راه حل سازمان غذاو دارو برای شفافیت در تخصیص ارز ترجیحی

به گزارش کنفرانس هکا، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به کاهش منابع ارزی این سازمان در سال 99، گفت: به منظور شفافیت بیشتر، ثبت سفارش های ارسالی به بانک مرکزی درمورد تخصیص ارز ترجیحی روی سایت سازمان بارگذاری و قابل دسترسی خواهد بود.

راه حل سازمان غذاو دارو برای شفافیت در تخصیص ارز ترجیحی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، غلامحسین مهرعلیان، مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع ارزی سازمان غذاودارو در سال جدید نسبت به سال 98، یک میلیارد دلار کاهش یافته است، کوشش سازمان این است که با دقت بالا ارز ترجیحی را به نحوی در اختیار تامین کنندگان قرار دهد که بخش بزرگی از جامعه هدف پوشش داده گردد.

وی با اشاره به اینکه موافقت وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پیشنهاد سازمان غذاودارو مبنی بر اعلام میزان و چگونگی تخصیص ارز ترجیحی به شرکت های دارویی گامی دیگر در جهت شفافیت بیشتر در وزارت بهداشت است، اضافه کرد: سازمان غذاودارو در راستای شفاف سازی فرایند های خود در سال جدید، تمام لیست های ثبت سفارش ارسالی به بانک مرکزی و تخصیص ارز را در سایت سازمان بارگذاری خواهد نمود تا همه ذی نفعان به آن دسترسی داشته باشند.

مدیرکل دارو سازمان غذاودارو هدف از این اقدام را باتوجه به محدودیت شدید منابع ارزی، شفافیت در تصمیم گیری ها و عدالت در تخصیص ارز دانست.

مهرعلیان اعلام کرد: آنچه مهمترین رکن تصمیم گیری در تخصیص و اولویت بندی ارز محسوب می گردد؛ تامین دارو، موجودی محصول و ماده اولیه مورد احتیاج بازار خواهد بود، بطوریکه محصولاتی که در صدر احتیاج جامعه قرار دارند، در اولویت تخصیص ارز جهت تامین قرار خواهند گرفت.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 10552

به "راه حل سازمان غذاو دارو برای شفافیت در تخصیص ارز ترجیحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه حل سازمان غذاو دارو برای شفافیت در تخصیص ارز ترجیحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید