زیرساخت های فرهنگی و هنری در کشور ضعیف است

به گزارش کنفرانس هکا، به گزارش خبرنگاران، سید عباس صالحی آدینه شب در آیین افتتاحیه تالار فرهنگی بوشهر، با بیان اینکهاستان بوشهر در عرصه فرهنگی دارای پیشینه و تاریخ پربار است، گفت: در گذشته استان بوشهر به عنوان دریچه ای برای ارتباط ایران با دنیا بوده است.

زیرساخت های فرهنگی و هنری در کشور ضعیف است

وی با اشاره به تاریخچه درخشان هنر و فرهنگ در استان بوشهر اضافه کرد: این استان از گذشته تا کنون شاهد تحولات فرهنگی بسیاری بوده است که می توان به اتفاق های خوبی که در راه اندازی مدارس، نشریات و چاپخانه های این استان اتفاق افتاده است رجوع کرد.

وزیر ارشاد بیان نمود: استان بوشهر با دارای بودن آداب و رسوم های خاص و منحصر به فرد یکی از مهد های فرهنگ و هنر ایران است که در هنر های مختلف ماننده موسیقی، تئاتر و معماری این استان شاهد آن هستیم.

وی در مورد فعالیت های صورت گرفته در زمینه فرهنگی و هنری در کشور پس از انقلاب خاطر نشان کرد: در 40 سال اخیر اتفاق های مختلفی در زمینه فرهنگ و هنر اتفاق افتاده است، در هنرهای نمایشی سال 58 حدود 230 اجرا صورت گرفته اما در سال 96 این اجراها به حدود هفت هزار اجرا رسیده است.

صالحی بیان کرد: همچنین در هنرهای آوایی و موسیقی در سال 67 حدود 400 اجرا بوده و در سال 96 حدود هفت هزار اجرا شده است.

وزیر ارشاد گفت: تمامی عملکردها بیانگر این است که ایران گام های خوبی را در حوزه هنر و فرهنگ برداشته اما همراه با نقایص و مشکلاتی می باشد که یکی از شاخص ترین آنها ضعف زیرساخت های است.

وی با بیان اینکه کل فضاهای فرهنگی ما در کشور 500 مرکز فرهنگی و هنری است، توضیح داد: یکی از کمبودهای اساسی ما در حوزه فرهنگ زیرساخت ها است، اکنون سرانه فضای فرهنگی در کشور ما سانتیمتری است و حتی اگر پروژه های درحال احداث نیز تکمیل گردد باز با کمبود فضا روبرو هستیم.

صالحی گفت: عمده برنامه های ما در وزارت ارشاد تقویت زیرساخت های فرهنگی و در کشور است و بخش عمده تفاهم نامه های ما در سطح کشور و استان بوشهر نیز مربوط به همین بخش است.

وی از سفر رئیس جمهور به استان بوشهر اطلاع داد و گفت: مجتمع جدید فرهنگی و هنری بوشهر یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر خواهد بود.

sabzevartoday.ir: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

tafreh.ir: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 2104

به "زیرساخت های فرهنگی و هنری در کشور ضعیف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های فرهنگی و هنری در کشور ضعیف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید