مالک شرکت روغن نباتی دنیا به بخش اول تعهداتش عمل کرد

به گزارش کنفرانس هکا، استاندار زنجان گفت: مالک شرکت روغن نباتی دنیا به بخش اول تعهداتش عمل کرد.

مالک شرکت روغن نباتی دنیا به بخش اول تعهداتش عمل کرد

فتح الله حقیقی در گفت وگو با خبرنگاران، از پرداخت حقوق یک ماه معوق کارگران شرکت روغن نباتی دنیا اطلاع داد و اظهار کرد: بر اساس آنچه که مالک شرکت روغن نباتی دنیا تعهد نموده، حقوق یک ماه معوق کارگران شرکت واریز شده و علاوه بر آن مالک شرکت مدیر تام الاختیار جدیدی را برای این شرکت معرفی نموده است.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر اقدامات انجام شده توسط مالک، این فرد متعهد شده که تا سرانجام مهرماه، چهار ماه حقوق معوق باقی مانده را تسویه کند که در صورت تحقق این مهم، مقرر شد که دستگاه هایی از قبیل امور مالیاتی فرصتی را برای این شرکت و مالک آن در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: مقرر شده است که تا سرانجام آبان ماه، سه ماه دیگر از معوقات حقوق کارگران پرداخت گردد و در قبال آن مدیریت استان در بحث مالیات و غیره برای آن احکامی را صادر نکند.

حقیقی از تشکیل کمیته رصد در راستای نظارت بر امور این کارخانه اطلاع داد و گفت: هم اکنون این کارخانه 2500 تن روغن خام دارد که اگر خط فراوری راه اندازی نگردد، این روغن فاسد شده و به درد فراوری نخواهد خورد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، یادآور شد: اگر صاحب شرکت این مصوبات را اجرایی کند، مدیریت استان نیز او را یاری و همراهی خواهد نمود که چرخه فراوری او بچرخد و مقدار فعالیت آن نیز بیشتر گردد؛ اما اگر مالک از تعهدات خود سرباز بزند، این واحد فراوریی معین تکلیف خواهد شد که راه های قانونی خود را دارد. البته امیدواریم کار به آن جا نکشد، هرچند که منظورمان از معین تکلیف، تعطیلی این واحد نیست که در این صورت کار این واحد فراوریی با مدیریت جدیدی ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگاران، سناریوی تعطیلی کارخانه روغن نباتی دنیا و مسائل عدیده این کارخانه از سال 1395 شروع شده و در طول این سالیان، طبق گفته مسئولان پیگیری های متعددی صورت گرفته است؛ ولی ظاهرا این پیگیری ها عملیاتی نبود و مسائل این شرکت و کارگران آن همچون سریالی با فصل های مختلف در طول این سال ها برای زنجانی ها ادامه یافت ولی حال اخبار امیدبخشی در رابطه با این شرکت به گوش می رسد.

شرکت روغن نباتی دنیا در زنجان حدود 5 سال است که به بخش خصوصی واگذار شد. قبل واگذاری این شرکت 675 پرسنل و روزانه بالای 400 تن فراوری روغن نباتی داشت، ولی در طول این 5 سال به علت مسائل مدیریتی این شرکت به 114 پرسنل و فراوری کمتر از 20 تن در روزانه رسید.

یکی از عوامل اصلی بروز مسائل این شرکت عدم مدیریت است. در هنگام واگذاری قرار بود این شرکت فاز دوم را راه اندازی کند اما نه تنها این کار را عملی نشد، بلکه چندین مرتبه تعطیل و فراوری متوقف شد.

7ronaldo7.ir: مجله فوتبال و طرفداران بازکن محبوب رونالدو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 5755

به "مالک شرکت روغن نباتی دنیا به بخش اول تعهداتش عمل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالک شرکت روغن نباتی دنیا به بخش اول تعهداتش عمل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید