بازسازی معابر روستای قلعه بالا در بیارجمند

به گزارش کنفرانس هکا، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، بازسازی معابر روستای قلعه بالا در بیارجمند صورت گرفت.

بازسازی معابر روستای قلعه بالا در بیارجمند

مرتضی نظری با بیان اینکه در راستای مصوبات کمیته توسعه گردشگری و برطرف موانع ثبت جهانی روستای قلعه بالا اخطار و تذکرات لازم به بعضی از مالکان داده شده، تاکید نمود: در اولین فرصت ایرادات برطرف می گردد تا بتوانیم بافت روستا را یکسان نگه داشته و در راستای ثبت جهانی بکوشیم.

وی با بیان اینکه اتمام سنگ فرش قسمتی از معابر روستای هدف گردشگری قلعه بالا از جمله اقداماتی است که در این منطقه اجرا شده، اضافه نمود: روستای هدف گردشگری قلعه بالا پتانسیل ثبت جهانی شدن را دارد و این امر مستلزم همکاری و همراهی کلیه دستگاه های اجرایی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود اعلام کرد: در امسال نیز اعتبارات مناسبی برای این روستا در نظر گرفته شده است.

نظری ادامه داد: در راستای برطرف موانع ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا و با توجه به مصوبات کمیته توسعه گردشگری و برطرف موانع ثبت جهانی قلعه بالا سقف حمام قلعه بالا بازسازی و سبک سازی شد.

وی از آماده سازی اقامتگاه بومگردی دهیاری قلعه بالا نیز اطلاع داد و گفت: این اقامتگاه سالها بلااستفاده بوده که با پیگیری های اجرا شده و اقدامات دهیاری قلعه بالا آماده سازی شده و آماده استفاده خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 9 فروردین 1403 بروزرسانی: 9 فروردین 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16369

به "بازسازی معابر روستای قلعه بالا در بیارجمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی معابر روستای قلعه بالا در بیارجمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید