شاین مکس بنزینی آزمایش شد؛ بررسی قوی ترین خودرو سدان بنزینی چینی کشور

به گزارش کنفرانس هکا، شاین مکس بنزینی آزمایش شد. این محصول در حال حاضر قوی ترین سدان چینی کشور است که از طریق ایران خودرو عرضه می شود. مشخصات فنی این خودرو چیست و چقدر ارزش خرید دارد؟

شاین مکس بنزینی آزمایش شد؛ بررسی قوی ترین خودرو سدان بنزینی چینی کشور

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: خودرو شاین مکس بنزینی 187 اسبی در حال حاضر قوی ترین سدان چینی کشور است. البته آریزو هشت 254 اسب بخاری در صورت عرضه، فاتح این عنوان خواهد بود. شاین مکس از لحاظ استایل و کلاس رقبایی مانند جک J7 و آریزو شش پرو را در مقابل دارد. این خودرو یک نسخه هیبریدی 254 اسب بخاری هم دارد.

آئولوس شاین مکس زیر مجموعه ای از شرکت دانگ فنگ چین است که هم اکنون محصول H30 کراس آن در خیابان های کشور تردد دارد.

تست قوی ترین خودرو ایران خودرو شاین مکس هیبریدی، سدان وارداتی ایران خودرو را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس تماشا کنید:

مشخصات فنی این خودرو چیست و آیا در مقابل رقبای اش حرفی برای گفتن دارد؟

شتاب خوب

شاین مکس بنزینی از یک پیشرانه 1.5L توربو شارژ GDI به قدرت 187 اسب بخار و 300 نیوتون متر گشتاور استفاده می کند که این توان از طریق گیربکس هفت سرعته دو کلاچه تَر به چرخ های جلو منتقل می شود.

با قرار دادن دسته دنده روی حالت D خودرو با تاخیری نسبتا قابل قبول راه می افتد. با افزایش فشار روی پدال گاز، خودرو به خوبی شتاب می گیرد و شما را در صندلی فرو می برد. البته فضای کافی برای شتاب گیری وجود ندارد و باید در سرعت 90 کیلومتر ترمز کنیم. عملکرد ترمزهای خودرو نیز مناسب است.

دوباره شتاب گیری می کنیم، اما مشکل ناهماهنگی موتور و گیربکس که البته کمتر از رقبا است، به چشم می آید. به این معنی که با فشردن ناگهانی پدال گاز، خودرو هر بار یک نوع عکس العمل را نشان می دهد. گاهی بلافاصله با انتخاب دنده مناسب سنگین، معکوس می کشد و به خوبی شتاب می گیرد. گاهی دنده سنگین تر مناسب را به خوبی انتخاب نمی کند و به کُندی شتاب می گیرد و شما مجبورید پا را از روی پدال گاز بر دارید و مجددا فشار دهید.

این اتفاق در تمامی خودروهای چینی موجود در ایران رخ می دهد. این اتفاق در شاین مکس بنزینی کَم تر از بعضی رقبا رخ داد. بخشی از این ایراد به علت کیفیت سوخت و حفاظت ECU از گیربکس و بخشی نیز به علت نبود دقت کالیبراسیون نرم افزاری و صرف نکردن زمان کافی از سوی تولید کننده چینی است.

بعضی از مجموعه های خصوصی مدعی اصلاح این مسائل از طریق ریمپ هستند. هر چند بعضی از این مسائل با ریمپ قابل حل هستند و خودرو چابک تر می شود، اما برداشتن حفاظت از روی ECU باعث کاهش شدید دوام موتور و گیربکس خودرو می شود.

تست شاین مکس، سدان وارداتی ایران خودرو ر ا در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس تماشا کنید:
سواری نرم، هندلینگ معمولی

تعلیق شاین مکس بنزینی در قسمت جلو مانند سایر خودروها از نوع مک فرسون است. اما تعلیق عقب مولتی لینک آن در قسمت عقب باعث پدید آمدن سواری نرم و بی صدا می شود. هر چند هندلینگ خودرو نسبتا خوب است، اما انتظار ما از یک تعلیق مولتی لینک بیشتر بود.

در کل شاین مکس سواری نرم، بی صدا و قابل قبولی دارد. البته گذر زمان ثابت می کند که کابین خودرو و سیستم تعلیق، بعد از چند وقت به صدا می افتند.

طراحی ظاهری و کابین

همان طور که در تصاویر می بینید شاین مکس بنزینی هم سعی دارد مانند سایر هموطنان اش از یک طراحی به روز بهره بگیرد. چراغ های کشیده زنون با سه لنز و یک جلو پنجره پلاستیکی یک تکه بزرگ، تلاش خوبی برای مدرن نشان دادن جلوی خودرو است. نمای کناری نیز حجیم است، اما مشکل همیشگی نبود هماهنگی سایز تایر و بدنه خودروهای چینی، در این خودرو هم وجود دارد. شیب زیاد ستون C خودرو نیز آن را شبیه محصولات فست بک می کند. چراغ های یک تکه در قسمت عقب طراحی ساده، اما مناسبی دارند و بسیار شبیه آریزو شش پرو هستند.

در مقایسه طراحی شاین مکس با رقبای اش باید گفت که طراحی آن متناسب تر از آریزو شش پرو است، اما به پای KMC J7 نمی رسد.

کابین شاین مکس بنزینی سفید رنگ است که بدترین گزینه برای کشور آلوده ای مانند کشور ما است. طراحی کابین زیبا و مدرن و فرم غربیلک فرمان منحصر به فرد است. طراحی کابین شاین مکس تقریبا هم تراز رقبای اش است، اما استفاده از رنگ سفید باعث می شود تا لوکس تر به نظر برسد.

مشکل بزرگ خودرو رانا پلاس پس از 20 هزار کیلومتر مشخص شد. در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس تماشا کنید:
امکانات رفاهی و ایمنی

سانروف برقی پانورامیک، صندلی برقی راننده با فن تهویه، ماساژور و خوش آمد گویی، مانیتور، تابلو خوان، رادار و… لیست امکانات مناسب شاین مکس بنزینی هستند.

6 کیسه هوا، ترمزهای دیسکی هر چهار چرخ مجهز به ABS+EBD+EBA، کنترل پایداری، کنترل کشش و… نیز از امکانات ایمنی خودرو هستند.

برای مشاهده لیست کامل امکانات خودرو کلیک کنید.

جمع بندی

شاین مکس بنزینی اگر در تیراژ مناسب عرضه شود، به واسطه خدمات پس از فروش ایران خودرو و همچنین قابلیت فنی مناسب، شانس خوبی برای فروش دارد. قیمت قطعی این محصول هنوز مشخص نیست، اما بنا به گفته بعضی از منابع، قیمت آن حدود یک و نیم میلیارد تومان است.

تیپ های سهند پارس خودرو حذف شدند / کاتالوگ تازه سهند منتشر شد

کادیلا و آریا به خط تولید نرسیدند / اعلام برنامه تازه تولید برای این خودروها

جایگزین پژو پارس معرفی گشت / توقف تولید پس از 23 سال!

پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

سراتو 2014 و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره ای کارکرده یا چینی صفر؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

کراس اوور ریرا به تولید انبوه می رسد / لیست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار بررسی شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

منبع: بیت ران
انتشار: 2 اسفند 1402 بروزرسانی: 2 اسفند 1402 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 15302

به "شاین مکس بنزینی آزمایش شد؛ بررسی قوی ترین خودرو سدان بنزینی چینی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاین مکس بنزینی آزمایش شد؛ بررسی قوی ترین خودرو سدان بنزینی چینی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید