سباستین کورس رسما مامور تشکیل دولت اتریش شد

به گزارش کنفرانس هکا، رئیس جمهور اتریش، رهبر حزب مردم و پیروز انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور را مامور تشکیل دولت جدید ائتلافی کرد.

سباستین کورس رسما مامور تشکیل دولت اتریش شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، رئیس جمهور اتریش، سباستین کورس، رئیس حزب مردم این کشور که پیروز انتخابات مجلسی اخیر در اتریش بود را مامور تشکیل دولت جدید کرد.

حزب کورس، صدر اعظم سابق اتریش در انتخابات مجلسی 29 سپتامبر پیروزی چشمگیری داشته و االبته نتوانست اکثریت مطلق را به دست آورد و حالا باید برای تشکیل دولت ائتلافی کوشش کند.

فان در بلن، رئیس جمهور اتریش مسئله حفاظت از آب و هوا را از اولویت های مهم دولت آینده اتریش گفت، اما سباستین کورس بزرگترین چالش دولت جدید اتریش را طرحی علیه رکود اقتصادی قریب الوقوع در این کشوردانسته و تاکید نمود که وظیفه اصلی ما باید این باشد که بیکاری افزایش پیدا نکند. وی همچنین تاکید نمود که هم زمان باید بار اقتصادیاتی بر شهروندان و بازنشستگان کاهش یابد. وی حفاظت از آب و هوا را اولویت چهارم دولت خود دانست.

سباستین کورس همچنین گفت که به ویژه می خواهد در یک دولت جدید بر مبارزه با مهاجرت های غیر قانونی تمرکز کند.

سباستین کورس همچنین گفت که با همه احزاب مجلس درباره دولت ائتلافی آینده مصاحبه خواهد نمود. مذاکرات طولانی برای تشکیل دولت ائتلافی آینده اتریش انتظار می رود.

معاون صدر اعظم دولت موقت اتریش بر این باور است که دولت موقت فعلی همچنان در زمستان هم در مسئولیت خود باقی باشد.

دولت ائتلافی قبلی اتریش متشکل از حزب راست پوپولیستی آزادی و حزب خلق اتریش در بهار گذشته بعد از اینکه تنها یک سال و نیم از روی کار آمدن آن می گذشت به دلیل رسوایی رئیس حزب آزادی اتریش از هم فرو پاشید.

هاینتس کریستین اشتراخه، معاون صدر اعظم وقت اتریش از حزب آزادی، در پی انتشار یک فیلم ویدئویی و رسوایی بر سر دریافت یاری های اقتصادی غیرقانونی برای حزب متبوعش، استعفا کرد. اشتراخه همچنین از سمت رهبری حزب راست گرای افراطی آزادی اتریش نیز استعفا داد.

این ویدئو مربوط به ماه جولای سال 2017 میلادی و قبل از برگزاری انتخابات مجلسی همان سال اتریش بوده است. این انتخابات در نهایت به روی کار آمدن دولت ائتلافی متشکل از حزب آزادی و حزب خلق اتریش در وین انجامید. انتشار این ویدئو به استعفای این سیاستمدار و صدر اعظم وقت اتریش و اعلام برگزاری انتخابات پیش از موعد منجر شد.

دولت سباستین کورس بعد از رسوایی حزب آزادی اتریش در اواخر ماه می با رای عدم اعتماد مجلس سقوط کرد.

حالا کورس مجدا در آستانه ساختن دولت ائتلافی جدید در اتریش قرار گرفته و اتحادیه اروپا هم از وی درخواست نموده که مجددا با حزب آزادی تشکیل ائتلاف نداده و بر تشکیل ائتلاف با سبزها تمرکز کند.

طرفداران رونالدو: مجله فوتبال و طرفداران بازکن محبوب رونالدو

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 6308

به "سباستین کورس رسما مامور تشکیل دولت اتریش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سباستین کورس رسما مامور تشکیل دولت اتریش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید