دکوراسیون اتاق خواب با ترکیب رنگ سفید و آبی

به گزارش کنفرانس هکا، رنگ سفید رنگی خنثی میباشد که به عنوان رنگی غالب در اکثر دکوراسیون های داخلی به چشم میخورد. از این رنگ اصولا به عنوان پس زمینه برای سایر رنگ ها استفاده میشود. دیگر رنگ ها در کنار رنگ سفید جذابیت و زیبایی خود را به نمایش میگذارند و فضایی خارق العاده ایجاد مینمایند. رنگ سفید با هر رنگی قابلیت ترکیب داشته و ممنوعیتی برای ترکیب این رنگ با سایر رنگ ها وجود ندارد. این رنگ بستری مناسب برای خودنمایی رنگ هایی مانند نارنجی, آبی, زرد, خاکستری و … است. استفاده از رنگ سفید به تنهایی علارغم انتقال حس آرامش و پاکیزگی, فضایی خالی و تهی ایجاد میکند. استفاده از سایر المان های رنگی به دکوراسیون سفید رنگ نمایی جذاب و مدرن میبخشد که آن را از حالت یکنواختی و سادگی خارج میکند.

دکوراسیون اتاق خواب با ترکیب رنگ سفید و آبی

رنگ آبی از نظر روانشناسی رنگی آرام بخش است. اصولا افرادی که شخصیت آرام و خونسردی دارند طالب این رنگ هستند. رنگ آبی اعتماد به نفس و خلاقیت را بالا میبرد و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی فضایی زیبا و آرام ایجاد میکند. این رنگ یادآور آسمان و دریاست, به همین دلیل آرامش را با خود بهمراه دارد.

برای برجسته تر نشان دادن اجزای دکوراسیون داخلی میتوانید از رنگ آبی استفاده کنید. این رنگ در کنار رنگ سفید زیبایی بی نظیری ایجاد میکند. رنگ سفید و آبی در کنار یکدیگر جذابیت خاصی به دکوراسیون خانه میدهند و آرامش بی نظیری در فضا به وجود می آورند. رنگ آبی این امکان را به شما میدهد تا فضای یکنواخت و ساده سفید رنگ را به فضایی دوست داشتنی با المان های جذاب تبدیل نمائید.

رنگ آبی در طیف های وسیعی مورد استفاده قرار میگیرد. آبی روشن و ملایم آرامش بیشتری در فضا ایجاد میکند, در صورتی که طیف های تیره این رنگ, فضا را برجسته تر نشان میدهند. ترکیب رنگ آبی و سفید در دکوراسیون داخلی فضایی خارق العاده ایجاد نموده و حسی سرشار از آرامش و پاکی منتقل میکند.

در این نوشته سعی شده انواع دکوراسیون داخلی با ترکیب رنگی سفید و آبی در معرض نمایش گذاشته شود و ایده های نوینی در اختیار دوستداران دکوراسیون داخلی قرار داده شود.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید از رنگ آبی به عنوان رنگ غالب در دکوراسیون اتاق استفاده شده است. از رنگ سفید نیز در وسایلی مانند قاب هنری, آباژور و دسته مبل استفاده شده است.

در تصویر زیر رنگ سفید رنگ غالب در نظر گرفته شده است و از رنگ آبی برای رنگ آمیزی قسمت بالای دیوار, تاج تخت و فرش استفاده شده است. علاوه بر آن استفاده از رنگ آبی در بالشتک های تخت و روتختی نمای روتختی را بسیار زیباتر و جذاب تر نموده است. این نوع دکوراسیون برای اتاق خواب بسیار ایده آل است.

همانگونه که مشاهده میکنید در تصویر زیر تنها چند المان از فضا به رنگ آبی ست و همین امر باعث جذابیت هر چه تمام دکوراسیون این اتاق شده است. رنگ سفید دیوارها و تخت باعث شده تا فضای اتاق بزرگ و جادار به نظر بیاید. علاوه بر آن انعکاس نور طبیعی بر روی دیوارها نیز نقش موثری در روشن نمودن فضا دارد.

تصویر زیر اتاق خوابی آرام را به نمایش گذاشته است که دلیل انتقال این حس آرامش استفاده از رنگ آبی در رنگ آمیزی دیوار این اتاق خواب است. همانگونه که مشاهده میکنید به میزان خیلی کم از رنگ سفید در دکوراسیون استفاده شده اما ترکیب رنگ سفید و آبی در کنار هم نمایی بسیار جذاب به این اتاق بخشیده است.

در تصویر زیر از آبی کمرنگ برای طراحی دکوراسیون اتاق استفاده شده است. استفاده از مبل آبی تیره در این فضا که تلفیقی از رنگ های سفید و آبی ست نوعی سایه روشن ایجاد نموده که زیبایی را دوچندان نموده است. همانطور که میبینید رنگ آبی در طیف های تیره و روشن در تمام اجزای اتاق به کار رفته و نوعی ظرافت و زیبایی در دکوراسیون فضا دیده میشود.

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 7524

به "دکوراسیون اتاق خواب با ترکیب رنگ سفید و آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون اتاق خواب با ترکیب رنگ سفید و آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید