طرز تهیه کوکو سیب زمینی برای دو نفر، خوشمزه و فوری

به گزارش کنفرانس هکا، اگر می خواهید برای خود و همسرتان یک شام خوشمزه و سبک درست کنید قطعا تهیه کوکوی سیب زمینی یک گزینه خوب است. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کوکو سیب زمینی با انواع آرد را مرور کرده بودیم و در ادامه می خواهیم طرز تهیه کوکو سیب زمینی برای دو نفر را بررسی کنیم.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی برای دو نفر، خوشمزه و فوری

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی برای دو نفر

  • سیب زمینی میانه 3 عدد
  • تخم مرغ کوچک 2 عدد
  • پیاز کوچک 1 عدد
  • نمک، فلفل و ادویه مناسب به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم
  • آرد نخودچی به میزان لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی برای دو نفر

1. پخت سیب زمینی ها

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی برای دو نفر ابتدا سیب زمینی ها را در یک قابلمه با آب بپزید. بهتر است ابتدا گاز را روی حرارت زیاد بگذارید تا آب به جوش آید سپس حرارت را کم کرده و به مدت 30 دقیقه (بسته به میزان آن ها) بپزید تا سیب زمینی ها به سختی نرم شوند بعد آبکش کنید و در یک کاسه آب سرد قرار دهید تا کاملا خنک شود.

2. مواد کوکو را مخلوط کنید

سیب زمینی ها و پیاز پوست بکنید بعد برای رنده کردن سیب زمینی های خنک شده و پیاز از قسمت بزرگ رنده شده استفاده کنید سپس آرد، بکینگ پودر و زردچوبه را در یک کاسه مخلوط کنید و به آرامی با نمک و فلفل چاشنی بزنید سپس سیب زمینی های رنده شده و تخم مرغ ها را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

نکته: بهتر است بعد از رنده کردن سیب زمینی و پیاز آب آن ها را خوب بگیرید تا کوکوی شما در حین پخت وا نرود.

نکته: به جای پیاز می توانید از پودر پیاز استفاده کنید تا دیگر نگران آب انداختن پیاز و وا رفتن کوکوی خود نشوید.

3. کوکو را سرخ کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه کوکو سیب زمینی برای دو نفر، روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت میانه گرم کنید. با کمک دستان خود بخشی از مخلوط کوکو را در دست خود به شکل بیضی یا گرد درست کنید بعد از این که روغن داغ شد، آن را به تابه اضافه کنید و به آرامی با پشت قاشق چوبی آن ها را صاف کنید. حدود 4 دقیقه آن ها را بپزید و یک بار برگردانید تا هر دو طرف قهوه ای طلایی رنگ شوند. این کار را تا اتمام کل مایه کوکو سیب زمینی ادامه دهید سپس آن را در کنار سبزی خوردن، ماست و خیارشور و گوجه میل کنید. نوش جان!

نکات تکمیلی برای تهیه کوکو سیب زمینی

تهیه کوکو سیب زمینی چه برای دو نفر باشد چه بیشتر چندان تفاوت ندارد اما قطعا دانستن نکات و فوت وفن های لازم برای تهیه این کوکو کمک می کند غذای شما کامل تر و خوشمزه تر باشد.

نسبت تخم مرغ به سیب زمینی برای تهیه کوکو سیب زمینی

برای تهیه کوکوی خوب بهتر است میزان و نسبت تخم مرغ به سیب زمینی را در تهیه کوکو سیب زمینی رعایت کنید یعنی به ازار هر دو سیب زمینی یک عدد تخم مرغ کافی است. فقط دقت کنید میزان سیب زمینی و تخم مرغ در این میزان موثر است.

راز خوشمزه تر شدن کوکو سیب زمینی

برای آن که کوکوی سیب زمینی شما خوشمزه تر شود می توانید زعفران را به مایه کوکو اضافه کنید. همچنین می توانید بیکینگ پودر و جوش شیرین را اضافه کنید تا شیرینی ترد تر شود.

دلیل استفاده از انواع آرد در کوکو

اگر احساس کردید که ممکن است کوکوی شما از هم بپاشد، می توانید میزانی آرد نخودچی یا آردهای دیگر به مخلوط اضافه کنید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه کوکو سیب زمینی با آرد نخودچی را امتحان کنید.

تهیه کوکو سیب زمینی به روش ها و با طعم های مختلف

کوکو سیب زمینی را می توانید هم با سیب زمینی پخته هم با سیب زمینی خام تهیه کنید و این دو روش دو کوکو سیب زمینی متفاوت با مزه متفاوت به شما می دهد. طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام و طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی پخته را در کتاب کاله مطالعه کنید.

اما یکی از روش های مختلف تهیه کوکو سیب زمینی این است که به آن موادی همچون پنیر پیتزا یا ژامبون اضافه کنید. طرز تهیه این مدل کوکوهای سیب زمینی را با کلیک روی لینک های زیر بخوانید.

  • طرز تهیه کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا
  • طرز تهیه کوکو سیب زمینی پیتزایی
  • طرز تهیه کوکو سیب زمینی با ژامبون
منبع: کتاب کاله
انتشار: 3 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1403 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 16872

به "طرز تهیه کوکو سیب زمینی برای دو نفر، خوشمزه و فوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکو سیب زمینی برای دو نفر، خوشمزه و فوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید