سریال جزیره، قسمت چهارم

به گزارش کنفرانس هکا، خبرنگارانـ قسمت چهارم سریال جزیره به نویسندگی علی طالب آبادی و کارگردانی سیروس مقدم یکشنبه 23 آبان ماه 1400 وارد شبکه نمایش خانگی شد.

سریال جزیره، قسمت چهارم

در خلاصه داستان این قسمت آمده است:

ارشد با کوشش صحرا نجات پیدا می نماید و کریم برای قدردانی از صحرا شاهد را با ده هزار دلار پاداش به سراغش می فرستد و این اقدام باعث ناراحتی صحرا می شود. نجات ارشد به خاطر پول و پاداش نبود، جرقه عشق زده شده است. خانواده شاهنگ در برابر این عشق جبهه می گیرند، آن ها بیگانه ها را در خانواده برنمی تابند؛ بنابراین توطئه ها علیه صحرا آغاز می شود و...

بعد از شب پر خطر دریا و اتفاقاتی که برای صحرا و ارشد افتاد، هر دو نجات می یابند و در خشکی از هم جدا می شوند. ارشد تحت مراقبت های فوری پزشکی خانواده اش قرار می گیرد و صحرا هم به همان اتاق هتل بر می شود. شاهنگ بزرگ از بازگشت و سلامتی پسرش شادمان است و ترتیبی می دهد که پاداشی خوب به دست صحرا برسد. شاهد در زمان دیدار با صحرا می بیند که صحرا همچنان در دستگاه هولدینگ شاهنگ سرک می کشد؛ بنابراین بعد از دادن پاداش به سراغ اقدامات دفاعی لازم برای رد کردن این دردسر می رود.

همه خانواده رابطه عاطفی ارشد و صحرا را فهمیده اند؛ حتی زودتر از خودشان! بنابراین جلسات خانوادگی آغاز می شود. آذین از یک طرف، ماهک از سمتی دیگر و شاهد هم به نحوی متفاوت. اما آن چه آن ها را متحد نگه می دارد، هدفی است که برای دور نگه داشتن ارشد از صحرا دارند. ارشد و صحرا هم که فارغ از این هیاهو نرد عشق می بازند، زمان قرار های آینده شان را معین می نمایند تا این که ماهک پا پیش می گذارد و...

جزیره با گذشت چهار قسمت با سرعتی کم و به آرامی داستانش را پیش می برد. داستانی که هنوز هسته مرکزی و کنش اصلی اش معین نشده است. زن های خانواده شاهنگ در پی سرمایه گذاری برای خودشان و به دور از چشم مردان هستند، بحثی جزئی برای جانشینی شاهنگ بزرگ وجود دارد، ارشد ناگهان چشمانش روی عشق را دیده است و صحرا در میانه تهیه گزارش از مسابقات والیبال با هولدینگ شاهنگ و ارشد درگیر شده است.

در عین حال سریال کوشش می نماید که در سکانس هایی کوتاه هریک از شخصیت ها را در تنهایی شان و در خلوت خانوادگی شان نشان بدهد تا بعدتر از انگیزه ها و کنش هایشان رونمایی کند. اما این معرفی شخصیت ها تا این قسمت جواب نداده است. زن های خانواده شاهنگ بیشتر کاریکاتور آدم های تیز و توطئه گر هستند. آن ها حتی خودشان هم درباره خودشان ادعای خفن بودن دارند که بیشتر به شوخی می ماند.

مرد ها هم همگی منفعل نشان داده می شوند. در نما های بسته حرص و مترصد فرصت بودن برای کاری دیده می شود؛ اما در عمل هیچ. این شرایط انفعال برای شخصیت مردان شاید جالب باشد؛ اما برای کل سریال به نقطه ضعف تبدیل شده است؛ چراکه آن چه در نهایت در این چهار قسمت دیده می شود، زنان و مردان پولدار و خفنی هستند که تقریبا هیچ کاری نمی نمایند، فقط ژست می گیرند و شیطنت های کوچک جوان اول خانواده را دیدن می نمایند.

برای صحرا بیشتر و ملموس تر از سایرین شخصیت پردازی اجرا شده است؛ اما آن هم با انتخاب های غلط و دم دستی بد از آب در آمده است. خبرنگار عدالت خواهی که سر در پرونده های جنجالی می نماید، در مسابقات والیبال چه می نماید؟

به هر روی با سرعتی که جزیره پیش می رود و باتوجه به تعداد قسمت هایی که قرار است پخش شود، به نظر می رسد که بسیاری از جزئیات بدون پرداخت باقی خواهد ماند و جزیره بیش تر به عشق و وصال و جدایی ارشد و صحرا بپردازد.

منبع: فرارو
انتشار: 8 دی 1400 بروزرسانی: 8 دی 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12941

به "سریال جزیره، قسمت چهارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال جزیره، قسمت چهارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید