سیویک و آکورد؛ دو اعجوبه هوندا در بازار ایران

به گزارش کنفرانس هکا، روزنامه هفت صبح: خودرو های هوندا را اغلب ایرانی ها نمی شناسند. حضور اندک و ناتمام این برند برجسته ژاپنی در بازار ایران موجب شده تا عمده مصرف کنندگان ایرانی هوندا را تنها یک موتورسیکلت ساز بی رقیب بدانند که روح سواری اسپورت و آزادانه را در محصولاتش عرضه می نماید. داستان خودرو های سواری هوندا، اما 180 درجه با موتورسیکلت های سریع این شرکت تفاوت دارد.

سیویک و آکورد؛ دو اعجوبه هوندا در بازار ایران

از بین بیش از 20 مدل مختلف و مشهور هوندا در بازار های جهانی، تنها سه ساخته مشهور این برند در یک دهه اخیر به صورت محدود وارد بازار کشور شده اند که سهم شاسی بلند سی آر - وی از دو سدان آکورد و سیویک بیشتر است. از آنجا که این دو سدان دقیقاً در ابتدای دهه 70 پیروز شدند به شکلی گسترده بازار ایران را تحت تأثیر خود قرار دهند، اینجا در یک گزارش مفصل به سراغ مدل های جدیدتر آن ها در بازار ایران رفته ایم.

آکورد که در ایران همواره متهم به طراحی مناسب پیرمرد ها و فرم بدنه و اتاق کسالت آور بوده، در آخرین فیس لیفت نسل دهم خود که به ایران هم راه یافت، یک سدان تکامل یافته است. مدل 2016 که فراوری آمریکا بوده و به سفارش کشور کانادا ساخته شده، هنوز هم استانداردی هم پای بهترین ساخته های 2018 حاضر در ایران دارد.

سری سیویک هم گرچه کمی خسته و قدیمی می نماید، ولی جوهر اصیل خود را در بازار نشان داده و سری های 2012 و 2013 آن هواداران بسیار دارد. ما این دو خودرو را که بهایی کمتر از رقبای صفر کیلومتر خود دارند، به عنوان پیشنهاداتی برای جایگزینی با سدان های کرده ای و فرانسوی به خوبی محک زده ایم.

سیویک؛ مرد زحمتکش

با یاری موتوری به گنجایش 1800 سی سی و دامنه ای از امکانات نسبتاً مناسب، می توان نسخه های 2013 سیویک را با قیمت 275 تا 375 میلیون تومان خریداری کرد. بهایی همسان با یک کیا سراتو آپشنال مونتاژی و صفر کیلومتر که ابعاد و مشخصات مشابهی با سیویک دارد. سیویک چه دارد که بخواهیم نسخه های کارکرده آن را به سراتو ترجیح دهیم؟ خب در گام اول مهم ترین تفاوت سیویک با سراتو، در کیفیت سواری و راحتی بیشتر سرنشینان سدان ژاپنی است که از قضا ایراد بزرگ سراتو هم هست.

سراتو خودرویی نسبتاً جدید با سواری خشک است که امکاناتی هم پای سیویک دارد. استاندارد بالاتر سیویک 2013 با هفت ایربگ و بدنه مقاوم تر نسبت به ضربه از دیگر محاسن این ژاپنی کارکرده است. درعین حال سیویک در جاده و شهر جادو می نماید و بیش از 6.5 لیتر به صورت ترکیبی مصرف ندارد. عیناً همین رفتار را در بخش دوام و ماندگاری قطعات داشته و واقعاً کم خراب می گردد. هندلینگ سیویک هم به رغم استفاده از یک جعبه دنده پنج سرعته اتوماتیک و وزن 1240 کیلویی، ضعیف تر از سراتو نیست.

خب می ماند فقط طراحی خودرو که در نوع خود استاندارد و زیبا است. منتهی این زیبایی و سادگی در مواجهه سدان های پرافاده کرده ای، رنگ می بازد و از تمایل خریداران برای انتخابش می کاهد.

چه در نمای جلو، چه در نمای عقب و چه در کابین، هوندا همه استاندارد های لازم برای رجحان در این رده را دارد، ولی در ایران که خریداران شیفته طراحی هستند، قطعاً برد با الانترا و سراتو است. سیویک، اما خودرویی است که به غیر از زیبایی، رفاه، ایمنی، کارآیی بالای موتور و دوام را هم زمان با هم به شما می دهد.

آکورد؛ نغمه موزون ژاپنی

هنگام مواجهه با آکورد به ویژه در بخش جلویی بدنه، با یک فرم مدرن و مزین به کروم روبه رو می شویم که اصالت و کیفیت و پویایی را به ما یادآور می گردد و در قیاس با تویوتا کمری از طراحی کاملاً برجسته ای برخوردار است. هوندا در مدل جدید با بازطراحی دقیق در چراغ ها و جلوپنجره نگاه زیبای خود را به سدان آکورد تزریق کرده و طراحی خود را مجسمه ای تر از همواره ساخته و سپر را به دو ورودی هوای مربعی شکل و یک دهانه بزرگ مجهز کرده تا با استفاده از لامپ های LED در دو طرف، چهره ای تهاجمی تر از همواره برای آکورد خلق کند.

چراغ های جلو در نمونه ارتقا یافته با انبوهی از لامپ های کنار هم چیده شده ساخته شده و به لطف تیغه کرومی جلوپنجره، به شدت به محصولات آکورا که برند لوکس هوندا در آمریکای شمالی و چین است شباهت دارد. در قسمت عقب هم با تغییرات ملایمی که در تریم داخلی چراغ ها و بخش پایین سپر داده شده، آکورد یک سر و گردن بالاتر از کمری و رقیب کره ای به نظر می رسد.

با پای گذاشتن به کابین آکورد 2016 با اتاقی مملو از چوب، چرم و تکنولوژی روبه رو می شویم که شگفت انگیز است و تنها فولکس پاسات یارای برابری با آن را دارد. آکورد که هم زمان از سیستم اپل کارپلی و اندروید اتو سود برده، دو صفحه نمایش دارد، اولی یک نسخه 7.7 اینچی ضد نور برای امور صوتی و تصویری است و دومی با هفت اینچ پهنا، برای نمایش اطلاعات و شرایط خودرو استفاده می گردد.

مجموعه پیشرفته ایمنی هوندا شامل سیستم یاریی ترمز برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری، کروز کنترل تطبیقی و سیستم نگه دارنده خودرو در میان خطوط هم کاری می نماید که در ازای پرداخت 700 تا 800 میلیون تومان وجه رایج مملکت، سوار بر ایمن ترین سدان متوسط بازار شوید، چیزی که موجبات دریافت استاندارد پنج ستاره ایمنی با نمره عالی (Top safety pick+) از مؤسسه ایمنی بزرگراه های آمریکا برای آکورد شده است.

این خودرو که از موتوری 185 اسبی، 2400 سی سی و بسیار کم مصرف سود می برد، از گیربکس cvt سود می برد که موجبات یک سواری نرم و بی صدا کم استهلاک را در مقایسه با رنو تالیسمان، هیونداری سوناتا و پژو 508 برای راننده فراهم می نماید.

پارمیس: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای پارمیس

منبع: برترین ها
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7497

به "سیویک و آکورد؛ دو اعجوبه هوندا در بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیویک و آکورد؛ دو اعجوبه هوندا در بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید