راهنمای سفر به مکزیک

به گزارش کنفرانس هکا، مکزیک کشوری است واقع در آمریکای شمالی که عظیم ترین کشور اسپانیایی زبان در جهان (با دارا بودن حدود یک سوم از اسپانیایی زبانان جهان) می باشد.مکزیک به سبب حیات وحش متنوع، سواحل جذاب و دیدنی و آداب و رسوم جالب و متنوع، یکی از توریستی ترین کشورهای جهان محسوب می گردد.

راهنمای سفر به مکزیک

این کشور مهد یکی از تمدن های باستانی عظیم جهان، یعنی تمدن آزتک می باشد. انقلاب فرهنگی مکزیک متعلق به 40 هزار سال پیش است که مربوط به کاشت ذرت سرخ پوستان عهد باستان می گردد. مشهورترین قبایل بومی مکزیک، قوم مایا بودند که در جنگل های بارانی ساکن بودند. این قوم در هنر، معماری، ستاره شناسی و ریاضیات به دستاوردهای بسیاری رسیده اند.

موقعیت: قاره آمریکای شمالی

زبان: اسپانیایی (حدود 62 زبان سرخ پوستی دیگر نیز از سال 2003 به بعد به عنوان زبان ملی مکزیک ثبت شده اند)

وسعت: 1.972.550 کیلومتر مربع

جمعیت: 126.577.691 میلیون نفر

پایتخت: دودوما

ساعت محلی: 9.5 ساعت عقب تر از ایران

آب و هوای غالب: معتدل کوهستانی و گرم و مرطوب

بهترین زمان سفر به کشور مکزیک بین ماه های دسامبر تا آوریل می باشد.

دیدنی ترین جاذبه های کشور مکزیک

پارک لاس پوزاس: یکی از زیباترین نقاط جهان می باشد. این پارک از طبیعتی زیبا برخوردار است و با مجسمه های سورئال شبیه به خرابه های بر جای مانده از یک عمارت به نظر می رسد.

موزه زیر آب شهر کانکون: یکی از جالب ترین موزه های زیر آب در شهر کانکون مکزیک واقع شده است. این موزه در واقع تعدادی مجسمه انسان است که به جهت حفاظت از صخره های دریایی ساخته شده است. شما می توانید با غواصی یا با استفاده از قایق های شیشه ای از این موزه دیدن کنید.

ال کاستیلو: یکی از برجسته ترین آثار بر جای مانده از قوم مایا می باشد که قدمت آن حدود ده قرن تخمین زده شده است. این هرم چرخه نجومی معروف به قوم مایا را نمایش می دهد. دو مرتبه در سال، سایه ای شبیه به مار روی 365 پله هرم ال کاستیلو شکل می گیرد و سایه ای که روی هر پله می افتد، یکی از روزهای سال را نمایش می دهد.

مکزیکو سیتی: پایتخت کشور مکزیک بوده و از موزه ها، گالری ها، باغ های شناور و جاذبه های دیدنی بسیاری برخوردار است. بسیار از جاذبه های این شهر در آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

آشنایی با فرهنگ و مردم مکزیک

* مردم مکزیک خونگرم، مهربان و بافرهنگ هستند. آن ها به ظاهر و لباس خود اهمیت زیادی می دهند. مردم مکزیک چندان خوش قول نبوده و معمولاً در قرار ها به موقع حاضر نمی شوند. در فاصله نزدیک به هم صحبت می نمایند و گذاشتن دست در جیب هنگام صحبت را نوعی بی احترامی تلقی می نمایند.

* مکزیک کشوری است با 6 زبان ملی ثبت شده.

* باورها بر این است که عظیم ترین اهرام جهان در مصر قرار دارند. اما برخلاف باور عموم عظیم ترین اهرام جهان در مکزیک قرار گرفته اند.

* در دوران سرخ پوستان آزتک، پول رایج مکزیکی ها، دانه های کاکائو بوده است.

* قبیله ازتک هر ساله حدود 250 نفر از مردم قبیله خود را قربانی می نمایند.

* کشور مکزیک از فستیوال های جالب و هیجان انگیزی مانند روز مردگان برخوردار است.

* حدود 900 سال پیش، برای اولین بار ذرت بو داده در مکزیک درست شد.

* سانفرانسیسکو، قبل از جنگ میان آمریکا و مکزیک، متعلق به کشور مکزیک بود.

* عظیم ترین ناوگان تاکسیرانی جهان متعلق به مکزیک می باشد. در این ناوگان روزانه حدود 100 هزار تاکسی در شهر تردد می نمایند.

* پر ترافیک ترین شهر جهان، مکزیکو سیتی می باشد.

شکم گردی در مکزیک

غذاهای مکزیکی در سراسر جهان از محبوبیت خوبی برخوردار بوده و بسیار لذیذ و خوش طعم می باشند.

معروف ترین و پرطرفدارترین غذای مکزیکی، تاکو می باشد. این محبوبیت تا حدی می باشد که یک روز را به روز ملی تاکو اختصاص داده اند. تاکو در واقع نان تورتیلا پخته شده ای است که محتویات داخلی آن را چیزهای مختلفی مانند مرغ، گوشت، سبزیجات و پنیر در بر می گیرد.

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای مکزیک، چیلاکیله است. این غذا از سرخ کردن چیپس های تورتیلا بدست آمده و در آخر با سس سالسا سرو می گردد.

از دیگر غذاهای معروف مکزیکی می توان به بوریتو، خوراک مکزیکی، کسادیا، تاماله و سالسا اشاره نمود.

چطور به مکزیک برویم

آژانس مسافرتی ماهبان گشت آسمان با تجربه ای بسیار بالا در زمینه برگزاری تور مکزیک، توانسته رضایت مشتریان خود را در سفر به این مقصد جذاب جذب کند. برای خرید تور مکزیک می توانید با شماره 88482850 تماس گرفته و از اطلاعات کامل تور آگاه شوید.

آیان کتاب: مجموعه ای از بهترین کتاب های دنیا را در این مجموعه بخوانید

دبی: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

منبع: همگردی
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 9638

به "راهنمای سفر به مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید