زیپ لاین های هیجان انگیز دنیا

به گزارش کنفرانس هکا، طولانی ترین زیپ لاین دنیا در سان سیتی یا شهر خورشید واقع در آفریقای جنوبی است. 2 کیلومتر طول دارد و عنوان بلند ترین زیپ لاین دنیا را به خود اختصاص داده است.

زیپ لاین های هیجان انگیز دنیا

زیپ لاین یکی تفریح بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی است. آدرنالین خونتان را با آن بالا می برید و کلی هم با جیغ و ویغ و سرو صدا در آسمان به پرواز در می آیید. بعد هم با یک فرود جانانه در حالی که قلبتان مثل گنجشک می زند روی پاهایتان می ایستید.چطور باید انجامش دهید؟ به راحتی، مطلب زیپ لاین چیست؟ را در همین مجله بخوانید.

ماجراجویانه ترین شکل آن ها را امروز در این مطلب از صفحه گردشگری مان آورده ایم تا اگر گردشگر حرفه ای هستید یا معتاد به آدرنالین و یا نه مسافری که به یکی از شهر های زیپ لاین دار می روید، حتماً خودتان را به یک پرس لذت فراموش نشدنی میهمان کنید. با خبرنگاران بمانید.

هیجان انگیزترین زیپ لاین ها

در دنیا این ورزش پرشور به عالی ترین شکل و هیجان انگیز ترین وضع ممکن انجام می گردد. از نظر کسانی که به طور حرفه ای آدرنالین نوش جان می نمایند، زیپ لاین بهترین هیجان انگیز دنیا حساب می گردد. با آن چشم اندازهای بی نظیر که از آسمان می توان مانند قاب عکسی آن ها را تماشاکرد، آن سرعت حیرت آور و صدای ضربان قلبی ناشی از هراس که در گوش می پیچد، غیر از این هم نمی تواند باشد.

اگر به شهر های زیر سفر کردید بدانید یکی از هراس آورترین و هیجان انگیز ترین زیپ لاین ها را در خود جای داده اند. پس حتماً به آن ها سر بزنید.

  • سان سیتی، آفریقای جنوبی (Pronutro Zip 2000)

    طولانی ترین زیپ لاین دنیا اینجاست. در سان سیتی یا شهر خورشید واقع در آفریقای جنوبی. 2 کیلومتر طول دارد و عنوان بلند ترین زیپ لاین دنیا را به خود اختصاص داده است. با سرعتی برابر 136 کیلومتر بر ساعت. به به چه گردد.

    می خواهم چیزی را بدانید و اینکه اگر پاهای خود را هم به سیم قلاب کنید می توانید مانند سوپر من که در هوا شناور می شد. شما هم در یک تابلو نقاشی شیبرجه بزنید و سر بخورید. پرواز کردن در ارتفاع 275 متر از سطح زمین باید بسیار هیجان انگیز باشد. آن هم روی جنگل های سر سبز و دیدنی آفریقا و ببرهایی که آن پایین منتظر سقوط شما هستند!

  • دریاچه تاهو ، کالیفرنیا (Heavenly)

    اینجا دو زیپ لاین وجود دارد که یکی از آن ها 300 متر طول و دیگری یک کیلو متر است. نمای دریاچه تاهو از بالا بسیار دیدنی است. منظره قله های پیرامید و تالاک هم قابل رویت است. و همینطور رشته کوه های کارسون و سیرا هم در این راستا وجود دارند. تقریباً یک سال است راه اندازی شده ولی به قدری هیجان انگیز است که حسابی جای خود را بین هواداران فرا ورزش یا همان تفریحات هیجان انگیز باز نموده است.

    سرعت زیپ لاین اول (300 متری)64 کیلومتر در ساعت است و سرعت دیگری به 88 کیلومتر در ساعت هم می رسد.

  • گیبون؛ تایلند (Flight of the Gibbon)

    یکی از توریستی ترین مقاصد آسیا تایلند است. از برترین مقاصد گردشگری که اتفاقاً نخستین پارک زیپ لاین را هم تأسیس نموده است. در واقع می توان گفت تایلند خاستگاه یکی از جذاب ترین زیپ لاین ها و هیجان انگیز ترین آنها در دنیا است. فکرش را بکنید پرواز برفراز جنگلهای سرسبز و انبوه تایلند چه قدر می تواند برای عاشقان هیجان و آدرنالین جذاب باشد.

    بخشی از این زیپ لاین درست از قلب جنگل های انبوه می گذرد. نزدیک به 4 مایل یعنی تقریباً 6 کیلومتر طول دارد و در شرق چیانگ مای تایلند واقع است.

  • آرِنال ، کاستاریکا (Arenal Volcano)

    در شمال غربی کشور کاستاریکا آتشفشانی وجود دارد که معتادان آدرنالین با یک زیپ لاین معروف در بالای دهانه آن به پرواز در می آیند. به همین راحتی شما هم می توانید سری به آمریکای مرکزی و کاستاریکا بزنید و حسابی از این تفریح هیجان انگیز لذت ببرید. در ارتفاعی که زیر پای شما دهانه یک آتشفشان قرار گرفته است و شما در حال جیغ زدن هستید.

    ارنال، آتشفشانی 7000 ساله که از دهانه آن هنوز دود حاصل از مواد مذاب خارج می گردد! ! من حتی نمی توانم تصورش را هم بکنم که می گردد اطراف یک آتشفشان هم تفریح کرد.

  • دیوار بزرگ چین | (Great Wall of China)

    کشوری که دارای یکی از عجایب هفتگانه جدید، دیوار چین است، مگر می گردد یکی از هیجان انگیز ترین زیپ لاین ها را نداشته باشد آن هم بر فراز همین دیوار. جایی که می توانید به جای آنکه به عنوان یک گردشگر حرفه ای روی دیوار راه بروید و از آن دیدن کنید، روی آن پرواز و همه اش را در یک قاب بی نظیر و خارق العاده تماشا کنید. عجب حس فوق العاده ای. چشم انداز منحصر به فرد و شگفت انگیزی را تصور کنید که با سرعتی غیرقابل تصور از برابر چشمانتان عبور می نماید.

  • استلا زیلا ، لاس وگاس (SlotZilla)

    یکی از جالب ترین زیپ لاین های دنیا در لاس وگاس است. شاید برای خیلی از هیجان طلب ها چندان جالب نباشد اما خوب است بدانید یکی از مشهورترین و زیباترین زیپ لاین ها در بین گردشگران است. بلندترین و طولانی ترین زیپ لاین نیست اما زیبا ترین تصاویر را از قلب لاس وگاس به شما می دهد. در حالی که فقط حدود 4.5 متر از زمین فاصله دارید و با سرعت از بالای سر مردم شهر عبور می کنید.

ترکیه: ترکیه: سفر بقه سرزمین زیبایی ها، استانبول، آنتالیا، آنکارا، کوش آداسی

مجله دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: پیام دلتا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 8469

به "زیپ لاین های هیجان انگیز دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیپ لاین های هیجان انگیز دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید