سرگزی: قانون برخورد با سارقان حرفه ای باید اصلاح گردد

به گزارش کنفرانس هکا، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید نمود: قانون در برخورد با سارقان باید جنبه بازدارندگی داشته باشد.

سرگزی: قانون برخورد با سارقان حرفه ای باید اصلاح گردد

محمد سرگزی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به افزایش سرقت در سطح جامعه درباره راهکارهای کاهش آن اعلام کرد: ما در سطح جامعه با انواع سرقت روبرو هستیم، اما بنده اکنون به دو نوع آن اشاره می کنم؛ یکی سرقت های حرفه ای است که همان طوری که تعیین است عده ای به صورت حرفه ای در زمینه سرقت فعالیت دارند و بعضا شاهدیم که در برخورد با این نوع بزهکاران قانون در برخی از جاها سهل گرفته است که باید برای برخورد با این سارقان، قانون اصلاح گردد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با بیان اینکه اما گروه دیگری از سرقت ها رابطه مستقیمی با شرایط معیشتی مردم دارد، اظهار کرد: در هر کجا فشارهای مالی و معیشتی بر این گروه افراد بیشتر می گردد، تمایل و میل آنان به سرقت نیز افزایش پیدا می نماید. برای مقابله با این نوع سرقت ها، باید در حوزه معیشتی ورود نموده و با بهبود شرایط مالی کشور بخشی از این سرقت ها را کاهش دهیم.

سرگزی در سرانجام تاکید نمود: در مورد جرائم مرتبط با سرقت باید قانون را اصلاح نموده و ساز و کار برخورد با سارقان شدیدتر گردد. در پی آن، اجرای قوانین نیز جنبه بازدارندگی پیدا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 خرداد 1401 بروزرسانی: 2 خرداد 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13825

به "سرگزی: قانون برخورد با سارقان حرفه ای باید اصلاح گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگزی: قانون برخورد با سارقان حرفه ای باید اصلاح گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید