارد. یعنی نمی توان گفت این گوشی در جایی بسیار بد عمل می نماید و در جایی بسیار خوب! البته این را هم نباید فراموش کرد که همچنان آیفون 11 پرو در حالت فوق عریض نمی تواند از حالت شب برخوردار باشد. ضعفی که این گوشی را در این بخش به راحتی در رتبه پایین تری نسبت به دو گوشی دیگر قرار می دهد.

به هر حال انتخاب نهایی بر عهده شما خواهد بود. اما نکته ای را باید به خاطر داشته باشید. هر کدام از این گوشی های قدرتمند، گران قیمت و فوق العاده با کیفیت، در هیچ زمینه ای خصوصا عکاسی، شما را ناامید نخواهند کرد.

منبع: gsmarena

طرفداران رونالدو: مجله فوتبال و طرفداران بازکن محبوب رونالدو

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6072

به "مقایسه دوربین گوشی های میت 30 پرو، آیفون 11 پرو و گلکسی نوت 10 پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دوربین گوشی های میت 30 پرو، آیفون 11 پرو و گلکسی نوت 10 پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید