سند راهبردی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز تدوین شد

به گزارش کنفرانس هکا، تهران- خبرنگاران- رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز گفت: سند راهبردی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز با بهره گیری از نظرات صاحب نظران، تدوین شده است.

سند راهبردی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز تدوین شد

به گزارش خبرنگار علمی خبرنگاران، دکترمحمدرضا آی روز چهارشنبه درمراسم افتتاحیه سومین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری مغز ایران (ISBM2019) در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: براساس این سند، برنامه ریزی برای 4 سال آینده انجام می گردد و عملا نقشه راه آزمایشگاه در این مدت تعیین شده است.

وی اضافه کرد: این سند پس از انجام کار کارشناسی تدوین شده و باید در هیات امنای آزمایشگاه مصوب گردد تا کارهای اجرایی در این زمینه شروع گردد.

آی ادامه داد، با تمام توان در کوشش هستیم تا این آزمایشگاه به جایگاهی والا برسد و با ارایه خدمات مناسب به محققان ایرانی، زمینه توسعه هرچه بیشتر کشور در این زمینه فراهم گردد.

وی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در سال 97 در این آزمایشگاه اجرا شده است، گفت: در سال گذشته 19 عنوان خدمت به فعالیت های مجموعه اضافه شده است.

** آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز، کاملترین تجهیزات تصویربرداری مغز در منطقه را دارد

آی گفت: آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز کامل ترین تجهیزات تصویربرداری در منطقه را دارد که طراحی و ساخت آنها به دست محققان ایرانی اجرا شده که افتخاری بزرگ برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز سال 95 افتتاح شده و فعالیت خود را شروع نموده است، گفت: بخش های مختلفی در آزمایشگاه وجود دارد که کوشش شده از بهترین تجهیزات استفاده کنیم تا محققان به راحتی بتوانند کارهای پژوهشی انجام دهند.

رئیس آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز بر لزوم ترویج فعالیت های این مجموعه تاکید نمود و گفت: تاکنون 4 هزار و 500 نفر از آزمایشگاه بازدید کردند و بیش از 100 هزار نفر ساعت کارگاه آموزشی برگزار گردید.

وی به رونمایی بیوبانک این مجموعه در سال گذشته اشاره نمود و گفت: تا انتها سال گذشته تعداد نمونه های این بانک به 5 هزار مورد رسید و تا انتها امسال این تعداد به حدود 10 هزار نمونه خواهد رسید.

سومین سمپوزیوم تازه های نقشه برداری ایران به عنوان بزرگ ترین رویداد نقشه برداری مفز کشور با هدف ایجاد همگرایی بیشتر در توسعه علوم و فناوری، نقشه برداری مغز و به روز رسانی اطلاعات پژوهشگران و اندیشمندان؛ از امروز (11 اردیبهشت) در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع به کار کرد و تا فردا به کار خود ادامه می دهد.

سه پنل تخصصی با موضوع کاربردهای کلینیکی و تحقیقاتی تحریک مغزی، کاربرد کلینیکی و تحقیقاتی سیگنال های مغزی و کاربرد نقشه برداری مغز در Presurgical Plannig، در قالب این رویداد علمی برگزار می گردد.

در این سمپوزیوم 11 سخنران، بروزترین دستاورهای حوزه نقشه برداری مغز و آخرین یافته های علمی خود را در این زمینه طی 2 روز ارائه خواهند داد.

علمی * 1201*1485

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 3013

به "سند راهبردی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند راهبردی آزمایشگاه ملی نقشه برداری مغز تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید