روغن های آروماتراپی برای مو

به گزارش کنفرانس هکا، روغن آروماتراپی را می توان با روغن اسطوخودوس، روغن رزماری و غیره با هم مخلوط کرد و ماساژ این ترکیب بر روی پوست سر باعث رشد موهای سالم می گردد. این مقاله در خصوص مراقبت از موها با روغن های آروماتراپی است.

روغن های آروماتراپی برای مو

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

روغن آروماتراپی را می توان با روغن اسطوخودوس، روغن رزماری و غیره با هم مخلوط کرد و ماساژ این ترکیب بر روی پوست سر باعث رشد موهای سالم می گردد. این مقاله در خصوص مراقبت از موها با روغن های آروماتراپی است.

روغن های ضروری در آروماتراپی برای افزایش فعالیت فیزیکی و بعلاوه رفاه روانی مورد استفاده قرار می گیرند. مزایای آروماتراپی به وسیله افرادی که به شیوه های مختلفی از جمله ماساژ، احیا کردن اسانس های اسیدی، روشن کردن شمع های معطر و استفاده نموده اند بیان شده است. با این حال، این آروماتراپی معروف همواره برای درمان مسائل مو مانند ریزش مو و لکه های قهوه ای مورد استفاده قرار گرفته است. روغن های ضروری که از گیاهان مخصوص به وسیله تقطیر استخراج می شوند، هنگامی که روی پوست سر استفاده می شوند، فولیکول های مو را تحریک می نمایند، درنتیجه رشد مو بهتر می گردد. امروزه تعداد زیادی از شامپو های آروماتراپی و تهویه مطبوع در فروشگاه های سراسر دنیا قرار یافت می گردد.. بازاریابان ادعا می نمایند که این شامپو و تهویه مطبوع با روغن آروماتراپی تغذیه، تعادل و موها را بهبود می بخشد. علاوه بر این، از آنجا که این محصولات مراقبت از مو دارای pH متعادل هستند، و ملایم هستند و می توانند روزانه بدون ترس از خشک شدن پوست سر استفاده شوند.

روغن آرایشی و بهداشتی آروماتراپی

انواع مختلفی از اسانس در بازار وجود دارد. هزینه های آنها با توجه به کشور که در آن استخراج شده و شرایط آب و هوایی متفاوت خواهد بود. در زیر بعضی از رایج ترین روغن آروماتراپی که استفاده می گردد بیان شده است.

ریحان

رزماری

گل سرخ

روغن جوجوبا

اسطوخدوس

مرمرک

اسانس هویج

ایلانگ ایلانگ

شمعدانی

پالمروزا

گل سرخ

بابونه رومی

لیمو شیرین

روغن زیتون

روغن درخت چای

بابونه

مریم گلی

سدر

آویشن

روغن دانه انگور

ترکیبی از روغن های ضروری برای ماساژ پوست سر استفاده می گردد که باعث تغذیه مو و پوست سر و حفظ آنها می گردد. نوع ترکیب فرموله شده بستگی به نوع مو دارد. بیایید یک نگاه سریع به مخلوط فرموله شده برای هر نوع مو بیندازیم.

موهای چرب: ترکیبی از ریحان که باعث رشد مو می گردد، روغن رزماری جلوگیری از شوره سر، تمیز نگه داشتن پوست سر و ایلانگ ایلنگ که باعث رشد مو می گردد برای نوع موهای چرب مفید است. این روغن ها باید با یک روغن پایه مانند روغن آفتابگردان یا روغن گلرنگ مخلوط شوند و سپس روی پوست سر ماساژ داده شوند.

موهای خشک: غدد سباسه نامنظم منجر به خشک شدن پوست سر می گردد که به نوبه خود موجب شکستگی مو می گردد. برای مقابله با این مشکل، می توان ترکیبی از اسانس گل رز، را در روغن یا روغن پایه یا روغن ججوبه مخلوط کرد و روی سر ماساژ داد. این ترکیب برای موهای خشک بسیار توصیه می گردد، زیرا عصاره گل رز اسانس پوست را صاف می نماید، در حالی که اسانس هویج موها را تغذیه می نماید. از سوی دیگر، مرک به تحریک غدد سباسه غیرفعال یاری می نماید.

موهای معمولی: روغن های ضروری گل مریم در تقویت مو یاری می نماید و اثر تمیز نماینده بر روی مو دارد. علاوه بر این روغن اسطوخودوس باعث جلوگیری از تشکیل شوره سر در پوست سر می گردد. بنابراین، ترکیب این سه روغن یک روغن حامل مناسب برای موهای معمولی است.

روغن آروماتراپی برای رشد مو

اگر شما به طور خاص دنبال یک ترکیب اهستید که بتواند باعث بهبود رشد مو گردد، شما می توانید این ترکیب آروماتیک را امتحان کنید. در یک بطری شیشه ای، 2 قطره روغن ضروری، 3 قطره روغن اسطوخودوس، 3 قطره روغن رزماری و 2 قطره اسانس اسیدهای سدر، بریزسد و به خوبی مخلوط کنید. سپس به این مخلوط 4 قاشق چای خوری روغن دانه انگور و نیم قاشق چایخوری روغن ججوبه اضافه کنید. این مخلوط را کاملا مخلوط کنید. هر شب قبل از خواب، پوست خود را با این مخلوط به مدت سه دقیقه ماساژ دهید. سر خود را با یک حوله گرم بپوشانید و صبح آن را بشویید. با این حال، اگر فشار خون بالا دارید، از مصرف روغن رزماری خودداری کنید.

روغن آروماتراپی برای سلامتی مو

آماده سازی ترکیب اسانس اسطوخودوس و اسانس خالص، هر کدام 6 قطره و مخلوط کردن آن در 4 اونس روغن حامل مانند سویا یا روغن بادام، به بهبود سلامتی مو یاری می نماید. ماساژ این روغن به طور صحیح بر روی پوست سر باعث ایجاد فولیکول های سالم مو می گردد، درنتیجه رشد مو افزایش می یابد. پس از نیم ساعت، موهای خود را با شامپو بشویید 3 قطره روغن خام را به شامپو اضافه کنید.

استفاده از این روغن ها برای ریزش مو، رشد مو، تقویت مو، کاهش خارش پوست سر، بهبود شرایط پوست سر ، کنترل شوره سر، و غیره تاثیر بسیار خوبی دارند. تمام این مزایا باعث می گردد مردم به فروشگاه ها بروند و روغن های ضروری را انتخاب نمایند.

منبع: راسخون
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12879

به "روغن های آروماتراپی برای مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن های آروماتراپی برای مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید