فرزانه فصیحی؛ دختر باد، سریع ترین زن ایران

به گزارش کنفرانس هکا، روزنامه همشهری - لیلی خوشحال: رستگاری در 7 ثانیه و 29 صدم ثانیه؛ فرزانه فصیحی حالا با این رکورد سریع ترین زن ایرانی است، اولین زن ایرانی که می تواند در مسابقات داخل سالن قهرمانی دنیا بدود. فرزانه دونده 60 متر، از روزی که به صربستان رفته و در باشگاه پارتیزان بلگراد تمرین می نماید، خبر های خوبی برای دوومیدانی ایران داشته.

فرزانه فصیحی؛ دختر باد، سریع ترین زن ایران

رکورد ملی ایران را زده، به رکورد ورودی قهرمانی آسیا رسیده و مهم تر از همه حالا نامش را در تاریخ ورزش ایران برای همواره ثبت می نماید. او مسابقات آسیایی و دنیای را که پشت سر بگذارد، دوباره به صربستان می رود تا برای دریافت یک رکورد تاریخی دیگر آماده گردد؛ رسیدن به رکورد المپیک. فرزانه فصیحی همان دونده ای است که دو سال پیش بعد از این که فدراسیون از تیم ملی خطش زد و اجازه نداد به بازی های آسیایی برود، تصمیم گرفته بود برای همواره دوومیدانی را کنار بگذارد.

کسی که رکورد ورودی دنیا را گرفته در چه حالی است؟

نمی دانم. خیلی خوبم، ولی در شوکم. نمی دانم کجا هستم و در چه حالی ام. گیج و مبهوتم.

برای دریافت این رکورد برنامه ریزی و تمرین داشتی، ولی انتظار نداشتی؟

چرا انتظار هم داشتم. می دانستم این رکورد قابل دسترسی است. این مسابقه، مسابقه قهرمانان بزرگسال بلگراد بود. آخرین مسابقه ای بود که در صربستان می توانستم بدهم. من برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا دو هفته دیگر به تهران برمی گردم و استرس این را نداشتم که به رکورد نرسم. این مسابقه آخرین شانس من بود. البته در مسابقات قبلی هم می توانستم رکورد بگیرم، همه برنامه ریزی ها و تمریناتم برای رسیدن به این رکورد بود.

پس چرا شوکه شده ای؟

نمی دانم. وقتی خود اتفاق می افتد، حسش طور دیگری است. چون تا به حال هیچ زنی از دوومیدانی ایران ورودی مسابقات قهرمانی دنیا را نگرفته، رسیدن به این رکورد، اتفاقی ویژه است.

در ورزش ایران به خصوص در ورزش زنان، فقط رسیدن به رکورد ورودی مهم است. برای شما هم همینطور است، الان با رسیدن به رکورد به همه خواسته هایت رسیده ای؟

دریافت خود رکورد خیلی سخت بود. ما زنی را نداشته ایم که به این رکورد رسیده باشد. تعداد مردانی هم که در مسابقات دنیای حضور داشته اند، انگشت شمارند. من به همه چیز هایی که برنامه ریزی نموده بودم، رسیده ام؛ هم رکورد ملی را شکسته ام و هم به رکورد دنیای رسیده ام. قطعا دریافت مدال دنیای خیلی سخت است و من نمی توانم چیزی در این باره بگویم، اما با این رکورد من در دوره قبل مسابقات قهرمانی دنیا در فینال دویده اند. سعی من این است که در دنیای با یک دوی خوب بدرخشم. باید در خود مسابقه ببینی که چه اتفاقی می افتد.

وقتی رکورد ملی ایران را شکستی، مربی ات از مسروری تو تعجب نموده بود. برای این رکورد هم بی تفاوت بود؟

نه مسرور بود، با این که می گویند خارجی ها احساسی نیستند، ولی مربی ام با گریه های من گریه کرد و با من مسروری کرد.

دو هفته دیگر به ایران برمی گردی، قرار است چه اتفاقی بیفتد؟

امیدوارم بتوانم تمرینات خوبی در ایران داشته باشم و شرایطی را که دارم، حفظ کنم. رکورد الان من مدال نقره آسیا و حتی مدال طلای آسیاست. اگر فدراسیون یاری کند و مربی ام در مسابقات کنارم باشد، می توانم به مدال برسم. مشکل من بعد از مسابقات آسیایی است. مشکل ویزا دارم. اگر بتوانم از چین (محل برگزاری مسابقات آسیایی) به صربستان بروم، خیلی خوب می گردد. تا مسابقات قهرمانی دنیا که اسفند در چین برگزار می گردد، می توانم در صربستان تمرین کنم.

صربستان مشکل ویزایت را حل ننموده؟

برای بعد از عید مسئله ای ندارم.

در مسابقه ای که رکورد زدی، نفر دوم با تو خیلی فاصله داشت. به نظر می رسد در صربستان هم خیلی رقیب نداری.

کاری به رقیبان ندارم. همه حواسم به کار خودم است. حتی دقت نکردم ببینم چقدر از من فاصله داشتند.

با این رکوردی که زدی، برای دریافت سهمیه المپیک هم امیدوار شده ای؟

همه می گویند با این رکورد، می توانی دوی خوبی هم در 100 متر داشته باشی. البته 100 متر من ضعیف است. هرکسی رکوردم را می پرسد تعجب می نماید. رکورد ورودی 11 ثانیه و 20 صدم ثانیه است و بهترین رکورد من 11 و 70. می گویند با دویی که در 60 متر داری باید در 100 متر 11 و 30 بدوی.

با مربی ات صحبت نکردی که ببینی شرایط بهتر می گردد یا نه؟

مربی ام خیلی امیدوار است. بعد از عید همه برنامه ریزی هایمان برای رکورد المپیک است. باید آن زمان شرایطم را ببینم. همه تکنیک ها و تمرینات هم تغییر نموده و تازه متوجه شده ام که باید چه کار کنم.

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: برترین ها
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10989

به "فرزانه فصیحی؛ دختر باد، سریع ترین زن ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرزانه فصیحی؛ دختر باد، سریع ترین زن ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید