خبرنگاران مومو؛ وسوسه ترسناک و تلخ

به گزارش کنفرانس هکا، تهران-خبرنگاران- خبر کوتاه بود؛ دانش آموز 11 ساله خوزستانی تحت تاثیر چالش مومو جان خود را گرفت.

خبرنگاران مومو؛ وسوسه ترسناک و تلخ

به گزارش خبرنگاران، قرار بود تکنولوژی به آرامش جان افراد بشر تبدیل گردد اما ظاهرا در مواقعی و با سود جویی بعضی به بلایی برای جان افراد حساس و گاه ناآگاه تبدیل شده است.

بعد از چالش نهنگ آبی که در چند سال گذشته نوجوانان را تحت تاثیر قرار می داد و به نوعی با مسخ کردنشان آنها را تشویق به دریافت جان خود می کرد در تحولی نوین جای خود را به زشت سیرت و صورتی به نام مومو داده است.

در سال 2016، یک هنرمند و مجسمه ساز جاه طلب معاصر، ذهنیت جدید وهم آور خود را به جهانیان نشان داد: مادر پرنده. چهره ای زیبا و زنانه با چشمان بر آمده به حدی که در شرف دور شدن هستند و همچنین لبخندی که جوکر به آن حسادت می ورزد، موهای نامرتب و … تصویر واقعا ترسناک است، حتی در بی عاطفه ترین فرد احساسات را بر می انگیزد.

مومو یک زن ترسناک است و در حقیقت یک عروسک ژاپنی است ، که در حساب اینستاگرامش نهاده شده است اما پس از اینکه به عنوان یک چالش خودکشی رواج یافت ، این عروسک در پروفایل کسی که با شماره های مختلف با شما تماس میگیرد قرار می گیرد.

بعد از فروکش کردن ماچرای نهنگ آبی چالش جدیدی در اپلیکیشن فیس بوک و واتس آپ ایجاد شده به نام مومو که تصویری ترسناک از یک زن است.

طبق گزارش دیلی میل، یک بازی آنلاین جدید و ترسناک و البته بسیار خطرناک در واتس آپ در هفته های اخیر در جهان همه گیر شده و جان نوجوانان را تهدید می نماید و خانواده ها نگران هستند که مانند نهنگ آبی منجر به مرگ و خودکشی زیادی گردد.

مومو با ارسال فرامینی و تصاویر خشونت به کاربر آغاز می گردد و در صورت عدم امتناع از رعایت قوانین بازی، کنترل نماینده می ترسد.

چالش مومو تصویری ترسناک از زنی با ویژگی های گروتسک و برآمدگی چشم است که احتمالاً بر گرفته از کار هنرمند ژاپنی Midori Hayashi است (هایاشی هیچ ارتباطی با بازی ندارد).

این بازی در اپلیکیشن واتس آپ گسترش پیدا نموده و به این صورت است که مرحله اول شماره تماسی به صورت ناشناس ، کاربران را به چالش دعوت نموده و آنها را تحریک می نماید تا به مومو یک پیغام ارسال کند.

هشدار پلیس فتا به والدین

پلیس فتا استان خوزستان در پی انتشار چالش خطرآفرینی به نام مومو در فضای مجازی به خانواده ها و دانش آموزان هشدار داد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ شاهین حسنوند روز پنجشنبه درباره انتشار چالش مومو در شبکه های اجتماعی سطح استان گفت: باتوجه به دریافت گزارشی با عنوان چالش مومو در شبکه های اجتماعی و اهمیت موضوع ، آنالیز این چالش خطرآفرین در دستور کار کارشناسان پلیس فتا نهاده شد.

وی اضافه نمود: در روزهای گذشته پیغامی به نام چالش مومو در شبکه های اجتماعی بخصوص واتساپ منتشر شده که اغلب در استان های جنوبی شاهد آن بوده ایم و بعضی کاربران نیز که بیشتر آن ها دانش آموز بوده اند، این پیغام ها که حاوی تصاویر مومو هستند را دریافت نموده اند.

رئیس پلیس فتا خوزستان ادامه داد: برای بعضی از کاربران واتس آپ از حساب های کاربری با شماره ایرانی و خارجی پیغام هایی به زبان فارسی ارسال شده که از آن ها خواسته شده بود در چالش مومو شرکت نمایند؛ مومو با استفاده از یک حساب کاربری واتس آپ، یک لینک تماس برای افراد ارسال نموده و پس از آغاز به گفت و گو با افراد، آنها را به رفتارهای خطرناک دعوت می نماید.

وی گفت: متاسفانه کلیپ های چالش مومو باعث نگرانی خانواده ها شده و این نگرانی ها به فرزندان نیز منتقل و باعث ایجاد اضطراب در بین آنها شده است.

سرهنگ حسنوند توضیح داد: آنالیز های کارشناسان پلیس فتا نشان داده که عمده این پیغام ها با انگیزه ایجاد مزاحمت ارسال شده است.

وی بیان نمود: انتظار می رود والدین خونسردی خود را حفظ نموده و توصیه های لازم را به فرزندان خود منتقل نمایند.

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: پلیس فتا پیش تر در مورد خطرات احتمالی استفاده دانش آموزان از پیغام رسان های خارجی هشدار داده بود ولی متاسفانه همچنان شاهد هستیم که والدین اینترنت بدون محدودیت را در بستر یک پیغام رسان خارجی در اختیار فرزند خود قرار می دهند و همین موضوع زمینه ساز این مسائل شده است.

وی از والدین خواست بر استفاده فرزندان خود از پیغام رسان های خارجی نظارت بیشتری داشته باشند و آنها را برای آموزش مجازی به نرم افزارهای خارجی هدایت ننمایند و اگر به هر دلیل احتیاج به استفاده از بستری غیر از برنامه شاد وجود داشت از پیغام رسان های داخلی استفاده نمایند.

سرهنگ حسنوند همچنین از شهروندان خواست هرگونه مشکل و موارد مشکوک در فضای مجازی را با سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir بخش فوریت های سایبری در میان بگذارند.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: hecaconf.ir شناسه مطلب: 12010

به "خبرنگاران مومو؛ وسوسه ترسناک و تلخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مومو؛ وسوسه ترسناک و تلخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید