عملیات بازسازی گراند هتل قزوین رسما آغاز شد

به گزارش کنفرانس هکا، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده و گزارشهای منتشر گشته، عملیات بازسازی گراند هتل قزوین رسما آغاز شد.

عملیات بازسازی گراند هتل قزوین رسما آغاز شد

طی مراسمی با حضور مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و مسئولان استانی آیین شروع بازسازی و بازسازی گراند هتل قزوین برگزار گردید.

شهاب طلایی، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی در این مراسم اظهار کرد: مردم قزوین به مجموعه میراث فرهنگی اعتماد دارند و نشانه آن هم اتفاقی است که در مجموعه سعدالسلطنه رقم خورده است.

وی ادامه داد: علی رغم کوشش هایی که در دهه 80 برای بازسازی بنای گراند هتل صورت گرفته بود، بالاخره امروز پیروز شده ایم این پروژه را شروع کنیم و قطعاً صندوق توسعه در تمامی مراحل پیشرفت کار با حداقل کاغذ بازی های اداری در کنار رشد و تکمیل این پروژه خواهد بود، زیرا پروژه برای ما حائز اهمیت است و موجب احیای مجدد گردشگری در استان خواهد شد.

طلایی در انتها سخنان خود گفت: کاربری اولیه این بنا اقامتی بوده و از معدود بناهایی است که مجدداً با همان کاربری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. این بنا یادآور خاطرات تلخ و شیرینی برای ایرانیان است و علاوه بر اقامتگاه بودن به تنهایی یک هدف گردشگری است.

علیرضا خزائلی، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین هم گفت: صندوق توسعه در این پروژه سرعت عمل خوبی داشته که مایه تقدیر و تشکر ما است، از طرفی از مجموعه دوستانی که بازسازی و بهره برداری از این پروژه را به عهده دارند درخواست می کنیم به منظور پاسخگویی به شهروندان قزوینی و نشان دادن مسیر تحولی این مجموعه اولین اقدامات خود را از سمت نمای ساختمان در خیابان پیغمبریه شروع نمایند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: بازسازی این بنا از مصوبات سفر رئیس جمهور به قزوین بوده است و از نگرانی های ما برای پاسخگویی هم بوده که خوشحالیم امروز این پروژه کلید میخورد. در ایام نوروز با توجه به اینکه محل اصلی بازارچه صنایع دستی قزوین در محوطه دولتخانه است، بازدید از این سایت تاریخی و روند فعالیت کارگاه بازسازی می تواند جذابیت خاص خود را برای بازدید نمایندگان داشته باشد.

مهدی رجحانی، معاون عمرانی استاندار قزوین در آیین شروع بازسازی گراند هتل که در محوطه این مجموعه تاریخی برگزار گردید، اظهار کرد: گراند هتل خراش منظرگاه شهری در یکی از محورهای اساسی گردشگری قزوین بود و مردم مدتها منتظر احیای آن بودند و به طور قطع یکی از محورهای کوشش دولت رونق گردشگری است و گامهای زیادی در این زمینه برداشته شده که ما فقط به گوشه ای از آن اشاره می کنیم.

وی ادامه داد: در این محدوده سلسله اقداماتی صورت گرفته و قطعاً سعدالسلطنه مایه افتخار ما است و امروز شروع پروژه بنای پیغمبریه در دست بازسازی و ارتقای جایگاه است که یک کار جدی در این مرکز انجام می گردد و در ادامه آن بازسازی گراند هتل واقع شده است که انشاالله امروز رقم خواهد خورد.

این مسئول بیان نمود: در مورد دولتخانه تصمیم های جدی داریم و در سمت غرب خیابان پیغمبریه میدان دارالشفا طراحی و شروع خواهد شد و ما از سعدالسلطنه تا بنای کلاه فرنگی را یک محور گردشگری شاخص شکل خواهیم داد که اشتهار ملی خواهد داشت و قطب گردشگری می گردد. لذا فراوری محتوا و شناساندن ظرفیت آن در حال پیگیری است.

رجحانی در انتها گفت: منظره ما قزوین به عنوان یک مرکز بزرگ گردشگری است که در اطراف آن و به واسطه این طرح ها رونق مالی نیز بوجود خواهد آمد. بازسازی گراند هتل به عنوان یک بنای معروف در این مجموعه تاریخی حائز اهمیت است و با شروع پروژه از وجه خیابان پیغمبریه قطعاً مردم نیز متوجه شروع روند تغییر خواهند شد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 اسفند 1402 بروزرسانی: 10 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15544

به "عملیات بازسازی گراند هتل قزوین رسما آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات بازسازی گراند هتل قزوین رسما آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید