دلیل شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

به گزارش کنفرانس هکا، معمولا بیشتر افراد به گل و گیاه علاقه زیادی دارند و دوست دارند برای زیباتر کردن دیزاین منزل خود و جذب انرژی مثبت از آن ها استفاده نمایند.

دلیل شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

همان طور که می دانیم امروزه بیشتر خانه ها به صورت آپارتمانی بوده و شرایط کافی برای نگهداری از هر گلی را ندارند. به همین خاطر باید از گیاهانی که مقاوم تر و مناسب برای این فضا ها هستند استفاده کرد. در این مطلب از خبرنگاران قصد داریم به آنالیز دلیل شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی بپردازیم.

دلیل شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی

قبل از هر چیز شما باید از شرایط نگهداری گیاه خود اطلاعات کافی به دست آورید اما شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی می تواند چند دلیل کلی داشته باشد که در ادامه، آن ها را بیان خواهیم کرد.

شل شدن برگ گیاه اپارتمانی به دلیل آبیاری کم گیاه

همان طور که می دانیم آب از ریشه گیاهان به قسمت های دیگر منتقل می گردد و اگر میزان آبی که به گیاه خود می دهید کافی نباشد ممکن است این انتقال به صورت کامل انجام نگردد و آب به قسمت انتهایی یعنی برگ ها نرسد. به همین خاطر برگ گیاهان به مرور زمان بی حال می شوند.

آبیاری بیش از میزان گیاه

آبیاری بیش از حد به گیاهان باعث بسته شدن منافذ خاک می گردد و اکسیژن کافی به ریشه گیاه نرسیده و آسیب می بیند. در این صورت بخش های مختلف گیاه نیز به درستی تغذیه نمی شوند. در نتیجه برگ گیاهان شادابی خود را از دست داده و شل و بی حال می شوند. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب این گیاهان آپارتمانی هرگز زرد نمی شوند سر بزنید.

وجود آفت و بیماری دلیل شل شدن برگ گیاه آپارتمانی

آفت ها یکی از عواملی هستند که ابتدا جلوی رشد گیاه را می گیرند و سپس خیلی سریع آن را از بین می برند. آفت ها مانع رسیدن آب و اکسیژن به برگ گیاهان می شوند. در نتیجه برگ ها شل و بی حالت می شوند.

شل شدن برگ گیاهان به دلیل نور نامناسب

یکی دیگر از دلایل شل شدن برگ گیاهان نبود نور کافی یا زیاد بودن آن است. اگر گیاه به طور مستقیم در معرض نور خورشید قرار بگیرد آب برگ های آن تبخیر شده و به مرور زمان برگ ها بی حال و زرد می شوند.

کوددهی نامناسب به گیاه آپارتمانی

استفاده بیش از حد از کودهای شیمیایی باعث سمی شدن ریشه گیاه می گردد و به مرور زمان آن را ضعیف نموده و باعث نابودی آن می شوند. با ضعیف شدن ریشه، گیاه تغذیه کافی را دریافت نمی نماید. در نتیجه برگ ها کاملا بی حال و شل می شوند.

تاثیر رطوبت ناکافی در شل شدن برگ گیاهان

بعضی ازگل ها نسبت به سایر گیاهان به رطوبت بیشتری نیاز دارند و اگر شما آن ها را نزدیک وسایل گرمایشی قرار دهید شاهد شل شدن برگ آن ها خواهید بود. زیرا مکان های خیلی گرم رطوبت بسیار کمتری نیز دارند. در این مواقع شما باید جای گیاهان را تغییر دهید و مکان مناسب تری را برای آن انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این ایده ها تراس منزل را بی نظیر می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 12 تیر 1401 بروزرسانی: 12 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13911

به "دلیل شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل شل شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید