شهرهایی در رومانی که می بایست از آن ها بازدید کنید

به گزارش کنفرانس هکا، بهترین شهرهای رومانی

رومانی کشوری با روحیه های متفاوت می باشد و سراسر آن را تپه ها و کوه های زیبا با رگه هایی از فلزات پوشانده شده است. رومانی دارای شهرهای قرون وسطایی زیبا، صومعه های باستانی و همچنین قلعه های نفس گیر می باشد. بهترین شهرهای رومانی از نظر شخصیت و ظاهر بسیار متنوع می باشد. به راحتی می توان گفت که بازدید از رومانی باورنکردنی می باشد. بسیاری از بهترین شهرهای رومانی از نظر جذابیت و زیبایی های آن ها به نظر می رسند که از افسانه ها خارج شده اند.

شهرهایی در رومانی که می بایست از آن ها بازدید کنید

بسیاری از شهرهای رومانی دارای زیبایی های افسانه ای می باشند

به عنوان مثال می توان گفت که پیاده روی در خیابان های قدیمی براسوو (Brasov) و سیگیسوارا (Sighisoara) یکی از لذت های مطلق می باشد. با قدم زدن در این خیابان ها شما می توانید برج های نگهبانی قرون وسطایی را مشاهده کرده و از دیدن کلیساهای ظریف و ساختمان های پر جنب و جوش آن ها لذت ببرید. با اینکه شهرهای رومانی دارای سابقه تاریخی بسیاری می باشند اما در مورد بسیاری از خیابان های آن ها احساس پویایی را می توانید حس کنید. همچنین صحنه های فرهنگی را می توان در سیبیو (Sibiu) و بخارست (Bucharest) پیدا کرد. پایتخت نیز برای کسانی که شب زنده دار بوده یا به دنبال کافه ها و رستوران ها هستند مناسب می باشد. با خبرنگاران همراه باشید تا در مورد بهترین شهرهای رومانی بیشتر بدانیم.

سیگیسوارا | Sighisoara

سیگیسوارا با ساختمان های رنگارنگ ان، خیابان های پیچیده و مناره های مخروطی و برج های بلند آن قطعا یک تصویر زیبا و رنگارنگ را ایجاد می کند. این بخش از شهر زیبا و دلنشین قدیمی به خوبی حفظ شده و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین شهرهای رومانی و از جمله مقاصد گردشگری این کشور شناخته می شود. واقعیت اینکه والد امپالر (Vlad the Impaler) کهالهام بخشی برای دراکولا بود در اینجا متولد شده و به هیجان این شهر اضافه می کند. خیابان های قرون وسطایی سیگیسوارا پر از مغازه های هنری و کافه های کوچک می باشد. زمانی که شما در میان این خیابان ها به قدم زدن بپردازید قطعا احساس خواهید کرد که به گذشته بازگشته اید.

آلبا یولیا | Alba Iulia

آلبا یولیا اغلب توسط گردشگرانی که به رومانی سفر می نمایند نادیده گرفته می شود اما این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرهای رومانی و همانند ستاره ای جادویی باشکوه می باشد. دیوارهای قدیمی، بناهای تاریخی و موزه ها از جمله مواردی است که در این شهر وجود دارند. تاریخچه بسیاری از خیابان های حفظ شده نیز در آلبا یولیا وجود دارند. در این مکان است که ترانسیلوانیا و رومانی تصمیم گرفتند تا با یکدیگر متحد شوند. از جمله موارد پر اهمیت موجود در این شهر می توان به کلیسای کاتولیک رومی قرن سیزدهمی آن اشاره کرده که با معماری های رومانسک خود چهره ای دوست داشتنی را به نمایش می گذارد. علاوه بر این تعدادی قصرهای زیبا و کلیساهای پر زرق و برق نیز وجود دارند. البته که گردشگران اغلب بازدید از ارگ شهر را در مقایسه با سایر بخش های آن ترجیح می دهند.

تیمیزوارا | Timișoara

با داشتن برخی از پارک های دوست داشتنی، میدان ها و باغ های پراکنده، شهر تیمیزوارا مکان بسیار خوبی برای پیاده روی می باشد. در سال 2021 این شهر پایتخت فرهنگی اروپا خواهد بود بنابراین بهتر است قبل از اینکه جمعیت زیادی وارد آن شوند از این شهر بازدید کنید. اینجا سومین شهر بزرگ در این کشور می باشد و شهرت خود را زمانی بدست آورد که در سال 1989 بر علیه ساوسسکو (Ceausescu) رهبر پیشین رومانی اقدام کرد. چندین مکان در اطراف شهر تیمیزوارا وجود داشته که به این موضوع اشاره دارند از جمله آن ها میدان زیبای پیروزی و موزه انقلابی آن ها می باشد. تیمیزوارا از نظر وجود رستوران ها، کافه های بزرگ و همچنین برنامه های شب زنده داری مکانی منحصر به فرد به شمار می رود. بسیاری از بازدیدنمایندگان از این شهر به عنوان پایه ای برای کاوش در نواحی اطراف نیز استفاده می نمایند.

سیبیو | Sibiu

سیبیو شهری جالب با ظاهر و احساساتی گرم می باشد. اینجا خانه ای برای بزرگترین جوامع آلمانی می باشد. این بدان معنی است که ترکیبات مختلفی از تاثیرات فرهنگی در خیابان های آن وجود دارند. مکان های جذابی در شهر سیبیو وجود داشته که دارای ساختمان های با معماری های بزرگ می باشند. دو مکان برجسته در این شهر وجود دارند که یکی قلعه قدیمی ان و دیگری میدان هوت (Huet) است که اطراف آن را ساختمان های زیبا با طرح گوتیک پوشانده اند. در طول سال تعدادی از جشنواره های اپرا، تئاترها و فیلم ها نیز در سیبیو برگزار می شود. به همین دلیل شهر دارای یک صحنه فرهنگی پرطرفدار می باشد. علاوه بر این یکی از بهترین موزه های کشور در قالب موزه بروکنتال (Brukenthal) در اینجا وجود داشته که بسیاری از آثار هنری از هنرمندان رومانیایی و بین المللی را می توانید در آن مشاهده کنید.

کلوج ناپوکا | Cluj-Napoca

دومین شهر بزرگ در رومانی کلوج ناپوکا بوده که پر از هنر و فرهنگ و معماری است. جمعیت جوان آن باعث شده تا اینجا مکانی برای برگزاری جشن های باشد و برای کسانی که به دنبال برنامه های شبانه هستند بسیار مناسب است. این شهر با برخی از معماری های دوست داشتنی در قالب ساختمان های با طرح باروک و همچنین کلیساهای قدیمی در کنار بسیاری از گالری های هنری و مراکز فرهنگی جالب پراکنده شده اند. علاوه بر این پیشنهاد می شود که بازدیدنمایندگان در موزه ملی هنرهای زیبا نیز توقف نمایند. غیر از این ها بسیاری از پارک ها و کافه ها نیز برای لذت بردن از روز شما وجود دارند. کلوج ناپوکا در منطقه ترانسیلوانیا واقع شده و به دلیل توسعه و به روز رسانی ارتباطات پروازی، محبوبیت آن در حال افزایش می باشد. امروزه بسیاری از مردم از این شهر به عنوان پایه ای برای کشف مناطق اطراف که پر از مناظر زیبا و قلعه های قدیمی می باشد استفاده می نمایند.

کنستانتا | Constanța

کنستانتا که در دریای سیاه واقع شده است یک شهر بندری بزرگ بوده که از نظر اهمیت پس از بخارست به عنوان دومین و یکی از بهترین شهرهای رومانی می باشد. قابل توجه است که این شهر بش از 2600 سال سابقه تاریخی دارد. باتوجه به اینکه بیشتر مردم از کنستانتا به عنوان شهری ساحلی و برای استراحتگاه های سواحل آن بازدید می نمایند بنابراین این شهر نیز در جهت توسعه آن تلاش بسیاری می کند. علاوه بر این بسیاری از ساختمان های تاریخی و موزه های جالب نیز در اینجا وجود دارند. از جمله آن ها می توان به موزه ملی تاریخ و باستان شناسی اشاره کرده که بدون شک با مجموعه های گسترده از آثار هنری و مقبره هایی از سنگ مرمر از جالب ترین آن ها می باشد. با وجود تعداد زیادی از هتل های باکیفیت، کافه ها و رستوران های دریایی که در اینجا یافت می شود، کنستانتا چیزی بیش از یک مکان برای استراحت در سواحل دریای سیاه می باشد.

براسوو | Brasov

علاوه بر اینکه کوه های کارپات اطراف این شهر را پوشانده اند، محیط زیبای براسوو در کنار مرکز قرون وسطایی جذاب آن تکمیل می شود. بدون دلیل نیست که اینجا یکی از بهترین شهرهای رومانی و از محبوب ترین مقاصد در این کشور می باشد. گشتن در اطراف بخش قدیمی شهر یک راه دوست داشتنی برای گذراندن روز می باشد. در این گشت زنی شما می توانید ساختمان های افسانه ای باروک، کلیساهای گوتیک و برج های نگهبانی قرون وسطایی را مشاهده نمایید. میدان اصلی شهر نیز دارای کافه ها و رستوران های بسیاری بوده و شما می توانید با سفارش یک قهوه از این مکان لذت ببرید. همچنین در این شهر برخی از مسیرهای پیاده روی دوست داشتنی نیز وجود دارند و البته کوه های نزدیک یکی از بهترین مکان های برای اسکی در رومانی به شمار می فرایند. بسیاری از مردم براسوو برای دیدن منظره های زیبا و نیز کشف برخی از قلعه های ترانسیلوانیا خود را به بالای این کوه ها می رسانند.

بخارست | Bucharest

بخارست که یکی از بهترین شهرهای رومانی می باشد به عنوان پاریس کوچک نیز شناخته می شود. در دهه های اخیر به دلیل وجود حکومت کمونیستی و خراب کردن ساختمان ها مردم شهر از آن دور شده و از شهرت بخارست تاحدودی کاسته شده است. البته که پایتخت رومانی همچنان نیز مکانی مهیج برای بازدید بوده و به عنوان یکی از مقاصد محبوب توریستی در نظر گرفته می شود. پارک های پر از برگ در کنار کلیسای ارتدوکیس قرن هفدهمی، موزه های جذاب و همچنین کاخ مجلس که بزرگترین ساختمان مجلس در جهان می باشد از جمله موارد قابل توجه در بخارست است. ترکیبی جالب از بلوک های بتنی کمونیستی و آثار تاریخی که در امتداد ساختمان های شگفت انگیز قرار گرفته اند باعث می شوند تا خیابان های بخارست پر انرژی باشند. البته که مد روز، صحنه های شیک و زندگی پر جنب و جوش نیز در این پایتخت جذاب وجود دارند.

رومانی یکی از کشورهای شرق آسیا بوده که توانسته تا حدی خود را رشد و گسترش دهد. موقعیت قرارگیری این کشور در نزدیکی دریای سیاه موجب رونق تجاری آن شده است. از طرف دیگر تاریخ این کشور نیز بسیار غنی و سراسر بناهای کهن از قرون وسطی و دوره های رنسانس می باشد.

منبع: www.touropia.com

مجله عکسها: مجله تفریحی و سرگرمی عکسها

منبع: الی گشت
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10051

به "شهرهایی در رومانی که می بایست از آن ها بازدید کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهایی در رومانی که می بایست از آن ها بازدید کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید