رویای سیامک، جاودانگی در پرسپولیس

به گزارش کنفرانس هکا، خوبی اش این است که سیامک نعمتی با رویای ملی پوش شدن به پرسپولیس نیامده. آمده که به قول خودش در پرسپولیس جاودانه گردد و با سکوت و تلاشش در این راه قدم برمی دارد.

رویای سیامک، جاودانگی در پرسپولیس

به گزارش خبرنگاران ، زهرا اسدی، امروزِ سیامک نعمتی روزی را به یادمان آورده که می گفت می خواهم در پرسپولیس جاودانه شوم. امضایش هنوز ننشسته بود پای برگه قرارداد باشگاه اما حرف های شان را زده بودند. حالا همان نقل قول یک جمله ای را کنج ذهن تان داشته باشید تا ببینیم ستاره 88 تا این جاودانگی چقدر راه دارد.

سیامک نعمتی ویژگی هایی دارد که تفاوتش با خیلی دیگر از ستاره ها را باید در آنها جستجو کنیم. ویژگی هایی که در نخستین فصل حضورش در پرسپولیس، او را نگه داشتند و قطعا بدون آنها نعمتی هیچ موفقیتی را تجربه ننموده بود. شکیبای او بهترین نمونه از همین ویژگی هاست. چیزی که نزدیکان سیامک وقتی می خواهند درباره ی او حرف بزنند، پیش از همه آن را به زبان می آورند و تاکید بعدی شان هم این است که او نه فقط در فوتبال، که در زندگی شخصی اش هم به همین اندازه آرام و شکیبا است.

برای تایید این ادعا کافی است روزهای اول حضور او در تیم پیکان را به یاد بیاوریم. همان روزهایی که می دیدیم مجید جلالی با بی اعتنایی از کنار سیامک نعمتی می گذرد. انگار کوچک ترین اعتقادی به او نداشت. کم کم اما به او بازی داد و به یکباره نعمتی شد همه کاره تیم. به طوری که جلالی می گفت حاضر است هر بازیکنی و حتی گادوین منشا را از دست بدهد اما نعمتی را نه. که البته هر دو را از دست داد اما بیشتر نگران جای خالی نعمتی بود تا گلزن نیجریه ای.

عجیب هم نبود آن همه اصرارش برای نگه داشتن سیامک نعمتی که در آن سه سال فقط در دو پست برای پیکان بازی ننموده بود: دروازه بان و دفاع چپ. گاهی اما دفاع راست بود و در بعضی بازی ها هافبک راست. یک روز هافبک وسط بازی می کرد و روزی دیگر هافبک چپ. کم کم تا پشت فوروارد نفوذ کرد و حتی گاهی در خط حمله پیکان به بازی گرفته می شد. برای همین بود که مجید جلالی از دست دادنش را به سختی پذیرفت.

و ناگهان بهترین بازیکن پیکان در پرسپولیس تبدیل شد به بازیکنی که فقط روی نیمکت می نشست و فرصت بازی به او نمی رسید. سیامک نعمتی اما مثل نخستین روزهایش در پیکان شکیبای کرد، حرفی نزد و حتی ندیدیم که این همه نیمکت نشینی اخم را به چهره اش بیاورد. حتی فصل پیش که در یکی دو بازی به زمین آمد و با پاس گل و یا گل هایش نتیجه را به سود پرسپولیس برمی گرداند، چیزی برایش تغییر نکرد و در بازی بعدی می دیدیم که دوباره روی نیمکت نشسته.

واقعیت اما این است که حتی اگر پرسپولیس محروم نمی شد و ستاره هایش نمی رفتند، برانکو ایوانکوویچ باز هم سیامک نعمتی را در برنامه هایش می گنجاند. چرا؟ چون او هم از تیپ جدید بازیکنانی است که برانکو و فوتبال دنیا می پسندند. انگار ذائقه فوتبال کلا عوض شده. حالا مربیان ترجیح می دهند وسط زمین بازیکنانی مثل مودریچ، راکیتیچ و یا یکی مثل ژاوی را داشته باشند. یا نمونه هایی از سیدجلال و شجاع و حتی انصاری را در دفاع وسط.

در واقع الان فوتبال دنیا بازیکنانی را می پسندد که هم توان فنی و هم قدرت بدنی بالایی داشته باشند. پرسپولیس هم از این نمونه ها زیاد دارد اتفاقا: کمال، نعمتی، نوراللهی، علیپور. بازیکنانی که بر خلاف سلیقه ی قدیمی ترها، جثه آنها برتری شان را تعریف نمی نماید.

سیامک نعمتی هم یکی از همین هاست. بازیکنی که همه ویژگی های دلخواه برانکو را دارد. سرعتش عالی از همه هافبک های پرسپولیس بالاتر است و از آن بهتر، دقت پاس هایش که حیرت انگیز جلوه می نماید. نعمتی در هر بازی بالای 86% پاس سالم می دهد که بی نظیر است برای یک هافبک در لیگ ایران. او در پیکان در پست های زیادی بازی نموده و برای همین حالا شده آچاری در دست برانکو که یک روز او را در خط حمله به بازی می گیرد، روزی دیگر پشت فوروارد و یا در بازی حساس و مهمی مثل بازی در خانه السد با خیال راحت در دفاع راست. سیامک نعمتی هم بر خلاف قامت نه چندان بلندش که حتی به 180 سانتیمتر نمی رسد، یک سرزن فوق العاده است و گواه مان برای این ادعا، عملکردش در دوحه که در همه نبردهای هوایی سر اول را او زد. حتی اگر در سرزنی به خوبی سیدجلال و شجاع و یا انصاری نباشد.

شماره 88 پرسپولیس یک ویژگی عجیب و غریب هم دارد: هوش پوششی. یعنی به خوبی می داند که وقتی در دفاع بازی می نماید، در چه زمانی باید کجا را پوشش بدهد و بازیکنان مقابلش را چطور پوشش بدهد برای توپ گیری. دوباره بازی با السد را به یاد بیاورید که او در دفاع راست، حتی یک اشتباه هم نداشت در پر کردن فضاهای خالی.

خوبی اش این است که سیامک نعمتی با رویای ملی پوش شدن به پرسپولیس نیامده که ذهنش درگیر تیم ملی باشد. آمده که به قول خودش در پرسپولیس جاودانه گردد و با سکوت و تلاشش در این راه قدم برمی دارد و بر خلاف جنگجو بودنش در زمین، ندیده ایم که دنبال حاشیه های بیرونی بدود. برای یک بازیکن 24 ساله شاید خیلی زود باشد اما انگار سیامک نعمتی راز جادوانگی را به خوبی دریافته است.

ayrokh.ir: مجله گردشگری و مسافرتی

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 923

به "رویای سیامک، جاودانگی در پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویای سیامک، جاودانگی در پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید