دکوراسیون اتاق خواب با رنگ های زرد, سفید و مشکی

به گزارش کنفرانس هکا، اتاق خواب بخشی از خانه است که دکوراسیون آن بسیار حائز اهمیت میباشد. طراحی داخلی این بخش از خانه باید به نحوی صورت گیرد که آرامش و راحتی را برای رفع خستگی ناشی از فعالیت روزانه در فضای اتاق به ارمغان بیاورد. رنگ اصلی ترین عنصر در دکوراسیون داخلی ست بنابراین انتخاب رنگ مناسب برای این مکان باید طبق اصول و بحث هارمونی رنگ ها صورت گیرد. استفاده نامتعادل از رنگ ها باعث ایجاد یکنواختی و خستگی در فضا شده و دلزدگی ایجاد میکند. ترکیب رنگ های زرد, سفید و مشکی یک ترکب رنگی مناسب برای رنگ آمیزی این قسمت از خانه است که ایده ای مناسب و جالب برای افراد با ذوق به شمار می آید. نکته ای که باید قبل از انتخاب این ترکیب به آن توجه شود آگاهی از تاثیر روانی رنگ ها بر روحیات افراد است. بدین منظور به طور خلاصه در ادامه به بررسی این سه رنگ از نظر روانشناسی پرداخته شده است:

دکوراسیون اتاق خواب با رنگ های زرد, سفید و مشکی

زرد

از نظر روانشناسی رنگ زرد حسی سرشار از خوشحالی, شادی و سعادتمندی را منتقل میکند و وجود این رنگ در اتاق خواب انرژی و اشتیاق ایجاد میکند. سایه روشن های این رنگ جذاب میتواند بر ذهن افراد اثر بگذارد و خلاقیت آنها را بالا ببرد.

مشکی

رنگ مشکی قدرتمندترین رنگ در روانشناسی محسوب میشود. این رنگ حسی از قدرت و سلطه را در فضا ایجاد نموده و قابل ترکیب با سایر رنگ ها خصوصاً زرد و سفید میباشد. استفاده از این ترکیب رنگ در اتاق خواب آن را زیباتر و جذاب تر نشان میدهد.

سفید

رنگ سفید به تنهایی حسی تهی و خالی منتقل میکند, به همین دلیل اصولاً در ترکیب با سایر رنگ ها به کار میرود. این رنگ فضای خانه را بزرگتر و تمیزتر نشان میدهد و آرامش بی نظیری در فضا ایجاد میکند. این رنگ قابلیت آن را دارد که هر رنگی را در کنار خود بپذیرد. در واقع زمینه سفید مانند یک بوم نقاشی ست که میتوان هر طرح و نقشی روی آن پیاده نمود.

ترکیب رنگ زرد, مشکی و سفید

اولین مرحله در طراحی دکوراسیون اتاق خواب انتخاب رنگ مناسب است. با آگاهی از ترکیب رنگ های مناسب و تاثیرات آنها بر روحیه افراد میتوان دکوراسیونی جذاب و دوست داشتنی در اتاق خواب ایجاد نمود. رنگ های زرد, سفید و مشکی را میتوان به تنهایی یا به صورت تلفیقی در المان های اتاق خواب استفاده کرد. ما در این نوشته سعی دارد انواع مختلف دکوراسیون داخلی با ترکیب این سه رنگ را در معرض دید علاقمندان قرار دهد و ایده های خلاقانه ای را به منظور طراحی اتاق خواب با این ترکیب رنگ معرفی نماید. با ما همراه باشید.

در تصویر زیر تختی را مشاهده میکنید که دیوار پشت آن با کاغذ دیواری سفید و مشکی پوشیده شده و نور زرد آباژورها باعث شده ترکیب سه رنگ سیاه, سفید و زرد در طراحی اتاق خواب نمایی زیبا ایجاد کند.

افزودن رنگ زرد لیمویی به سرویس خواب مشکی باعث میشود نمای آن زیباتر و رمانتیک به نظر بیاید. ترکیب رنگ کلاسیکی مشکی و سفید با زرد لیمویی در رنگ آمیزی روتختی و پرده باعث ایجاد حسی گرم و رضایت بخش از حضور تختخواب مشکی میشود.

تصویر زیر ترکیبی بسیار مناسب و ایده آل از سه رنگ مشکی, سفید و زرد در اتاق خواب را به نمایش گذاشته است. زیبایی این طرح بی نظیر است و در فضای ایجاد شده نوعی هارمونی بین عناصر اتاق به چشم میخورد.

در تصویر زیر نور زرد رنگ آباژور تاثیر بسزایی بر زیبایی دکوراسیون اتاق خواب گذاشته است. استفاده محدود از رنگ سفید و در مقابل کاربرد فراوان رنگ مشکی و زرد باعث زیبایی هر چه تمام این اتاق خواب شده است.

اتاق خواب زیر به سبک معاصر طراحی شده و خاکستری رنگ غالب دکوراسیون آن محسوب میشود. استفاده از رنگ زرد در کنار رنگ های سفید, مشکی و خاکستری فضای این اتاق را زیبا و منحصر به فرد نموده است.

اتاق خواب زیر نمونه بارزی از دکوراسیون با ترکیب رنگ های زرد, سفید و سیاه است. یکنواختی و یکدست بودن این رنگ ها باعث شده اجزای اتاق در کنار هم ترکیب رنگ بسیار زیبایی داشته باشند. آنچه که در فضای این اتاق بیشتر از سایر وسایل به چشم میخورد مبلمان زرد رنگ است و همین امر به جذابیت و زیبایی اتاق می افزاید.

ترکیب سه رنگ زرد, مشکی و سفید در رنگ آمیزی روتختی و پرده ها زیبایی دکوراسیون اتاق زیر را دوچندان نموده است. قرار دادن روتختی گلدار با این ترکیب رنگ بر روی تخت مشکی عاملی موثر در منحصر بفرد بودن طراحی این اتاق به شمار میرود. همانطور که دیده میشود از رنگ زرد به صورت تک رنگ در میزهای کنار تخت و قاب آینه استفاده شده است.

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

طفره: طفره: تارنمای خبری تحلیلی

منبع: ساختمانچی
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7528

به "دکوراسیون اتاق خواب با رنگ های زرد, سفید و مشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون اتاق خواب با رنگ های زرد, سفید و مشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید