زیباترین قلعه هایی که می توانید در نزدیکی لیسبون ببینید

به گزارش کنفرانس هکا، زیباترین قلعه های لیسبون

بیشتر قلعه های پرتغالی و بعلاوه زیباترین قلعه های لیسبون ممکن است با بسیاری از قلعه های افسانه ای اروپایی دیگر متفاوت به نظر برسند. این به این معنی نیست که آن ها زشت هستند. علاوه بر این بسیاری از قلعه های پرتغالی از سنگ هایی به رنگ بژ مایل به قهوه ای ساخته شده و تصویری از نور خورشید را ارائه می نماید. زمانی که شما سفر خود را می خواهید در مرکز بگذرانید بنابراین می توانید با یک سفر روزانه و بازدید از زیباترین قلعه های لیسبون مسیری لذت بخش را برای پرورش حواس خود استفاده نمایید. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص این قلعه ها بیشتر بدانیم.

زیباترین قلعه هایی که می توانید در نزدیکی لیسبون ببینید

قلعه لیریا | Leiria Castle

اگر از لیریا بازدید نمایید مطمئنا برجسته ترین نماد این شهر را مشاهده خواهید کرد و آن قلعه ای در بالای یک تپه و مشرف به شهر می باشد. این ساختمان به قلعه های پری دریایی که در سایر نقاط اروپا یافت می شوند شباهت ندارد. البته که قلعه های دفاعی نباید فریبنده باشند. با این حال زیبایی خاصی در قلعه لیریا با سقف رنگی کاشی مانند و پنجره های قوسی آن وجود دارد. در داخل این مجموعه قرون وسطایی می توانید دیوارهای قرون وسطایی، کلیسای نوسا سنهورا و کاخ های سلطنتی را مشاهده نمایید. این بنا در سال 1135 ساخته شده اما فقط 5 سال پس از آن به وسیله غارتگرها تخریب شده است. قلعه لیریا حدود 1.5 ساعت با ماشین از لیسبون فاصله داشته و در قرن بیستم بازسازی گسترده ای بر روی آن اجرا شده است.

قلعه اوورامونت | Castle of Evoramonte

قلعه اوورامونت یک ساختار خیره کننده و یکی از زیباترین قلعه های لیسبون می باشد که به نظر می رسد در چندین لایه ساخته شده. ساخت این قلعه در قرن چهاردهم آغاز شده است. ساختمان قلعه مستطیلی شکل بوده و برج های دایره ای دارد و در بالای یک تپه قرار گرفته است که به این طریق چشم اندازی پانوراما را از روستا به نمایش می گذارد. گره های طناب در نمای خارجی به عنوان نمادی از خانوادا براگانسا (Bragança) بوده و مجسمه هایی نیز در خارج قلعه قرار گرفته اند. در داخل سقف های گنبدی به وسیله ستون ها پشتیبانی می شوند. قلعه اوورامونت مشهور است به اینکه اینجا محلی است که معاهده خاتمه جنگ های داخلی در سال 1834 امضا شده است. سریعترین راه برای رسیدن به آن بزرگراه های A2 و A6 می باشند.

قلعه مورس ها | Castle of the Moors

قلعه مورس ها نیز به عنوان یکی از زیباترین قلعه های لیسبون کمتر از 30 کیلومتر از این شهر فاصله داشته و در سینترا قرار گرفته است. به علت اینکه در قرن هشتم میلادی به وسیله مورس ها ساخته شده نام خود را این چنین گرفته است. این مجموعه بعدا به وسیله مسیحیان در زمان ریکونکیستا (Reconquista) اشغال گشت. کلیسای قلعه در زلزله 1754 به شدت آسیب دیده و فروپاشی های بیشتری را پس از آن در پی خود داشت. این قلعه در نهایت رها شده و در اواسط قرن نوزدهم بازسازی های محدودی روی آن انجام گشت. در روزهای افتخار این قلعه دارای دیوارهای سنگی، سنگ های قائم و سنگ های بزرگ برای تقویت خود بوده است. امروزه این بنا بیشتر به ویرانه شبیه شده است اما اگر خودتان را به این منطقه برسانید می توانید چشم اندازهایی عالی از سینترا را مشاهده نمایید.

قلعه آلمورال | Castle of Almourol

اعتقاد بر این است که قلعه آلمورال بر روی خرابه های یک بنای رومی ساخته شده است. این بنا بازسازی شده است اما معلوم نیست که دقیقا چه چیزی بازسازی شده است. در هر صورت این قلعه به عنوان مثالی از بناهای تاریخی قرون وسطی که نظامی می باشد در نظر گرفته شده به ویژه این بنا همچون تمپلار شوالیه (Knights Templar) می باشد. این قلعه بر روی یک تپه گرانیتی در یک جزیره کوچک در میان رودخانه تاگوس واقع شده است. ضروری است بدانید که تاگوس طولانی ترین رودخانه در سبه جزیره ایبری می باشد. این ساختار که از زیباترین قلعه های لیسبون می باشد به عنوان یک قلعه دفاعی بزرگ به کار گرفته شده که بخش های مسیحی و موروی پرتغال را تقسیم می کرده است. این بنا در یک زمین لرزه در قرن هجدهم میلادی به شدت آسیب دیده و بر اساس سبک رومانتیک مجددا بازسازی گشت.

برج بلم | Belem Tower

اگر شما به بسیاری از عکس های پرتغال دقت کرده باشید احتمالا برج های بلم را که زمانی به عنوان نشانه ای از لیسبون برای نماد کشور استفاده می شده است دیده اید. این ساختار قرن شانزدهمی با برج های پیچیده اش مانند برج ساعت موریش، در رودخانه تاگوس قرار گرفته و از بدنر لیسبون در مقابل مهاجمان محافظت می کرده است. زمانی که در قرن شانزدهم میلادی مهاجران پرتغالی آغاز به سفر کردند، این برج آخرین چیزی بوده که در حال ترک شهر می دیده و اولین ساختار قابل مشاهده در هنگام بازگشت بوده است. این برج که در منطقه بلم و غرب مرکز شهر قرار گرفته است بیشترین مقدار گردشگر را به خود جذب می کند.

قلعه اوبیدوس | Obidos Castle

روستای اوبیدوس از زمان پیش از رومیان وجود داشته است هرچند که قلعه تا قرن دوازدهم ساخته نشده بود. این قلعه به نام حضور عروس نامگذاری شده بود زیرا در سال 1282 پادشاه برای عروس خود آن را بنا کرد. این قلعه قرون وسطایی که از زیباترین قلعه های لیسبون می باشد بر روی یک تپه قرار گرفته و دیوارهای آن تمامی روستا را در همان دوران قدیم در بر می گرفته است. ممکن است بتوانید بر روی دیوارهای اطراف روستا قدم بزنید. قلعه ای که در اینجا شکل گرفته است دارای برج های بلند و حیاط می باشد. به علت وجود عناصر رومانسکایی، گوتیک، مانوئلین و باروک، این بنا یک نمونه اصلی از معماری قرون وسطایی به شمار میرود.

قصر ملی پنا | Pena National Palace

در یک روز آفتابی گردشگران لیسبون ممکن است بتوانند یک تصویر ابدی از قصر ملی پنا را مشاهده کنند که در بالای تپه در سینترا قرار گرفته است. کاخ ملی پنا که بر روی ویرانه های یک صومعه بنا شده است بیشتر از سایر قلعه های پرتغال شگفت انگیز بوده و جالب توجه می باشد. این یک نمونه عالی از معماری رومانتیک قرن نوزدهم در پرتغال می باشد. علاوه بر این این کاخ در کنار پارکی قرار گرفته است که بیش از 500 گونه درختی از سراسر دنیا در آن قرار گرفته است. بعلاوه این قصر ملی یکی از جاذبه های گردشگری پرتغال نیز به شمار می رود. شما با یک سفر یک روزه به راحتی می توانید قلعه و مورس های اطراف آن را بازدید نمایید.

پرتغالی ها در دوره ای از قرون وسطی به قدرتی رسید که توانست ساختارهای عظیمی را بنا کرده و سرزمین های بسیاری را اشغال نماید. اغلب آنچه به عنوان زیباترین قلعه های لیسبون شناخته می گردد به جای مانده از این دوران می باشد.

منبع: www.touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 13232

به "زیباترین قلعه هایی که می توانید در نزدیکی لیسبون ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین قلعه هایی که می توانید در نزدیکی لیسبون ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید